Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Schoonste gebouw van Antwerpen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=222110)

Scherven A. Mok 19 augustus 2015 19:34

De eerste wolkenkrabber op het continent.

Touch me Baby 19 augustus 2015 20:36

1 Bijlage(n)
Tijd om hier de ramen een keer open te zetten :-P

Touch me Baby 19 augustus 2015 21:03

1 Bijlage(n)
Jaja, die achterlijke culturen toch

Thuleander 19 augustus 2015 21:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok (Bericht 7786563)

En helaas niet de laatste.

Thuleander 19 augustus 2015 21:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Touch me Baby (Bericht 7786743)

Ik vind dat lelijk.
Ben ik nu een racist?

Johan Bollen 19 augustus 2015 22:54

Raar dat niemand het station vernoemd. Weinig stations kunnen daar aan tippen. Ik schat dat het forum met de auto rijdt.

Boduo 19 augustus 2015 22:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gamla (Bericht 7785779)
[/b]
Ja, het stadhuis van Leuven is het mooiste ter wereld. De O.L.V.-kathedraal is het mooiste in ANTWERPEN.
Tenzij Antwerpen de hele wereld is. Ahum.

A'pen is een stad in Vlaanderen.
Al de rest is toch parking ?

Boduo 19 augustus 2015 22:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Touch me Baby (Bericht 7786743)

In een v.d. zuidelijke EU landen laten ze nu (oude) varkens een ganse nacht rondwandelen in zo'n gebouw.
De achterlijken kunnen er dan in m�*�*nden geen gebruik meer van maken...

Lof der Zotheid 20 augustus 2015 10:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 7786881)
Raar dat niemand het station vernoemd. Weinig stations kunnen daar aan tippen. Ik schat dat het forum met de auto rijdt.

Maar nee. Iedereen rijdt hier met de fiets, of gaat te voet. Groen denken!

Marie van de koster 20 augustus 2015 10:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 7786881)

Ik was er zondag nog. Inderdaad een heel interessant gebouw.
Ik heb het eens met een gids bezocht en stond versteld van alle bijzonderheden. :-)

Guinevere 20 augustus 2015 12:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok (Bericht 7786563)

Ooit zal het de Boeretoren wel wat indrukwekkender zijn geweest maar nu begint ze steeds meer op de sociale appartementsblokken te lijken.

De OLV kathedraal is quasi nog het enige erfgoed waarvan je op gebied van stijl en architectuur onder de indruk kan zijn.

De skyline van Antwerpen mag van mij trouwens best een tikkeltje meer richting zoiets evolueren:

circe 20 augustus 2015 12:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster (Bericht 7785689)
de Kathedraal de Kathedraal de Kathedraal de Kathedraal de Kathedraal
Oei, ik heb het al vijf keer gezegd :lol:

de Kathedraal de Kathedraal de Kathedraal de Kathedraal de Kathedraal de Kathedraal de Kathedraal de Kathedraal de Kathedraal de Kathedraal de Kathedraal de Kathedraal de Kathedraal de Kathedraal de Kathedraal

maar het station is ook schoon!

circe 20 augustus 2015 12:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere (Bericht 7787315)
Ooit zal het de Boeretoren wel wat indrukwekkender zijn geweest maar nu begint ze steeds meer op de sociale appartementsblokken te lijken.

De OLV kathedraal is quasi nog het enige erfgoed waarvan je op gebied van stijl en architectuur onder de indruk kan zijn.

De skyline van Antwerpen mag van mij trouwens best een tikkeltje meer richting zoiets evolueren:

waarom pikken jullie niet ineens de kathedraal in? Dat is toch een moslimse gewoonte hé, kathedralen van overwonnen volkeren inpikken? De Spaanse Mezquita was origineel ook een kathedraal, de Hagia Sophia basiliek: de grootste byzantijnse koepel.
Of dachten jullie nog altijd dat we geloofden dat moslims dat zelf gebouwd hadden?

even serieus: ik denk dat als moslims een vinger naar de Antwerpse kathedraal uitsteken, dat het stad dan ontploft. Dan is het lopen geblazen, met of zonder soepjurk of burka.

Scherven A. Mok 20 augustus 2015 14:45

Citaat:

Ik zou toch meer eens van dichter bij gaan kijken.

Spitting Image 20 augustus 2015 15:44

Rockoxhuis

Vooral omwille van wat er te zien is binnenshuis.

Peche 20 augustus 2015 15:48

Citaat:

Dat valt eigenlijk nog mee

Peche 20 augustus 2015 15:54

Het is geen gebouw maar wel een iconisch Antwerps monument
De titan. Upload is helaas te groot om te tonen .

Anselmo 20 augustus 2015 16:55

In trek bij de buitenlanders.

Johan Bollen 20 augustus 2015 17:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 7787347)
de Kathedraal de Kathedraal de Kathedraal de Kathedraal de Kathedraal de Kathedraal de Kathedraal de Kathedraal de Kathedraal de Kathedraal de Kathedraal de Kathedraal de Kathedraal de Kathedraal de Kathedraal

Wel ja. Die geamputeerde kathedraal kan ook bekoren.

Indomitable 20 augustus 2015 17:24

Citaat:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be