Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   ‘Pas na vier jaar in België recht op volledig kindergeld’ (https://forum.politics.be/showthread.php?t=223434)

Pericles 21 september 2015 09:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Spitting Image (Bericht 7830328)
Asiel en migratie cq vluchtelingenproblematiek een Vlaamse bevoegdheid? Sinds wanneer?
In feite is deze gang van zaken een schitterende illustratie van het deficit van het Belgische federalisme: een wirwar en een opsplitsingen van bevoegdheden.
Een pleidooi voor confederalisme of sepratisme kan niet beter geïllustreerd worden

Dat is even goed een pleidooi voor een unitaire staat met volheid van bevoegdheden. :-D

dalibor 21 september 2015 09:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Spitting Image (Bericht 7830328)
Asiel en migratie cq vluchtelingenproblematiek een Vlaamse bevoegdheid? Sinds wanneer?
In feite is deze gang van zaken een schitterende illustratie van het deficit van het Belgische federalisme: een wirwar en een opsplitsingen van bevoegdheden.
Een pleidooi voor confederalisme of sepratisme kan niet beter geïllustreerd worden

Kinderbijslag is een Vlaamse bevoegdheid. Wanneer een regelegeving inzake kinderbijslag zegt wanneer migranten daar recht op hebben, is dat een regeling ivm kinderbijslag en niet ivm asiel en migratie.

een groot jurist is er aan u niet verloren gegaan. :lol:

de vuile muilekoek 21 september 2015 09:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 7830228)
Inderdaad, daar komt niets van.
Van de voorrang voor Belgen voor sociale woningen komt ook niets.
De N-VA zit in de regering voor spek en bonen.
Het zijn voorstellen voor de show, dat weten ze bij de N-VA goed genoeg.
Aan voorstellen hebben we niets.
Geen woorden maar daden.
Bij de N-VA zijn er veel woorden maar weinig daden.

Een nieuwe partij oprichten ' de partij van de welvaart' voor het behouden van al de verworvenheden ,pensioenen ,ziekenkassen ,eigendommen zoals u eigen huis , generatie spaargelden, enz.. in het kort gesprokken ; wie interesse vertoont om mee te doen kan mij mailen via dit forum, ik zoek ontwikkelde personen met drijf om dit op te richten. Niet ernstig zich onthouden A.u.b.
Een partij die wil vechten voor onze rechten als generatie burgers.

Lukkas 21 september 2015 10:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 7830241)
Het zou moeten zijn, pas na 4 jaar te hebben bijgedragen aan de sociale zekerheid recht op kindergeld voor de kinderen die officieel op de erkende scholen hier aanwezig zijn.

Ik vraag mij af hoe deze vluchtelingen gaan bijdragen tot de sociale zekerheid. Enkel in de fantasiewereld van de extreemlinksen gaan die zeer snel aan het werk zijn. Opvallend is dat zij precies naar die landen willen waar de sociale uitkeringen het hoogst zijn.

Hypochonder 21 september 2015 10:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Spitting Image (Bericht 7830247)
Je kent het verhaaltje toch: het wordt weer pingpong tussen de aanhang van de racistische en eigen-portemonnee-eerst brothers in crime: VB en SP.a

Tuurlijk ken ik dat verhaaltje, straks komen spa en vb nog samen op als het verkiezingen zijn :rofl:

Bobke 21 september 2015 10:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 7830312)
ik ga hier maar 1 ding over zeggen:

Sociale zekerheid is geen verzekering, het is een systeem om rijkdom te herverdelen.

Ik dacht dat belastingen dat was.
SZ lijkt meer op een verzekering waar alleen de leden die bijdragen recht hebben op een uitkering.

Pericles 21 september 2015 10:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas (Bericht 7830418)
Ik vraag mij af hoe deze vluchtelingen gaan bijdragen tot de sociale zekerheid. Enkel in de fantasiewereld van de extreemlinksen gaan die zeer snel aan het werk zijn. Opvallend is dat zij precies naar die landen willen waar de sociale uitkeringen het hoogst zijn.

Nooit (het gros toch niet).
Weldra gewoon een nieuw verhaal dat we tot 70 moeten gaan werken om heel die nest te betalen.
En nog wat minder pensioen waarschijnlijk, zodat 45 jaar werken u niets of nauwelijks wat meer oplevert dan de uitkering van een leefloner.

vlijmscherp 21 september 2015 10:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 7830451)
Ik dacht dat belastingen dat was.
SZ lijkt meer op een verzekering waar alleen de leden die bijdragen recht hebben op een uitkering.

dat zou betekenen dat armen en zieken er nooit van kunnen genieten? dat gaat tegen elke vorm van solidariteit in.

Werkloosheidsuitkeringen zijn bv wel een vorm van verzekering, je moet eerst bijgedragen hebben om er van te kunnen genieten. Pensioenen zouden ze ook zo veel meer moeten organiseren.

Maar bij kinderbijslag kan er nooit sprake zijn van eerst bijdragen en dan ontvangen omdat het een bijdrage is voor het kind, niet voor de ouders.

Hypochonder 21 september 2015 10:50

De storm van kritiek is begonnen:

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150921_01877001

Hypochonder 21 september 2015 10:55

Torfs kon het ook niet laten om zich hierin te mengen:

Citaat:

Het is helemaal niet zo dat we de welvaartsstaat in gevaar brengen door 10.000 vluchtelingen op te vangen.
Maar wat Torfs wel vergeet:

Citaat:

Schattingen verwachten 260.000 asielaanvragen in 2016, waarvan zo'n 60 procent zal worden goedgekeurd

Het gaat dus niet over 10 duizenden, het gaat over 100 duizenden.

Pericles 21 september 2015 10:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 7830515)
De storm van kritiek is begonnen:

Er staat iets geweldig verontrustends in dat artikel.
Heb je het opgemerkt ? ;-)

Hypochonder 21 september 2015 10:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 7830520)
Er staat iets geweldig verontrustends in dat artikel.
Heb je het opgemerkt ? ;-)

Ik heb het niet volledig gelezen, te veel links gezever. Vertel jij eens wat jou zo geweldig verontrust heeft Pericles?

Pericles 21 september 2015 11:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 7830524)
Ik heb het niet volledig gelezen, te veel links gezever. Vertel jij eens wat jou zo geweldig verontrust heeft Pericles?

Men verwacht voor 2016 260.000 asielaanvragen waarvan men 60 procent gaat goedkeuren.
Ik krijg schrik.

Anna List 21 september 2015 11:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 7830527)
Men verwacht voor 2016 260.000 asielaanvragen waarvan men 60 procent gaat goedkeuren.
Ik krijg schrik.

zorg voor je visum en/of dubbele nationaliteit, Pericles.

Spitting Image 21 september 2015 11:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 7830527)
Ik krijg schrik.

Wat gaat het VB ertegen doen, Pericles? Brullen? Lullen? Of kronkelen?

Xenophon 21 september 2015 11:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Spitting Image (Bericht 7830542)

Je begint Belgicistisch te klinken met je, 'het VB dit, het VB dat, het VB zus, het VB zo.'

Pericles 21 september 2015 11:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 7830538)
zorg voor je visum en/of dubbele nationaliteit, Pericles.

Wat ik in deze zaak niet begrijp.
In Denemarken krijgt een asielzoeker slechts de helft van het leefloon van een Deen en pas kindergeld na 10 jaar verblijf.
Hier kan dat blijkbaar niet want conventie dit en verdrag dat.
Waarom kan het dan wel bij de Denen ?
Hebben die die conventies en verdragen dan niet ondertekend ? ;-)

Spitting Image 21 september 2015 11:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 7830547)
Wat ik in deze zaak niet begrijp.
In Denemarken krijgt een asielzoeker slechts de helft van het leefloon van een Deen en pas kindergeld na 10 jaar verblijf.
Hier kan dat blijkbaar niet want conventie dit en verdrag dat.
Waarom kan het dan wel bij de Denen ?
Hebben die die conventies en verdragen dan niet ondertekend ? ;-)

Speurneus gaat niet met je akkoord zijn, want dan heeft zijn federale staat een dik probleem.

Pericles 21 september 2015 11:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Spitting Image (Bericht 7830542)

Op straat komen en de burger informeren en wijzen op het bedrog van de N-VA. :-D

reservespeler 21 september 2015 11:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 7830221)
Ik zou zeggen: het werd dringend tijd dat NVA dergelijk initiatief nam. Anderzijds zal men nu weer zien hoeveel tegenkanting er zal komen tegen dergelijk plan.

De gezinsbond is al tegen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be