lamenielachen |
17 april 2016 08:44 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommeke
(Bericht 8066633)
Ik ken toevallig iemand in de luchtverkeersleiding. Het is inderdaad een gigantisch zware job.
Ten eerste staken ze niet, maar de reden omdat er luchtverkeersleiders zijn weggebleven, is niet omwille van de pensioenleeftijd. Ze klagen over personeelstekort (meer moeten werken dan wettelijk is toegestaan, met zware vermoeidheid tot gevolg terwijl je de verantwoordelijkheid hebt over mensenlevens- wie zal verantwoordelijk zijn?). Er is een brief rond gegaan waarbij er in stond, als je je niet goed genoeg voelt, blijf deze keer gewoon weg.
Men klaagt ook over verouderde infrastructuur waarbij er de laatste maanden verschillende pannes waren die volgens mijn kennis de luchtvaart serieus in gevaar heeft gebracht. Nogmaals willen ze daar niet verantwoordelijk voor zijn.
Er is een snel akkoord met 1 vakbond gesloten, dat bovenstaande punten niet aanpakte, in ruil voor een loonsverhoging voor een klein deel van de luchtvaartverkeersleiders, en niet voor iedereen. Daar is opstand tegen gekomen.
Hierdoor wil ik de acties van de luchtverkeersleiders niet goedkeuren, maar het verhaal dat ik heb gehoord is wel iets heel anders dan wat men in de media laat uitschijnen over de pensioenleeftijd.
|
De Belgische overheid kennende geloof ik in verouderde structuur en onefficiënt beleid. Tevens in de noodzaak dit aan de kaak te stellen.
Dat een overheid die voor die job zoveel kandidaten heeft zoveel betaalt voor het uitoefenen van die job zegt genoeg. Ze betalen zwijggeld en willen geen ongelukken ivm de internationale opinie.
Maar ..... los het toch eens anders op dan steeds weer de gewone mensen, zij die dat allemaal moeten betalen en door de strot gedrukt krijgen te pesten.
Staken, staken, staken en ja 8 op de 10 keer is het een overheidsdienst.
En dan nog net nadat Zaventem recht krabbelt na die moorddadige aanslag.
Nee dat is er over als men zoveel verdient.
|