Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Waarom nog studeren .......... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=230872)

Xenophon 20 april 2016 20:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8075160)
Ik geef een voorbeeld: in princiepe kan 80 % op de federale overheidsdienst financien buiten.

Versimpel de fiscale regels en automatiseer alles via software, en je kan zo een hele grote groep ambtenaren op straat zetten. De uitkering die ze krijgen is veel lager dan hun A-klasse loon, dus wint de staatskas en de belastingbetaler netto massas. En dan kunnen de belastingen omlaag. Met jobwinst in de private sector als gevolg.

Maar, 'dan verliezen we de verkiezingen'.

daiwa 20 april 2016 23:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sigaartje (Bericht 8068258)
Hedendaags heeft leren totaal geen zin meer, tenzij je alleen maar je eigen IQ wil testen.

.

Daar gaat het niet over.
Waar het wel over gaat is hoe het kan dat je een job mag uitvoeren waar een diploma voor vereist/verplicht is en dat je niet bezit.

Mambo 20 april 2016 23:26

Studeren is echt een noodzaak.
Daarom besteden we zoveel mogelijk productie uit aan landen die deze noodzaak niet hebben.

Johan Daelemans 21 april 2016 07:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8075160)
Ik geef een voorbeeld: in princiepe kan 80 % op de federale overheidsdienst financien buiten.

Versimpel de fiscale regels en automatiseer alles via software, en je kan zo een hele grote groep ambtenaren op straat zetten. De uitkering die ze krijgen is veel lager dan hun A-klasse loon, dus wint de staatskas en de belastingbetaler netto massas. En dan kunnen de belastingen omlaag. Met jobwinst in de private sector als gevolg.

Het schoentje wringt dus bij de 'nutteloos' armen zwaaien van mensen.
Daar kan ik je in volgen en moet dus mijn mening bijstellen.

Tavek 21 april 2016 07:58

De tuinhuishobbyclub is weer op pad.

Goed, hoeveel van jullie kunnen een machine ontwerpen die 14nm chips kan maken ? Zonder enige formele opleiding ?

Gooi je pc maar snel weg, want die is ook niet gemaakt door gezond boerenverstand.

Johan Daelemans 21 april 2016 08:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 8075411)
Studeren is echt een noodzaak.
Daarom besteden we zoveel mogelijk productie uit aan landen die deze noodzaak niet hebben.

Ja, daar moet ik je ook gelijk in geven. Automatisering heeft geen wortels.
Je kan er overal mee naartoe.
Wat soepelere regels... meer winst .... zoef en ze zijn weg.

Johan Daelemans 21 april 2016 08:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8075538)
.
Goed, hoeveel van jullie kunnen een machine ontwerpen die 14nm chips kan maken ? Zonder enige formele opleiding ?

Voor wat hebben we die nieuwe 14nm chip exact nodig?

de vuile muilekoek 21 april 2016 08:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 8073895)
Zonder al die studies zou ik nooit al die verkeerde richtingen uitgegaan zijn.

Dus had je toch beter die bar met hoerkes begonnen ....

Mambo 21 april 2016 09:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8075538)
De tuinhuishobbyclub is weer op pad.

Gooi je pc maar snel weg, want die is ook niet gemaakt door gezond boerenverstand.

De meeste electronica word gemaakt door Chinezen die 10 jaar geleden rijst boeren waren.

Libro 21 april 2016 09:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE (Bericht 8068346)
Studeren moet je enkel als je de rest van je leven braaf voor een baas een job wilt doen. Langer studeren kan ene klein verschil in loon geven. Maar het blijft peanuts. Je kan maar op enkele manieren echt veel geld verdienen zonder echt te moeten studeren:

- zelfstandige worden en hopen dat het lukt.
- gangster worden en hopen dat ze je niet weg steken.
- politieker worden en meedoen aan de broekzakoperaties.
- ambtenaar worden en profiteren van het stelsel (beetje foefelen dus)
- of corrupte flik worden (zoals ze bijna allemaal zijn)

Rijk worden als ambtenaar? :rofl:

Johan Daelemans 21 april 2016 09:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 8075639)

In uw leven nog niet veel gezien zeker? En dan heb ik het nog niet over het ingeburgerd en blijkbaar algemeen aanvaard Sinterklaas stelsel.

Tavek 21 april 2016 12:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 8075619)
De meeste electronica word gemaakt door Chinezen die 10 jaar geleden rijst boeren waren.

Je mag het zeggen dat je niet weet wat een computerchip is hoor.

Geen schande.

Tavek 21 april 2016 12:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans (Bericht 8075542)
Voor wat hebben we die nieuwe 14nm chip exact nodig?

Extra rekenkracht, minder energieverbruik, ....

Waarom gebruik je een i7 als een 386 al bestond ?

alice 21 april 2016 12:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8068472)
De anti-studeren bende is weer op pad blijkbaar....

Ik heb (veel) gestudeerd, het was de mooiste tijd van mijn leven. Nu verdien ik sterk bovengemiddeld mijn brood, moet er niet hard voor werken, heb zeer veel vrijheid en mijn werk = mijn passie, iets dat wel vaker voorkomt bij wetenschappers.

Ik doe letterlijk wat ik zelf wil: als ik een idee heb, zoek ik er geld voor en dan ben ik vertrokken voor 2-4 jaar :)

Dusja, denk maar dat mensen die studeren hun broek verslijten. Ik weet beter.

Voor mij hetzelfde, leuke baan, goed betaald, grote zelfstandigheid, en dankzij studeren

PORSCHE 21 april 2016 13:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 8074589)
Vreemd, ik moet niet eens zelf solliciteren, ik word constant zelf gecontacteerd. Maar hey, met dat diploma ben je niets hoor.

Na 11 jaar loondienst is mijn brutowedde verviervoudigd en zijn mijn extra legale voordelen ook serieus de lucht ingegaan. Maar hey, met dat diploma ben je echt helemaal niets.

En als ik die ervaring die ik opdoe binnen 4 jaar omzet in een eigen zaak, zal ik met dat diploma ook niets geweest zijn hoor.

Dringend terug met beide voeten op grond komen of minder gras roken zou ik zeggen. Ofwel ben je 11 jaar geleden begonnen aan een leefloon :D

PORSCHE 21 april 2016 13:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8074745)
Tiens, als ik mijn 13.92 netto maandsalarissen vergelijk met de 11 maandsalarissen van een zelfstandige, kom ik toch vlotjes boven de 3k netto uit hoor, per maand.

En dan spreken we nog niet over kindergeld, belastingaftrekken, extralegale voordelen, hoger pensioen,....

En dat voor 9to5 :)

Dan zijt ge een uitzondering! Ik ken niemand die als werkgever 3000 of meer netto de maand heeft. Tussen de 1400-2200 is het gemiddelde ja. En kindergeld moogt ge niet bekijken. Dat is een scheef gewrongen recht dat ze allang hadden moeten afschaffen. Belastingaftrek? Als werknemer zal dat geen vette zijn. Extra legale voordelen? ecocheques of wat :D En pensioen : als je daar moet op rekenen dan ben je nu SLECHT bezig.

Maar ik mag ook nu niet klagen. Ik krijg elke maand een gratis belastingvrij loon. Ik moet mij nergens meer over verantwoorden. En al de rest mogen ze houden, zelfs mijn pensioen (dat toch peanuts zal zijn). Maar ik werk dan ook niet meer van 9to5. Gewoon niet meer (voor de staat) ;)

PORSCHE 21 april 2016 13:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 8075639)

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans (Bericht 8075651)
In uw leven nog niet veel gezien zeker? En dan heb ik het nog niet over het ingeburgerd en blijkbaar algemeen aanvaard Sinterklaas stelsel.

Dat bedoel ik. Zou niet de eerste controleur zijn die opeens zijn vrouw een setje diamanten oorbellen cadeau kan doen. "Ontvangen" bij een controle. Of een mooie enveloppe onder tafel. Schering en inslag.

Kies zelf (stom voorbeeld maar wel werkelijkheid) : 300.000 euro mogen ophoesten of de controleur 50.000 euro geven en met zekerheid weten dat zolang hij op zijn dienst zit en niet met pensioen gaat geen controles meer krijgen.

Drosamadaris 21 april 2016 13:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE (Bericht 8075897)
Dan zijt ge een uitzondering! Ik ken niemand die als werkgever 3000 of meer netto de maand heeft. Tussen de 1400-2200 is het gemiddelde ja.

Dan zul jij de verkeerden kennen eh :)

Citaat:

En kindergeld moogt ge niet bekijken. Dat is een scheef gewrongen recht dat ze allang hadden moeten afschaffen. Belastingaftrek? Als werknemer zal dat geen vette zijn. Extra legale voordelen? ecocheques of wat :D En pensioen : als je daar moet op rekenen dan ben je nu SLECHT bezig.
Pikt het of zo? :)

PORSCHE 21 april 2016 13:57

Wat zou er moeten pikken? Ik wil Tavek zijn leven niet. Ik zie dat al voor mij : hij zegt kindergeld dus een bende klein klootzakken rondom hem. En daar stopt dan het mooie leven al :D En ik zal misschien de verkeerden kennen. Maar ik ken weinig mensen die in loondienst werken. Want meestal zijn dat de zielige zeikerds van de groep.

Drosamadaris 21 april 2016 14:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE (Bericht 8075918)
En ik zal misschien de verkeerden kennen.

Obviously, als je 2200 netto al als max beschouwd :)

Citaat:

Maar ik ken weinig mensen die in loondienst werken. Want meestal zijn dat de zielige zeikerds van de groep.
Edoch zie je hen hier niet janken over hoe superieur hun levenstijl wel niet niet moet zijn en hoeveel meer geld ze wel niet verdienen (als je 2200 als max ref neemt is het niet moeilijk om meer te verdienen uiteraard).

't Is in jouw geval zoals met de frietjes van McCain: 't zijn zij die er het minst over spreken die er het meest van eten :).

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be