Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Mobiliteit & verkeersveiligheid (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210)
-   -   13,7 miljard euro voor NMBS en Infrabel (https://forum.politics.be/showthread.php?t=233406)

reservespeler 1 februari 2022 07:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 9883227)
Spoorwegbrug op de lijn Hasselt-Maastricht wordt afgebroken. En een nieuwe studie over het traject Hamont-Weert doet de Nederlanders besluiten dat die totaal niet rendabel is.

Ze hebben ervaring met de Belgen, meer specifiek met de Vlamingen.

reservespeler 1 februari 2022 07:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 9883852)
Als ik van punt A naar punt B moet stap ik in mijn auto en daar is niemand die zegt dat hij een stuk gaat bijleggen voor mijn brandstof en / of sleet.

Dat zij die voor het openbaar vervoer kiezen dat ook maar zelf bekostigen en als dat geen haalbare kaart is, is dat het ultieme bewijs dat het openbaar vervoer niet rendabel is.

Het openbaar vervoer bestaat uit bedrijven en als bedrijven niet rendabel zijn moet ge er voor zorgen dat ze rendabel worden of ze gaan over kop.

Die toelage van 13,7 miljard is totaal overbodig en dient enkel en alleen voor decadente lonen en premies uit te betalen aan gedetacheerde politieke vriendjes.

Het moet zoiets zijn hé.

Henri1 1 februari 2022 07:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 8164819)

Maar liefst 552 miljard Belgische franken moeten de "echte belastingbetalers" ophoesten om een slecht werkende, veel te dure spoorwegmaatschappij op de sporen te houden.

Leg eens uit wat een "echte" belastingbetaler is ?

Garry 6 februari 2022 19:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9883960)

Een echte belastingbetaler is hij en zij die uit hoofden van hun verworven loon of beleggingen belasting afdragen en / of zij die door de afgevaardigden van de staat beroofd worden van hun centen door middel van het opleggen van allerhande bekeuringen waarmee ze een ongelijke belastings-last creëren.

reservespeler 7 februari 2022 12:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9883960)

Degenen die werken zodat het hele staatsapparaat betaald wordt.
Ne ambtenaar is bijvoorbeeld geen echte belastingbetaler, die geeft gewoon een deel terug van hij kreeg van de staat.

Patrick M 7 februari 2022 22:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9889602)
Degenen die werken zodat het hele staatsapparaat betaald wordt.
Ne ambtenaar is bijvoorbeeld geen echte belastingbetaler, die geeft gewoon een deel terug van hij kreeg van de staat.

Een ambtenaar is wel een echte belastingsbetaler.
Dat kun je zien aan zijn bruto en netto loon.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be