Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Desinformatie CETA (https://forum.politics.be/showthread.php?t=235324)

Vrijheideerst 19 oktober 2016 09:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 8266102)
Ze doen het waarschijnlijk om Michel een kloot af te trekken maar hun motivatie boeit me niet echt. Ze hebben het recht de boel te blokkeren dankzij de Belgische federale structuur en ik ben er in deze niet kwaad voor.

Toont gewoon aan dat we beter scheiden :magniet:

Amon_Re 19 oktober 2016 09:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 8266148)
Toont gewoon aan dat we beter scheiden :magniet:

Win-Win: België loopt verder vast & CETA valt.

Vrijheideerst 19 oktober 2016 10:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 8266163)
Win-Win: België loopt verder vast & CETA valt.

Voor dat eerste moeten we geen moeite doen he. 8-)

BWarrior 19 oktober 2016 10:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 8266087)
Dat klopt volledig, maar het is dan ook Wallonie dat moet aangesproken worden en niet Belgie. Ook de Vlaamse open economie loopt hier enorme imagoschade op. Als de regio's autonoom mogen beslissen, zouden het ook de regio's moeten zijn die ratificeren en niet Belgie.

Dat is ook zo. Maar het gaat om een gemengd verdrag, waardoor ook België het moet ondertekenen.

Vrijheideerst 19 oktober 2016 10:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 8266240)
Dat is ook zo. Maar het gaat om een gemengd verdrag, waardoor ook België het moet ondertekenen.

Maar de Walen willen niet...

BWarrior 19 oktober 2016 10:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe

Bij mijn weten is buitenlandse handel een gewestbevoegdheid. Bijgevolg zie ik niet in waarom er enige goedkeuring van de gemeenschappen hier nodig zou zijn.
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 8265908)
Blijkbaar raakt het akkoord aan aangelegenheden die ook de gemeenschappen aanbelangen:

http://www.lesoir.be/1341083/article...s-met-son-veto (Over het veto van de Franse gemeenschap)

http://m.lalibre.be/actu/politique-b...701eed8fccfce4 (Over het debat in de Franse gemeenschapscommissie)

BWarrior 19 oktober 2016 10:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 8266244)

De MR is toch geen Vlaamse partij, dacht ik ;-)

Amon_Re 19 oktober 2016 11:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 8266084)
Politieke redenen aanhalen, dat valt meestal niet zo goed bij de kiezer. Inhoudelijke bezwaren hebben ze niet meer, maar ze kunnen nu natuurlijk niet meer plooien nu ze het gehijg van de PTB in het nek voelen.

Paul Magnette refuse le CETA

Xenophon 19 oktober 2016 11:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien (Bericht 8265736)
In deze CETA kwestie zou het niet uitmaken, Wallonië als onafhankelijk land zou nog altijd CETA kunnen tegenhouden.

Dat geloof ik graag.

De onafhankelijke staat Vlaanderen zou voor stemmen.

De PS zou dus de Vlaamse stem niet beïnvloeden, waardeloos maken zeg maar.

En jullie verschieten dat we uit dit onland weg willen?

Xenophon 19 oktober 2016 11:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 8266244)

Waardoor de stem van de meerderheid op de vuilbak gaat.

Leuk democratisch landje...

Amon_Re 19 oktober 2016 11:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8266303)
Waardoor de stem van de meerderheid op de vuilbak gaat.

Leuk democratisch landje...

België én Europa zijn nooit democratisch geweest en onze Vlaamse "volksvertegenwoordigers" hebben dat mee mogelijk gemaakt.

Dat gezegd zijnde, ik hoop dat dit België verder destabiliseert en eindelijk de afgrond in keldert én CETA begraaft.

Xenophon 19 oktober 2016 11:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 8266325)
België én Europa zijn nooit democratisch geweest en onze Vlaamse "volksvertegenwoordigers" hebben dat mee mogelijk gemaakt.

Dat gezegd zijnde, ik hoop dat dit België verder destabiliseert en eindelijk de afgrond in keldert én CETA begraaft.

Jaja, dat is positief natuurlijk.

Jan van den Berghe 19 oktober 2016 13:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 8266077)
Men gaat zelfs niet in op het WAAROM van het verzet.

Nogal ongeloofwaardig als de andere EU-leden CETA goedkeurden en de Waalse deelstaat de enige is die dwarsligt.

Amon_Re 19 oktober 2016 13:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8266413)
Nogal ongeloofwaardig als de andere EU-leden CETA goedkeurden en de Waalse deelstaat de enige is die dwarsligt.

Alleen de Waalse? De Ieren zijn ook tegen

Citaat:

Barry Finnegan of ATTAC Ireland explains how Ireland’s upper house voted – by a single ballot – against CETA last week. He also points to the wider implications of this (albeit) non-binding vote – the first of its kind in an EU member state parliament.
Citaat:

The Civil Engagement Group[iv], Sinn Féin, the Labour Party, the Greens, and independents voted in favour this historic motion. Irish development, environment, trade union and financial reform civil society groups, whose anti-CETA campaign has until now[v] gone largely ignored by the Irish media, responded positively to the senate vote.
Zelfs in de EU zijn er protest stemmen:
Citaat:

The European Commission and Fine Gael claim that CETA now contains a reformed Investor State Dispute Settlement (ISDS) system which they call the Investor Court System (ICS). TheAssociation of German Judges[xi] disagrees, claiming last February that not only is a special, private ‘court’ just for foreign companies not necessary in Europe, it doesn’t even meet the minimum standards required for a judicial system in a democratic society, that it contravenes EU law, and that the EU does not have the legal power to impose it on member states. The European Association of Judges[xii] has taken the same line, absolutely rejecting ICS, the Commission’s reformed ISDS.
Enne:
Citaat:

Upon further inspection, the impending CETA-EU legal quagmire deepens. The EU member state governments and the European Commission intend to use Article 218(5) of EU law to take a vote among the 27 (28?) trade ministers in order to place the CETA into law in a process called ‘provisional application’ without having to consult the national parliaments. While it was traditional in the pre-Lisbon Treaty era to never do this without approval from the European Parliament, there is now no legal requirement upon them to ask the European Parliament for permission to adopt CETA. What is instructive here is that under Article 218(5) TFEU, only the European Commission can make a proposal to the Council of Ministers for a vote to provisionally apply an international agreement; they published the text of this proposal last July 7th and it makes no reference to requiring the European Parliament to approve CETA prior to ‘provisional application’.[xxxi]
Die hele rotzooi kelderen is de plicht van ieder die zich democraat noemt. Het triestige van dit alles is dat het net de PS is die als enigste ballen lijkt te hebben.

Jan van den Berghe 19 oktober 2016 13:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 8266433)
Die hele rotzooi kelderen is de plicht van ieder die zich democraat noemt. Het triestige van dit alles is dat het net de PS is die als enigste ballen lijkt te hebben.

Onzin. Toen de PS nog aan de macht was op federaal vlak, heeft ze alle inleidende procedures en opeenvolgende stappen in de onderhandelingen goedgekeurd. Dan hoorden we de PS helemaal niet. Met inhoud heeft het dus niets te maken.

Amon_Re 19 oktober 2016 13:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8266482)
Onzin. Toen de PS nog aan de macht was op federaal vlak, heeft ze alle inleidende procedures en opeenvolgende stappen in de onderhandelingen goedgekeurd. Dan hoorden we de PS helemaal niet. Met inhoud heeft het dus niets te maken.

Who the fuck cares?

Jan van den Berghe 19 oktober 2016 14:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 8266496)
Who the fuck cares?

Een partij is niet geloofwaardig als ze zich eerst voorstander toont en erna tegenstander. En die verandering louter te wijten is aan haar machtspositie op federaal niveau.

Amon_Re 19 oktober 2016 14:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8266509)
Een partij is niet geloofwaardig als ze zich eerst voorstander toont en erna tegenstander. En die verandering louter te wijten is aan haar machtspositie op federaal niveau.

Nogmaals: Who the fuck cares? In deze hebben ze de ballen om niet alleen tegen de federale in te gaan maar tegen HEEL de EU. Of dat nu is om lovende redenen of niet, I DO NOT CARE, het eindresultaat is wat me bezig houdt.

morte-vivante 19 oktober 2016 14:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 8266520)
Nogmaals: Who the fuck cares? In deze hebben ze de ballen om niet alleen tegen de federale in te gaan maar tegen HEEL de EU. Of dat nu is om lovende redenen of niet, I DO NOT CARE, het eindresultaat is wat me bezig houdt.

²

maar ik verwacht eigenlijk wel dat Magnette uiteindelijk overstag gaat, en zijne kak intrekt

morte-vivante 19 oktober 2016 14:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 8266520)

²

maar ik verwacht eigenlijk wel dat Magnette uiteindelijk overstag gaat, en zijne kak intrekt

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be