Garry |
11 april 2017 23:32 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience
(Bericht 8426074)
Die kromme logica lees ik nu al 20 jaar op de diverse wapen fora.
Wapens zijn geen voertuigen!
Buiten het sport schieten zijn wapens ontworpen om te doden. Punt.
Besef dat nu toch eens zodat je verder kan denken aan een valabel pro argument.
Ik ken ook de milieus van wapen liefhebbers goed, en het grootste deel is laat ons maar zeggen militaristisch of extreem rechts gezind.
Wel dacht je dat ze aan zo'n groep nog langer cadeaus gingen uitdelen?
Ik heb altijd aangevoeld dat de hobby nog leefbaar was was ondanks extreem rechts, maar kijk wat gebeurd is.
Extreem rechts heeft het voor iedereen verkloot. Wie wil die groep sport schutters nog vertegenwoordigden?
Zo is het, denk wat je wil.
|
Dat is pas kromme logica. Wapens zijn gemaakt om er mee te schieten, en ge kunt er mee doden. Dat is niet anders voor auto's., die zijn gemaakt om er mee te rijden en ge kunt er met doden.
Ik ben afgelopen week nog op minder dan een halve meter voorbij een wapenkast in het privé appartement van het kasteel de Saint-Fargeau gelopen waar naar mijn schatting tussen de 10 �* 15 geweren in stonden en geloof me of niet, geen enkel van die geweren is zomaar beginnen te schieten.
Het zijn niet de wapens die een gevaar betekenen maar wel de mensen en zolang er mensen zullen bestaan zullen er moorden gebeuren. Dat was al zo in het stenen tijdperk en toen bestonden er totaal nog geen vuurwapens. En nu mag jij staan lullen zoveel je maar wil, dat zijn de feiten en die kun je niet veranderen.
Bovendien, er bestaat geen extreem rechts, er bestaat alleen rechts en extreem links. Die zijn zelfs zo extreem dat ze alle regels van de democratie aan hun broek vegen en een rechtse partij in een cordon plaatsen. Was het niet zo dat ze dat al gelapt hadden met het VB dan hadden ze het zeker ook gedaan met de N-VA maar dit zou nu net iets te frappant geweest zijn om niet op te vallen.
|