Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Recht op vreedzaam betogen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=242110)

marie daenen 24 januari 2018 11:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wapper (Bericht 8631113)
In uw optiek zijn dus alleen betogingen voor iets toegelaten?
Simplisme troef...

Geef hem gelijk en meteen zijn alle vakbondsacties verboden...
Schone opruiming...

Dadeemelee 24 januari 2018 11:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 8631148)
En mensen die politieacties gaan saboteren?

Ik ben absoluut niet voor een politiestaat, maar wat is daar goed aan?

Waar heb je het over?

marie daenen 24 januari 2018 11:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8631145)
Als de voorbeelden die ik opgesomd heb zijn anti-bevolkingsgroepen, waarbij die bevolkingsgroepen zonder enige nuance in hun totaliteit aangevallen worden. Dat is xenofobie.

Inderdaad, zoals 'ze kunnen ons niet verplichten om Nederlands te leren, laat staan te praten' regelrechte xenofobie is tegen de Vlamingen...
Zes miljoen Vlamingen in hun land, meer dan zestig procent van de totale bevolking, en dat volstaat niet om, gewoon al uit wellevendheid, hun taal te respecteren...

Zipper 24 januari 2018 11:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wapper (Bericht 8631113)
In uw optiek zijn dus alleen betogingen voor iets toegelaten?
Simplisme troef...

Andersdenkenden brutaal het zwijgen opleggen, lijkt zijn ultieme vorm van oppositie.

Zipper 24 januari 2018 11:52

Citaat:

Als de voorbeelden die ik opgesomd heb zijn anti-bevolkingsgroepen, waarbij die bevolkingsgroepen zonder enige nuance in hun totaliteit aangevallen worden. Dat is xenofobie.

Neen, het kan eventueel hoogstens islamofobie zijn. En, behalve dan voor Bert Anciaux, is daar helemaal niks mis mee.

Dadeemelee 24 januari 2018 11:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 8631159)
Andersdenkenden brutaal het zwijgen opleggen, lijkt zijn ultieme vorm van oppositie.

Voorpost en tutti quanti kunnen zoveel zeveren als ze willen bij hun thuis en op de media, maar wat hersenloos tegen de Islam, Joden, Vlamingen, Walen,... komen betogen op openbare plaatsen dient niet toegelaten te worden. Dat is haatzaierij.

Zipper 24 januari 2018 11:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8631171)
Voorpost en tutti quanti kunnen zoveel zeveren als ze willen bij hun thuis en op de media, maar wat hersenloos tegen de Islam, Joden, Vlamingen, Walen,... komen betogen op openbare plaatsen dient niet toegelaten te worden. Dat is haatzaierij.

Zoals ik dus zei, andersdenkenden brutaal het zwijgen opleggen, lijkt je enige credo.

Dadeemelee 24 januari 2018 12:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 8631185)
Zoals ik dus zei, andersdenkenden brutaal het zwijgen opleggen, lijkt je enige credo.

Als jij denkt dat elke oelewapper die de islam, het Jodendom, de Vlamingen, de Walen wil schofferen de toelating moet krijgen om dat op openbare plaatsen te doen dan is dat maar jouw credo.

Zipper 24 januari 2018 12:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8631193)
Als jij denkt dat elke oelewapper die de islam, het Jodendom, de Vlamingen, de Walen wil schofferen de toelating moet krijgen om dat op openbare plaatsen te doen dan is dat maar jouw credo.

zelfs agressieve syndicale oelewappers krijgen regelmatig toelating om openbare plaatsen onveilig te maken.

Dadeemelee 24 januari 2018 12:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 8631198)
zelfs agressieve syndicale oelewappers krijgen regelmatig toelating om openbare plaatsen onveilig te maken.

Als Voorpost zou willen een betoging organiseren voor dierenwelzijn krijgen ze misschien wel de toelating :)

Zipper 24 januari 2018 12:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8631201)
Als Voorpost zou willen een betoging organiseren voor dierenwelzijn krijgen ze misschien wel de toelating :)

Je mag ook inhoudelijk reageren, hoor.

fox 24 januari 2018 12:19

Citaat:

De Islamisering is geen bevolkingsgroep. Betogen tegen Islamisering is betogen tegen Facisme. Vreemd dat iemand als jij daar kan tegen zijn, maar goed, het staat genoteerd.

Dadeemelee 24 januari 2018 12:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 8631208)
Je mag ook inhoudelijk reageren, hoor.

Ik val niet graag in herhaling.

Citaat:

De schoofzak 24 januari 2018 12:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8630992)
Voorpost, een truutgroepje wereldvreemden van tien man en een paardenkop die tegen de islam willen een optocht organiseren? Dat is toch maar om amok te veroorzaken.

Seffes staan daar nog 100 man die een anti-semitische betoging of een anti-Koerdische of een anti-sossenbetoging willen organiseren.

Allemaal overlast.

Moeilijke begrippen:

Art. 26

De Belgen hebben het recht vreedzaam en ongewapend te vergaderen, mits zij zich gedragen naar de wetten, die het uitoefenen van dit recht kunnen regelen zonder het echter aan een voorafgaand verlof te onderwerpen.

Deze bepaling is niet van toepassing op bijeenkomsten in de open lucht, die ten volle aan de politiewetten onderworpen blijven.

Art. 27

De Belgen hebben het recht van vereniging; dit recht kan niet aan enige preventieve maatregel worden onderworpen.

Dadeemelee 24 januari 2018 12:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8631227)
Moeilijke begrippen:

Art. 26

De Belgen hebben het recht vreedzaam en ongewapend te vergaderen, mits zij zich gedragen naar de wetten, die het uitoefenen van dit recht kunnen regelen zonder het echter aan een voorafgaand verlof te onderwerpen.

Deze bepaling is niet van toepassing op bijeenkomsten in de open lucht, die ten volle aan de politiewetten onderworpen blijven.

Art. 27

De Belgen hebben het recht van vereniging; dit recht kan niet aan enige preventieve maatregel worden onderworpen.

Inderdaad. Hetzelfde met openbare plaatsen. Je mag niet zomaar in groep op straat gaan betogen.

Anna List 24 januari 2018 13:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8631230)
Inderdaad. Hetzelfde met openbare plaatsen. Je mag niet zomaar in groep op straat gaan betogen.

nee, dan vraag je een toelating om te betogen.

en heel het punt van deze vraag is net dat een burgemeester dat niet op politieke inhoud moet en mag beoordelen maar uitsluitend op basis van ordehandhaving.

als je de burgemeester meer (politiek gemotiveerde) inspraak gunt, dan knabbel je aan fundamentele burgerrechten.

Dadeemelee 24 januari 2018 14:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8631328)
nee, dan vraag je een toelating om te betogen.

en heel het punt van deze vraag is net dat een burgemeester dat niet op politieke inhoud moet en mag beoordelen maar uitsluitend op basis van ordehandhaving.

als je de burgemeester meer (politiek gemotiveerde) inspraak gunt, dan knabbel je aan fundamentele burgerrechten.

Dat beperken van betogingen heeft zijn redenen hoor. Op een zeker moment was het zo dat (vooral in Brussel) er elke dag 2 of meer betogingen waren. trop is teveel hé ;)

Ik heb het al gezegd: als je voor iets zoals meer loon, dierenwelzijn, tegen terrorisme gaat betogen dan heb je een kans dat het goedgekeurd wordt.

Als er iemand een anti-islam, anti-Joden, anti-Koerden, anti-Gülen etc. betoging wil organiseren dan zullen de meeste burgemeesters (ook Bart De Wever) njet zeggen (en volgens mij terecht).

Wapper 24 januari 2018 14:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 8631159)

Tsja, de linkse fond de commerce moet beschermd worden...

Zipper 24 januari 2018 14:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8631343)
Dat beperken van betogingen heeft zijn redenen hoor. Op een zeker moment was het zo dat (vooral in Brussel) er elke dag 2 of meer betogingen waren. trop is teveel hé ;)

Ik heb het al gezegd: als je voor iets zoals meer loon, dierenwelzijn, tegen terrorisme gaat betogen dan heb je een kans dat het goedgekeurd wordt.

Als er iemand een anti-islam, anti-Joden, anti-Koerden, anti-Gülen etc. betoging wil organiseren dan zullen de meeste burgemeesters (ook Bart De Wever) njet zeggen (en volgens mij terecht).

Ok, in de toekomst alle anti-regering betogingen door de vakbonden verbieden ??

Dadeemelee 24 januari 2018 14:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 8631365)
Ok, in de toekomst alle anti-regering betogingen door de vakbonden verbieden ??

Als die een overlast worden mag dat.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be