Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Usenet: kan iemand helpen? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=242468)

Anna List 12 maart 2018 15:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8665478)
Update ?

computer weg, internet afgesloten wsl.

Travis66 13 maart 2018 22:31

Ik probeer elke week een update te geven :)

Anyway, nog altijd niks vernomen. Ik begin stilaan te hopen dat mijn laatste reactie de juiste was.

Henri1 14 maart 2018 05:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 (Bericht 8649994)
Voorlopig nog geen deurwaarder gezien. Eerst dreigmails van usenet, dan incassobureau. Zover zijn we.
Maar ik vermoed dat de deurwaarder de volgende stap zal zijn.

Zonder vonnis geen deurwaarder.

Travis66 22 maart 2018 20:22

Nog steeds niks.

Tavek 24 maart 2018 23:44

tick tock

Travis66 25 maart 2018 07:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8674651)
tick tock

All Quiet on the Western Front Tavek. For now :)

Travis66 1 april 2018 17:23

Nog steeds niets...

Xenophon 1 april 2018 17:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 (Bericht 8680798)
Nog steeds niets...

Komt immers niets van, mensen die recht in hun schoenen staan die sturen een deurwaarder.

Ik kreeg zo eens telefoon van een incassobureau, ik moest de ene of andere rekening betalen, of toch volgens hen alleszins. Men zei me dat ik moest betalen want anders ging er iemand langs komen. Ik vroeg hen wanneer die mens zou langs komen, dan kon ik al een emmer urine opsparen om die door de venster over zijn hoofd te kappen.

Heb nooit iemand gezien van die mensen en die rekening is nooit betaald.

Nu moet ik zeggen, ik ben altijd nogal experimenteel geweest met zogenaamde schuldeisers. Zo kocht ik eens een geweer bij Concordiamail indertijd, bijna 40 jaar geleden, op afbetaling. Nu, de eerste betaling daar kon je niet tussen uit, je moest die betalen aan de chauffeur die het pak tot bij u thuis bracht.
Verder nooit iets van betaald, ik meen dat het 12 maandelijkse afbetalingen betrof.
Een jaar later nemen die mensen schriftelijk contact op met mij, in de stijl van, het is u misschien ontgaan...
Ik schreef terug, met de mededeling dat ik alle betaalbewijzen had en wanneer zij me lieten weten welke maanden precies er volgens hen niet betaald waren dan zou ik hen van die maanden de kopie van het betaalbewijs sturen. (Die ik dus niet had :D )
Ik kreeg een brief terug met excuzes, het betrof een vergissing van de boekhouding, tussen ons waren er geen problemen, alles was betaald. Ze bedankten me voor de klandizie en namen afscheid met hartelijke groet.

Tavek 1 april 2018 18:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8680803)
Komt immers niets van, mensen die recht in hun schoenen staan die sturen een deurwaarder.

Ik kreeg zo eens telefoon van een incassobureau, ik moest de ene of andere rekening betalen, of toch volgens hen alleszins. Men zei me dat ik moest betalen want anders ging er iemand langs komen. Ik vroeg hen wanneer die mens zou langs komen, dan kon ik al een emmer urine opsparen om die door de venster over zijn hoofd te kappen.

Nu moet ik zeggen, ik ben altijd nogal experimenteel geweest met zogenaamde schuldeisers. Zo kocht ik eens een geweer bij Concordiamail indertijd, bijna 40 jaar geleden, op afbetaling. Nu, de eerste betaling daar kon je niet tussen uit, je moest die betalen aan de chauffeur die het pak tot bij u thuis bracht.
Verder nooit iets van betaald, ik meen dat het 12 maandelijkse afbetalingen betrof.
Een jaar later nemen die mensen schriftelijk contact op met mij, in de stijl van, het is u misschien ontgaan...
Ik schreef terug, met de mededeling dat ik alle betaalbewijzen had en wanneer zij me lieten weten welke maanden precies er volgens hen niet betaald waren dan zou ik hen van die maanden de kopie van het betaalbewijs sturen. (Die ik dus niet had :D )
Ik kreeg een brief terug met excuzes, het betrof een vergissing van de boekhouding, tussen ons waren er geen problemen, alles was betaald. Ze bedankten me voor de klandizie en namen afscheid met hartelijke groet.

lol

De Xeno, je was toch een kadee !

Travis66 2 april 2018 17:58

Citaat:

Da's straf. Ik kan me anders best voorstellen wat er aan de andere kant gebeurd is :P

Gerust ben ik niet hoor, ik verwacht niet een boodschap te krijgen ?* la "we zullen het zo laten". En in principe, zolang ik dat niet heb gekregen, kan ik nog altijd rekeningen krijgen. Ik ben benieuwd vanaf wanneer ik dit ga kunnen vergeten.

Travis66 11 april 2018 13:42

nog steeds niks

Travis66 19 april 2018 20:10

weer een week verder, weer niks. Ik kreeg na de paasvakantie twee aangetekende zendingen en ik dacht "ik heb het zeel aan". Maar het was om te zeggen dat ik opslag kreeg :P

Travis66 27 april 2018 06:21

Ik begin zo stilaan te vermoeden dat het voorbij is :)

Tavek 27 april 2018 14:37

Ik denk het ook.

Proficiat :D

Anna List 27 april 2018 14:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 (Bericht 8694982)
weer een week verder, weer niks. Ik kreeg na de paasvakantie twee aangetekende zendingen en ik dacht "ik heb het zeel aan". Maar het was om te zeggen dat ik opslag kreeg :P

aangetekend schrijven voor opslag?

uwe werkgever wil wel heel zeker zijn dat ge t wist. :-P

nog nooit gehoord!

Anna List 27 april 2018 14:40

Citaat:

ze zullen gedacht hebben 'die laten we gerust, die heeft een geweer.' :p

:lol:

Tavek 27 april 2018 14:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8700883)

nog nooit gehoord!

Hier krijg ik gewoon mijn loon en moet ik zelf terugrekenen hoeveel % opslag et was.

Een maand of twee later krijg ik dan een papierke van HR waarop staat wat ik ga verdienen. Ga verdienen....

Anna List 27 april 2018 14:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8700895)
Hier krijg ik gewoon mijn loon en moet ik zelf terugrekenen hoeveel % opslag et was.

Een maand of twee later krijg ik dan een papierke van HR waarop staat wat ik ga verdienen. Ga verdienen....

hier ongeveer t zelfde ... HR wisselt hier om de paar jaar ... beetje afhankelijk hoe lang het duurt eer de toevallige chinese vrijwilliger erover doet om daar terug vanaf te geraken :s

Travis66 27 april 2018 18:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8700883)

nog nooit gehoord!

Ik was niet helemaal correct. Ik geef sinds dit jaar les en heb documenten opgestuurd naar het ministerie van onderwijs om te bewijzen dat ik nuttige ervaring heb.
Ik kreeg drie brieven terug. 1 niet aangetekend om te melden dat 17 jaar nuttige ervaring is goedgekeurd (waarvan ik er 10 kan inbrengen).
De overige twee waren aangetekend om te melden dat ik voor een beperkte periode geen aanspraak kan maken op nuttige ervaring voor een bepaald vak. Eén brief per vak. Hiertegen kan ik gedurende 3 maanden in beroep gaan. Vandaar aangetekend.

Ik wou me er kort van af maken toen ik voorgaande post schreef. Zie mij hier nu typen :)

Maar JEEJ ! 10 jaar ervaring in het onderwijs, scheelt een serieuse slok op de borrel. Mét terugwerkende kracht !

Travis66 15 augustus 2018 15:20

Update: Nog steeds niks.

Die deurwaarderdreigingen dienen dus duidelijk alleen maar om iemand zo bang te maken dat hij zijn portefeuille open doet.

Ik denk dus echt dat ik er vanaf ben.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be