Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Uitbundige tatouages als onderwijzende (https://forum.politics.be/showthread.php?t=243345)

Den Duisteren Duikboot 26 april 2018 21:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 8700265)
Onderwijzend personeel heeft een voorbeeldrol, geen mannekesblad op zijn/haar lijf. :-D

Tja, tegenwoordig heeft iedereen een voorbeeldrol, tot voetballers toe, want "daar kijken de kinderen naar op". Of ze ook zo opkijken naar hun leerkrachten valt nog te bezien. Dus Radja Nainggolan maar uit het voetbal weren?

Ik vraag me trouwens af of de reacties even fel waren geweest als het om een man was gegaan. Een man met tatoeages is "stoer" en voldoet dus aan de "mannelijke" standaard. Van een vrouw wordt dat niet zo gauw aanvaard.

Den Duisteren Duikboot 26 april 2018 21:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere (Bericht 8700301)
Maar wat ik wel vind is dat als deze juf Femke voor de klas mag staan, dan ook een gehoofddoekte juf. Dit zeker dan.

Die tatoeages hebben geen specifieke levensbeschouwelijke betekenis.

Guinevere 26 april 2018 21:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot (Bericht 8700309)

Jawel. Voor mij is dat het summum van atheïsme. Right in my face.

En waarom zou een juf geen levensbeschouwelijk kenmerk mogen dragen?

Diego Raga 26 april 2018 21:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8700206)
Tot hiertoe valt dat nog zeer goed mee.
Slechts één die een zeer discrete tatouage heeft.

Ja, daar begint het meestal mee.

Guinevere 26 april 2018 21:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot (Bericht 8700308)
Tja, tegenwoordig heeft iedereen een voorbeeldrol, tot voetballers toe, want "daar kijken de kinderen naar op". Of ze ook zo opkijken naar hun leerkrachten valt nog te bezien. Dus Radja Nainggolan maar uit het voetbal weren?

Ik vraag me trouwens af of de reacties even fel waren geweest als het om een man was gegaan. Een man met tatoeages is "stoer" en voldoet dus aan de "mannelijke" standaard. Van een vrouw wordt dat niet zo gauw aanvaard.

Spreek voor jezelf. Een meester zo vol tatoeages is een monster en een vrouw is een mormel. Ik denk daarbij niet direct aan "mannelijk" en "vrouwelijk" eerlijk gezegd.
Maar dat jouw perceptie zwaar verstoord is, wisten we al langer.

Diego Raga 26 april 2018 22:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot (Bericht 8700309)

Hoeft ook niet. Dikwijls hebben ze te maken met een aspect uit het leven van de drager.
De gestileerde pauw van die juf zal daar wsl ook iets mee te maken hebben.

Voor de liefhebbers:

https://www.gettattoosideas.com/sexy-tattoos-women/

Het Verzet 26 april 2018 22:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere (Bericht 8700316)
Spreek voor jezelf. Een meester zo vol tatoeages is een monster en een vrouw is een mormel. Ik denk daarbij niet direct aan "mannelijk" en "vrouwelijk" eerlijk gezegd.

Dus noch tattoos, noch hoofddoek dan? Of ben je zo verzandt dat enkel het eigen perspectief van tel is?

orfeus5412 27 april 2018 00:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere (Bericht 8700312)
Jawel. Voor mij is dat het summum van atheïsme. Right in my face.

En waarom zou een juf geen levensbeschouwelijk kenmerk mogen dragen?

Voor mij is een hoofddoek het summum van islamitische hooghartigheid right in my face !

fred vanhove 27 april 2018 02:03

Citaat:

Ik vind het altijd zo bizar waarom mensen absoluut de lelijkste dingen op hun lijf willen laten zetten ? Doodskoppen ....draken.....monsters...Je kan het amper angstaanjagender bedenken.Is de bedoeling om iedereen daarmee bang te maken ?
Waarom niet een paar leuke dingetjes laten zetten ? Een smurf of een Charlie Chaplin ik zeg zo maar wat. Mensen zouden dan eventueel eventueel zeggen hé dat is leuk zo'n Bart Simpson op je schouder.
Maar zulke monsterachtige taferelen ?
Volgens mij zijn er veel van die kwieten die bang zijn van zichzelf als ze in de spiegel kijken.

Het Verzet 27 april 2018 07:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 8700372)
Ik vind het altijd zo bizar waarom mensen absoluut de lelijkste dingen op hun lijf willen laten zetten ? Doodskoppen ....draken.....monsters...Je kan het amper angstaanjagender bedenken.Is de bedoeling om iedereen daarmee bang te maken ?
Waarom niet een paar leuke dingetjes laten zetten ? Een smurf of een Charlie Chaplin ik zeg zo maar wat. Mensen zouden dan eventueel eventueel zeggen hé dat is leuk zo'n Bart Simpson op je schouder.
Volgens mij zijn er veel van die kwieten die bang zijn van zichzelf als ze in de spiegel kijken.

Ik heb meer de indruk dat mensen zomaar gelijk wat laten zetten. Als er maar iets opstaat. Het hebben van een tattoo is belangrijker dan wat ze voorstelt.
Een maat, kan prachtig tekenen, heeft op zijn arm een doodskop laten zetten met in de schedelpan een ijslandschap met pinguin. Dan denk ik "WTF?".
Pas op, ik vind sommige tattoos echt wel mooi. Ik zeg zelf al 20 jaar dat ik er wel een zou willen. Maar ik zou er begot nog niet uit wat ik op mijn lijf zou willen.
Wat uiteraard niet wil zeggen dat ik dit een ander niet gun, dit is nog altijd persoonlijke vrijheid. Maar accepteer dan ook de gevolgen.
Als ouder zou het me niet storen dat de juf of meester tattoos heeft. Als hij/zij maar deftig les kan geven.

vlijmscherp 27 april 2018 07:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 8700372)

ik vind het nog altijd bizar dat er mensen zijn die willen bepalen wat anderen mooi moeten vinden.

Het Verzet 27 april 2018 07:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 8700434)
ik vind het nog altijd bizar dat er mensen zijn die willen bepalen wat anderen mooi moeten vinden.

Niet meer bizar dat mensen vanalles aan hun uiterlijk laten doen, maar er niet mee overweg kunnen dat anderen het niet mooi vinden.
Antwoord een negatief op de vragen: "Hoe vind je mijn haar? Wat vind je van mijn nieuwe tattoo? Mooie outfit, niet?".

Lof der Zotheid 27 april 2018 09:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8700075)
Oeps. Ik heb wat verkeerd gequoot. Dat kan hé. Ik ben Erasmus niet.

Da's er duidelijk aan te zien ook :mrgreen:

quercus 27 april 2018 09:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot (Bericht 8700289)
Ja, er is nog veel bekrompenheid in ons landje.

Zeker, zeker... wie niet meeloopt als een lemming met de waan van de dag is "achterlijk en bekrompen".
Ik aanvaard dat verwijt. U mag dus tevreden zijn.

Anna List 27 april 2018 09:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid (Bericht 8700527)
Da's er duidelijk aan te zien ook :mrgreen:

bwa ... al 500 jaar hersendood ... vond t nog kunnen. ;-)

Den Duisteren Duikboot 27 april 2018 09:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 8700539)
Zeker, zeker... wie niet meeloopt als een lemming met de waan van de dag is "achterlijk en bekrompen".
Ik aanvaard dat verwijt. U mag dus tevreden zijn.

En wie niet een hoop drukte maakt om wat tatoeages "loopt mee als een lemming met de waan van de dag"...

Als een lemming nog wel... Alsof de ondergang van de beschaving valt of staat met een paar tekeningetjes.

Kijk, ik vind het mottig en dwaas, maar het is ook het einde van de wereld niet. Door hier zo'n drukte van te maken banaliseer je je eigen cultuurpessimisme.

quercus 27 april 2018 09:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot (Bericht 8700543)
En wie niet een hoop drukte maakt om wat tatoeages "loopt mee als een lemming met de waan van de dag"...

Als een lemming nog wel... Alsof de ondergang van de beschaving valt of staat met een paar tekeningetjes.

Kijk, ik vind het mottig en dwaas, maar het is ook het einde van de wereld niet. Door hier zo'n drukte van te maken banaliseer je je eigen cultuurpessimisme.

Ik heb niet de indruk dat ik "een drukte" maak. Ik blijf er heel rustig bij. Maar wel cynisch. Wat mij betreft mag gelijk wie zijn/haar lijf laten tatoueren van kop tot teen. Is het mij dan toegestaan om het allesbehalve "mooi" te vinden en niet te applaudisseren? Dit is toch een draad waarin ons wordt gevraagd onze mening over die tattoo's te geven? Wel dan...

Nietzsche 27 april 2018 09:33

Citaat:

Wat een onzin. Een lichaam vol tatoeages is ordinair. Zowel bij mannen als vrouwen.

Ordinaire mensen zouden niet mogen dienen als voorbeeldfunctie.

Anna List 27 april 2018 09:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 8700559)
Wat een onzin. Een lichaam vol tatoeages is ordinair. Zowel bij mannen als vrouwen.

Ordinaire mensen zouden niet mogen dienen als voorbeeldfunctie.

en zelf de norm bepalen is helemaal ok. ;-)

Lof der Zotheid 27 april 2018 11:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8700540)
bwa ... al 500 jaar hersendood ... vond t nog kunnen. ;-)

Erasmus lééft! Trouwens, het zou toch niet oninteressant zijn te ontdekken wat Erasmus van juffen met tattoos denkt...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be