Zipper |
29 april 2018 18:08 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus
(Bericht 8702020)
Een korte situatieschets:
Ik heb al een tijdje een eigen woning, hypotheekvrij. Mijn partner huurt.
Nu we willen gaan samenwonen (feitelijk), trekt ze logischerwijze bij mij in. Het lijkt me billijk dat zij aan mij een bijdrage betaalt voor het gebruik van mijn woning. De markthuurwaarde van de woning bedraagt ongeveer 1000 euro. Ik zou willen voorstellen dat zij mij maandelijks 300 euro betaalt onder de vorm van een hogere bijdrage aan het huishoudbudget (voedsel, nutsvoorzieningen, ...). Om problemen bij een eventuele breuk te vermijden, blijf ik alle kosten eigen aan de woning (onderhoud, renovatie, belasting) rechtstreeks op mij nemen.
Ik heb al eens gepolst bij anderen, maar 10 personen leveren mij 11 meningen op. De ene vindt me Ebenezer Scrooge omdat dat ik "huur" vraag aan mijn partner, de andere vindt mij een goedzak.
Wat vinden jullie billijk?
|
Tenzij je van plan waart om je leven lang vrijgezel te blijven, vind ik dat geen goede situatie. Eigenlijk dwingt ge uw partner om zich thuis te voelen, in een huis dat zij niet mee gekozen heeft.
Om van een huis een thuis te maken, koop je een huis best "samen".
Bij de eerste serieuze ruzie, is het mogelijk dat zij je dat onder uwe neus wrijft.
|