Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Sport (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=170)
-   -   Halve finale WK : België - Frankrijk (https://forum.politics.be/showthread.php?t=244277)

Jantje 7 juli 2018 19:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 8754302)
Je doet me denken aan zo'n verzuurde bejaarde die jongeren ziet plezier hebben tijdens de vakantie en verzucht dat hij hoopt dat het weldra weer school is.

Zo ontdaan van elke levensvreugde. Je moet enkel nog in je kist kruipen.

Niks van aan, ik ga zelf met jongeren trektochten maken, ik leer hen zelf hoe ze appelen moeten plukken, zonder betrapt te worden.
Maar de pleintje waar de jongeren eens tegen een bal kunnen stampen of met een bal kunnen werpen, zijn nu ingenomen door zuipbarakken voor +25ers.
De jeugd, ja die moet maar thuis achter de pc kruipen, want voor hen is er nu geen plaats.
Dat meer dan 60.000 mensen op rock wechter, staan te jubelen op een plein dat voorzien is om zoveel mensen op te vangen zonder andere te storen, is tof, maar de marktpleinen van de dorpen zijn daar niet op voorzien, zij liggen midden in de bebouwde centra, waar jonge kinderen om 8 uur in bed liggen, waar baby's slapen, waar bejaarden leven en waar mensen met auto's rijden.
Marktpleinen zijn dus geen plaatsen om dergelijke samenkomsten te laten plaats hebben.

Eyjafjallajökull 7 juli 2018 20:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 8754582)
Niks van aan, ik ga zelf met jongeren trektochten maken, ik leer hen zelf hoe ze appelen moeten plukken, zonder betrapt te worden.
Maar de pleintje waar de jongeren eens tegen een bal kunnen stampen of met een bal kunnen werpen, zijn nu ingenomen door zuipbarakken voor +25ers.
De jeugd, ja die moet maar thuis achter de pc kruipen, want voor hen is er nu geen plaats.
Dat meer dan 60.000 mensen op rock wechter, staan te jubelen op een plein dat voorzien is om zoveel mensen op te vangen zonder andere te storen, is tof, maar de marktpleinen van de dorpen zijn daar niet op voorzien, zij liggen midden in de bebouwde centra, waar jonge kinderen om 8 uur in bed liggen, waar baby's slapen, waar bejaarden leven en waar mensen met auto's rijden.
Marktpleinen zijn dus geen plaatsen om dergelijke samenkomsten te laten plaats hebben.

Je doet me denken aan zo'n verzuurde bejaarde...

Nr.10 7 juli 2018 22:38

"Brazilië had kunnen vermeden worden. En als het dan toch mocht lukken tegen Brazilië dan wacht waarschijnlijk Frankrijk. Frankrijk. Die zijn nog een klasse sterker dan Brazilië. Frankrijk staat voor mij bovenaan voor de wereldtitel 2018."
Doelmannen:
  • Alphonse Areola [Paris Saint-Germain],
  • Hugo Lloris [Tottenham],
  • Steve Mandanda [Marseille]
Verdedigers:
  • Lucas Hernandez [Atlético Madrid],
  • Presnel Kimpembé [Paris Saint-Germain],
  • Benjamin Mendy [Manchester City],
  • Benjamin Pavard [Stuttgart],
  • Adil Rami [Marseille],
  • Djibril Sidibé [Monaco],
  • Samuel Umtiti [Barcelona],
  • Raphael Varane [Real Madrid]
Middenvelders:
  • N’Golo Kante [Chelsea],
  • Blaise Matuidi [Juventus],
  • Steven N’Zonzi [Sevilla],
  • Paul Pogba [Manchester United],
  • Corentin Tolisso [Bayern]
Aanvallers:
  • Ousmane Dembélé [Barcelona],
  • Nabil Fakir [Lyon],
  • Olivier Giroud [Chelsea],
  • Antoine Griezmann [Atlético Madrid],
  • Thomas Lemar [Monaco],
  • Kylian Mbappé [Paris Saint-Germain],
  • Florian Thauvin [Marseille]

Weyland 7 juli 2018 23:05

50/50 kans volgens bookers. Nu ja, Rusland had 8% kans en ze verloren nipt van Kroatië, mede door die dronken Braziliaan die geen woord Russisch kan, doch wel Russische bevelen kan opvolgen. Niet echt een speler die je wil...

Elio di Supo 8 juli 2018 06:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 8754582)

Zure appelen?

Eyjafjallajökull 8 juli 2018 06:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 (Bericht 8754660)
"Brazilië had kunnen vermeden worden. En als het dan toch mocht lukken tegen Brazilië dan wacht waarschijnlijk Frankrijk. Frankrijk. Die zijn nog een klasse sterker dan Brazilië. Frankrijk staat voor mij bovenaan voor de wereldtitel 2018."

Je citeert iemand die nog geen match van de Fransozen op dit WK gezien heeft ? Ondanks de spectaculaire score tegen Argentinië was het zelfs daar maar erg matig..

Dadeemelee 8 juli 2018 08:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 (Bericht 8754660)

snip

Jaja en als België wint tegen Frankrijk dan zal Engeland of Kroatië een klasse sterker zijn dan Frankrijk :silly:

De 3 beste ploegen van dit WK zijn/waren België, Brazilië en Frankrijk. De match van dinsdag is eigenlijk de échte finale.

Universalia 8 juli 2018 08:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Weyland (Bericht 8754669)
50/50 kans volgens bookers. Nu ja, Rusland had 8% kans en ze verloren nipt van Kroatië, mede door die dronken Braziliaan die geen woord Russisch kan, doch wel Russische bevelen kan opvolgen. Niet echt een speler die je wil...

Doelman van de Kroaten was ook een komediant type: klasse A+

Max van Dietschland 8 juli 2018 20:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djoebidoebidoe (Bericht 8754475)
Wat zeker al een :thumbsup: resultaat is! Na het toernooi krijgen ze een dikverdiende vakantie!
Bijlage 109075

Er zijn toch niet veel echte blanken bij de Rode Duivels...

jogo 8 juli 2018 22:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 8754258)
Tiens, wordt er dan met 12 spelers gespeeld?

1-9-1
Rekening houdende met het verschil in inwonersaantallen zal de 'keeper en op'-opstelling noodzakelijk zijn.(Kaproen)

Nr.10 8 juli 2018 22:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 8755148)
Er zijn toch niet veel echte blanken bij de Rode Duivels...

Een artikel uit Nederland: NRC.nl
België heeft de weelde van Rode Duivels met Congolese roots
5 jul 2018

Dadeemelee 8 juli 2018 22:47

Geen idee of het een echte Nederlander is of een construct.

Ik probeer al meer dan drie jaar denigrerende commentaar op het Nederlands voetbal te vermijden (tenzij geprovoceerd).

Peace ;)

Svennies 9 juli 2018 00:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8755231)
Geen idee of het een echte Nederlander is of een construct.

Ik probeer al meer dan drie jaar denigrerende commentaar op het Nederlands voetbal te vermijden (tenzij geprovoceerd).

Peace ;)

Kom dadeeke,geef het maar toe....

Het zijn gouden tijden voor ons....

Al het commentaar boven de moerdijk is verstomd...:lol::lol::lol:

Adam Smith 9 juli 2018 02:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 8754280)
Als Kutploegen de finale halen, wil dat wel zeggen dat de topploegen allemaal naar huis gespeeld zijn en die Kutploegen, beter waren dan de topploegen.
En laten we eerlijk zijn, Brasilië heeft 2 doelpunten gemaakt, ook al was er 1 in het verkeerde doel en de Belgen slechts 1.
Als de Fransen even vriendelijk zijn, maar dan wel in het juiste doel, dan zal dat een verademing zijn, al die idioten tenten, grote schermen en drankhutjes weg van de marktpleinen en terug ruimte om normaal te leven.
Al die lawaaimakers terug in hun kot achter hun PC en terug rust 's nachts voor de kinderen die in de buurt van de marktpleinen leven. Terug iets anders op TV en in het nieuws, dan voetbal.

Eigenlijk beneid in de Nederlanders, want die hebben nu geen last van het WK en hun lawaaimakers gaan naar het buitenland kijken naar Verstappen.

Benijden? Het is nu zoals het is, de laatste Oranje droogte was van 1978-1988, vooral dat is wennen. Het Nederlandse voetbal heeft het over zich afgeroepen, maar je kan niet zeggen dat het Oranje legioen dit verdiend heeft.

fox 9 juli 2018 07:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull (Bericht 8754739)
Je citeert iemand die nog geen match van de Fransozen op dit WK gezien heeft ? Ondanks de spectaculaire score tegen Argentinië was het zelfs daar maar erg matig..

Het probleem met Frankrijk is dat ze zoveel ruimte niet gaan geven als de Brazilianen. Tegen Brazilie gaf ik hen een goede kans. Frankrijk is uiteraard niet onmogelijk maar het zal er toch heel anders aan toegaan hoor. Ze mogen niet in de val lopen waarin Brazilie tegen Belgie is gelopen. Met Griezman en de snelheid van Mbappé kunnen ze erg veel schade aanrichten...

Hypochonder 9 juli 2018 07:31

Blijkt nu dat Hazard en zijn familie grote supporters van Frankrijk zijn:

https://www.hln.be/sport/voetbal/bel...lgie~a91a2eba/

Ze hebben altijd eerder voor Frankrijk gesupporterd dan voor België...

Bad Attila 9 juli 2018 07:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 8755318)
Het probleem met Frankrijk is dat ze zoveel ruimte niet gaan geven als de Brazilianen. Tegen Brazilie gaf ik hen een goede kans. Frankrijk is uiteraard niet onmogelijk maar het zal er toch heel anders aan toegaan hoor. Ze mogen niet in de val lopen waarin Brazilie tegen Belgie is gelopen. Met Griezman en de snelheid van Mbappé kunnen ze erg veel schade aanrichten...

Het gaat een heel moeilijke wedstrijd worden ... voor beide ploegen.

Frankrijk vertrekt vanuit een stevige organisatie en kunnen een match doodmaken, maar offensief zijn ze, ondanks Mbappé, vrij zwak wanneer zij het spel moeten maken.

En eens Mbappé uitgeschakeld (je moet het eerst kunnen en doen, uiteraard), is Frankrijk ook op de counter tandeloos.

Maar als ze als eerste scoren en hun organisatie nog strakker kunnen maken, dan vrees ik ervoor.

De enige vraag is: hoe gaan de Belgen spelen? Vanuit eigen, volle kracht of ook eerder vanuit de organisatie en de counter?

Ik hoop dat ik mij vergis, maar ik vrees voor een uiterst tactische wedstrijd waarin de eerste die een goal maakt, wint...

Bad Attila 9 juli 2018 07:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 8755329)
Blijkt nu dat Hazard en zijn familie grote supporters van Frankrijk zijn:

https://www.hln.be/sport/voetbal/bel...lgie~a91a2eba/

Ze hebben altijd eerder voor Frankrijk gesupporterd dan voor België...

Dat is al lang geweten, hoor...

HRobin 9 juli 2018 08:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 8755331)

Frankrijk vertrekt vanuit een stevige organisatie en kunnen een match doodmaken, maar offensief zijn ze, ondanks Mbappé, vrij zwak wanneer zij het spel moeten maken.

En eens Mbappé uitgeschakeld (je moet het eerst kunnen en doen, uiteraard), is Frankrijk ook op de counter tandeloos.

Maar als ze als eerste scoren en hun organisatie nog strakker kunnen maken, dan vrees ik ervoor.

De enige vraag is: hoe gaan de Belgen spelen? Vanuit eigen, volle kracht of ook eerder vanuit de organisatie en de counter?

Ik hoop dat ik mij vergis, maar ik vrees voor een uiterst tactische wedstrijd waarin de eerste die een goal maakt, wint...

Zowel tegen Japan (vervangingen) als tegen Brazilië heeft Martinez tactisch goed werk gedaan (waarschijnlijk samen met de spelers).

Ik hoop (vermoed?) dat het bij Frankrijk ook het geval zal zijn.

vlijmscherp 9 juli 2018 09:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 8755331)

Zoals vaak zal diegene die het tempo bepaalt, het meeste kans hebben.

Kan Frankrijk hun trage tempo opleggen, krijgen we een saaie wedstrijd en kan het wel eens slecht aflopen voor de RD.

Maar als De Bruyne, Hazard en Lukaku het tempo bepalen, gaan die van Frankrijk sterretjes zien.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be