Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Bij de Denen is het bijna over.... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=244286)

Bad Attila 9 juli 2018 16:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 8755687)
Ook binnen de Marokaanse, de Turkse en Afghaanse ?

Bedoel je dan dat elk Moslimland zijn eigen 'moslimcultuur' kent?

Citaat:

Ik zie regelmatig Belgen in pitazaken.
Hoeveel Turken hebt ge al gezien in een frituur?
Ik heb geen frituur dicht bij huis, en de pitazaak wordt door een Griek gerund, ik kan dus niet echt antwoorden...

Bobke 9 juli 2018 16:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 8755699)
Bedoel je dan dat elk Moslimland zijn eigen 'moslimcultuur' kent?

Ik bedoel dat binnen een moslimgemeenschap weinig variatie is.

Citaat:

Ik heb geen frituur dicht bij huis, en de pitazaak wordt door een Griek gerund, ik kan dus niet echt antwoorden...
Ook goed.
Hoeveel Turken zie je bij die Griek?

Bad Attila 9 juli 2018 16:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 8755710)

net als binnen de meeste gemeenschappen... Maar de culturele variatie tussen verschillende moslimgemeenschappen is net zo groot als tussen andere gemeenschappen.
Nu, Marokko wordt, bij voorbeeld, heel vaak beschreven als een multicultureel land, hoor...

Citaat:

Ook goed.
Heel weinig, er wonen dat ook bijna geen Turken in mijn buurt...

praha 18 juli 2018 16:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 8754534)
Vroeger had er één van de forumleden een draadje over.

Waarom de multiculturele samenleving niet werkt.

Spijtig dat er nog steeds veel mensen zijn die het niet begrijpen dat de multiculturele maatschappij NOOIT zal lukken.

Multiculturele maatschappij deugt niet en het zal nooit werken of er moet echt véééééél water bij de 'wijn' gedaan worden vanuit verschillende hoeken en kanten. 8O

... da's straf gij daar het al 'werkt' vanaf midden 19de eeuw

...en nog straffer is dat ge stelt dat er dan "véééééél water bij de 'wijn' gedaan worden vanuit verschillende hoeken en kanten." wat er in feite net op neer komt.

Dus kortom zeg je in feite dat het niet willen aanvaarden en/of er niet in geloven en/of niet willen implementeren aan de basis ligt de problemen. :roll:

praha 18 juli 2018 16:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 8755573)
Naar een grotere assimilatie en inburgering.
Nergens lees ik assimilatie totaal moet zijn.
Onder onze manier van leven versta ik dat kinderen op zekere hoogte vrij gelaten worden om een eigen mening en leven te leiden.

ada's al even vaag en zegt niks over het aanpassen van de betrokkenen op zich maar eerder iets over een zekere hoop dat een volgende generatie al wat meer aangepast zou zijn indien ze voldoende vrij gelaten zouden worden.

praha 18 juli 2018 16:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 8755622)
Er zijn geen andere stabiele vormen mogelijk. Uw "multiculturele" samenleving is niks anders dan een slagveld dat zijn eigen natuur van slagveld wil ontkennen.

Ik denk dat wat jij wil zeggen (en juist is), het volgende is: "er zullen steeds verschillende culturen bestaan". Dat is juist (tot er een alle andere vernietigt). Maar dat wil niet zeggen dat die verschillende culturen "samenleven op vredige wijze". Nee, dat wil gewoon zeggen dat er verschillende antagonisten in de strijd bestaan, meer niet. De multiculturele samenleving is tot een vreedzaam samenleven wat verschillende krijgsheren en legers zijn tot wapenstilstand.

... in die zin hebt ge natuurlijk gelijk
stabiel in de zin dat het leefbaar is voor beiden tot er eentje verdwijnt of je uitkomt bij een mengelmoes.

Maar dat geldt voor alles hé : stabiliteit van de constante verandering

Skobelev 18 juli 2018 16:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door praha (Bericht 8761796)
ada's al even vaag en zegt niks over het aanpassen van de betrokkenen op zich maar eerder iets over een zekere hoop dat een volgende generatie al wat meer aangepast zou zijn indien ze voldoende vrij gelaten zouden worden.

Nog niet gezien dat, ondanks de vrijheid die ze krijgen, het eerder de andere richting uit gaat? Dat hun cultuur meer en meer op het voorplan komt? Nog niet gezien?

praha 18 juli 2018 16:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 8755637)
Mee eens.
Zo is het, in de moslim cultuur is multicultureel vrijwel uitgesloten.

... da's wel waar ... beter vermijden zo'n leitkultur dus door het vooral niet te willen betonneren in een wetgeving voorafgaande een eventueel doomscenario

praha 18 juli 2018 16:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 8755710)

Ook goed.

nu noem je wat .... tss die twee komt het nooit meer goed

Universalia 19 juli 2018 06:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sepper (Bericht 8754880)
Volgende stap: massale remigratie
De stemmen daarover worden steeds luider

De 'stemmen' worden inderdaad luider en luider.

Ook verschillende lidstaten van de EU zijn het klaarblijkelijk meer dan beu die ongecontroleerde toestromen.

Om die wilde toestromen (lees: invasie) in te dijken zou een remigratie het beste plan zijn maar wie wil daar zijn hand voor in het vuur te steken om dat in leven te roepen? :?

En dat weten zij die deelnemen aan de ongecontroleerde toestroom ook wel, dat er totaal géén controle is en ze vrij gemakkelijk voet aan de grond kunnen zetten en uit bepaalde hoeken nog alles gedaan krijgen om dat voet aan de grond zetten gemakkelijker te maken. FOD

sepper 19 juli 2018 07:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 8762089)
De 'stemmen' worden inderdaad luider en luider.

Ook verschillende lidstaten van de EU zijn het klaarblijkelijk meer dan beu die ongecontroleerde toestromen.

Om die wilde toestromen (lees: invasie) in te dijken zou een remigratie het beste plan zijn maar wie wil daar zijn hand voor in het vuur te steken om dat in leven te roepen? :?

En dat weten zij die deelnemen aan de ongecontroleerde toestroom ook wel, dat er totaal géén controle is en ze vrij gemakkelijk voet aan de grond kunnen zetten en uit bepaalde hoeken nog alles gedaan krijgen om dat voet aan de grond zetten gemakkelijker te maken. FOD

Het is het enige plan ...

Bad Attila 19 juli 2018 07:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sepper (Bericht 8762134)
Het is het enige plan ...

En wie gaat dat plan opmaken? En uitvoeren?

Een geluk dat de NMBS een minimale dienstverlening heeft, want op Ryanair ga je niet kunnen rekenen. :lol:

maddox 19 juli 2018 08:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 8762139)
En wie gaat dat plan opmaken? En uitvoeren?

U alvast niet.
Citaat:

Een geluk dat de NMBS een minimale dienstverlening heeft
Niks wat Mussolini niet kon oplossen.
Citaat:

want op Ryanair ga je niet kunnen rekenen. :lol:
We hebben nog steeds de C130's als moderne beestenwagen.

Bad Attila 19 juli 2018 08:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 8762145)
U alvast niet.

Dat is een feit

Citaat:

Niks wat Mussolini niet kon oplossen.
Was die niet dood, of was dat fake news? 8O

Citaat:

We hebben nog steeds de C130's als moderne beestenwagen.
Niet voor lang meer... in 2020 is het gedaan. De planners zullen zich moeten haasten.

No Apologies 19 juli 2018 13:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 8761800)
Nog niet gezien dat, ondanks de vrijheid die ze krijgen, het eerder de andere richting uit gaat? Dat hun cultuur meer en meer op het voorplan komt? Nog niet gezien?

Niemand blinder dan wie niet wil zien.

Vlad 30 maart 2019 18:37

Wat een zalig land op het eerste zicht. Grenzen zo goed als toe, nieuwelingen moeten zich er aanpassen, een degelijk openbaar vervoer en fietsbeleid en de automobilist/moordenaar wordt zwaar belast ipv gesubsidieerd.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be