Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Franstalige partijen willen partij Islam verbieden (https://forum.politics.be/showthread.php?t=244920)

Knuppel 30 augustus 2018 19:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8791617)
Sossen die tegen cumul en islamfundamentalisme zijn.

Dat is inderdaad een trendbreuk. Maar.... eerst zien en dan geloven. Voorlopig is de PS nog de enige sossenpartij die de islampartij, uit electorale overwegingen dan nog, dus uit puur eigenbelang, wil verbieden. Voor zover ik weet is Zuhal Demir de enige politica aan Vlaamse kant die hetzelfd liedje ten gehore bracht horen. Nadat Ahrouch openlijk is zijn shariakaarten liet kijken op de VRT. Maar toen hebben we jou niet horen gloriëren.

Er breken ongetwijfeld moeilijke tijden aan, maar de francofone Brusselse partijen vrezen die tijden duidelijk méér dan de Vlaams Nationalistische internetbrigade.
Terecht! Eigen schuld, dikke bult.

Dadeemelee 30 augustus 2018 19:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 8791626)
Wel ja fundamentalisten :

https://www.demorgen.be/binnenland/h...list-b2344ae6/

Als zelfs De Morgen (niet meteen de meest rechtse- en anti-islam krant) het moet toegeven. En aangezien De Morgen altijd zeer terughoudend is als het islamieten betreft, zal die 50% waarschijnlijk nog ruimschoots onderschat zijn.

En wat wil je daarmee zeggen? Dat we godsdienstfundamentalistische partijen niet mogen verbieden?

Knuppel 30 augustus 2018 19:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8791623)
Fundamentalisten zei ik. Je hebt mijn post niet goed gelezen. Ik vergeef het je :lol:

Jouw post zijn waardeloos.

Citaat:

'Het beleid moet bij de aanpak van radicalisering verder kijken dan het kleine groepje dat geweld gebruikt. De wortels van dit probleem zitten in de moslimgemeenschap zelf'
Ruud Koopmans, onderzoeker Berlijns Centrum voor Sociale Wetenschap
https://www.demorgen.be/binnenland/h...m.politics.be/

Knuppel 30 augustus 2018 19:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8791632)
En wat wil je daarmee zeggen? Dat we godsdienstfundamentalistische partijen niet mogen verbieden?

Jij staat dus achter Zuhal Demir?

Dadeemelee 30 augustus 2018 19:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 8791633)

Dank u voor deze waardevolle bijdrage aan ons aller forum.

Dadeemelee 30 augustus 2018 19:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 8791635)
Jij staat dus achter Zuhal Demir?

Op vele punten wel natuurlijk. Wat dacht je?

Op andere punten niet.

Knuppel 30 augustus 2018 19:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8791637)
Dank u voor deze waardevolle bijdrage aan ons aller forum.

Graag gedaan!

Zipper 30 augustus 2018 19:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8791632)

Hebt ge leesproblemen ???
dat ze enerzijds zogezegd fundamentalisten willen verbieden, terwijl die al goed vertegnwoordigd zijn in hun eigen Schepen-colleges.

Dadeemelee 30 augustus 2018 19:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 8791641)
Hebt ge leesproblemen ???
dat ze enerzijds zogezegd fundamentalisten willen verbieden, terwijl die al goed vertegnwoordigd zijn in hun eigen Schepen-colleges.

Fundamentalistische partijen, mijn beste. Hoe gaat ge fundamentalistische individuen verbieden?

Everytime 30 augustus 2018 19:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 8791161)
Franstalige partijen willen partij Islam verbieden

Dat laatste klinkt als: het kalf is al verzopen?

Een actie die volgens mijn bescheiden mening véél te laat komt, het verbieden van bedoel ik.

Best eigenaardig dat men een partij als het VB angstvallig verborgen wil houden in een schutkring maar een partij als Islam zomaar voet aan de grond kan krijgen.

Ik herhaal mocht mijn zin verkeerd begrepen worden.

Ik heb niets tegen de Islam op zich en zij die dat willen beleven zoals het geschreven staat in het grote boek maar in de EU hoort het niet thuis of men zal zijn/haar blazoen toch serieus moeten oppoetsen qua leefregels naleven. :|

ISLAM zal een kleine partij blijven en zal helemaal niets kunnen doen. Heel goed dat de Franstalige partijen die partij willen verbieden.

Zipper 30 augustus 2018 19:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8791642)
Fundamentalistische partijen, mijn beste. Hoe gaat ge fundamentalistische individuen verbieden?

door hen in de eerste plaats al niet op kieslijsten toe te laten, en hen al zeker geen Schepenambt aan te bieden.

Dadeemelee 30 augustus 2018 19:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 8791647)
door hen in de eerste plaats al niet op kieslijsten toe te laten, en hen al zeker geen Schepenambt aan te bieden.

Ok, nu moet je namen noemen.

Everytime 30 augustus 2018 19:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8791194)
Ja, hoe dom zijn die Franstaligen eigenlijk?

Denkt u echt dat de overgrote meerderheid van de Brusselaars voor die partij zullen kiezen? Natuurlijk niet!

Zipper 30 augustus 2018 19:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8791648)
Ok, nu moet je namen noemen.

Ik moet helemaal niks, Schepencolleges zijn publiek te consulteren.

Universalia 30 augustus 2018 19:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 8791649)
Denkt u echt dat de overgrote meerderheid van de Brusselaars voor die partij zullen kiezen? Natuurlijk niet!

Uitgaande van: wie wonen er eigenlijk nog in Brussel?

Echte Brusselaars of inwijkelingen?

Daar moet men wel een beetje rekening met houden qua kiesgedrag.

Dadeemelee 30 augustus 2018 19:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 8791652)
Ik moet helemaal niks, Schepencolleges zijn publiek te consulteren.

Afgaan als een gieter :-D

Everytime 30 augustus 2018 19:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 8791307)
Om één of andere reden zijn de francofone partijen NIET bang om achter een cordon sanitaire terecht te komen. Nochtans zijn het uitgerekend dezelfde partijen die de islamieten jArenlang gepamperd en voorgetrokken hebben. Denken de zotten nu écht dat ze het tij nog kunnen keren door met verkiezingsblabla uit te pakken?
Over minder dan tien jaar moeten de kinderen van moslims naar de stembus. Zij zijn nu al in de meerderheid in Brussel, ze zijn islamitisch opgevoed, en stemmen gegarandeerd hun eigen vertegenwoordigers aan de macht. Dat de PS, MR, CDH en Défi vandaag nog rap hun pro-islamitisch jas keren is vééééél telaat.

Binnen tien jaar zal Brussel pas goed branden.
Het weze de Brusselse politieke beterweters en hun aanhangers gegund.

Bron?

Knuppel 30 augustus 2018 19:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8791638)
Op vele punten wel natuurlijk. Wat dacht je?

Op andere punten niet.

Je steunt Zual Demir dus die een moslimpartij wil verbieden?

Je beseft toch dat het probleem, dat diep in de hele moslimgemeenschap geworteld is, daar niet mee van de baan is?

Geloof jij écht dat de moslims NIET hun wetten zullen opleggen als zij in de meerderheid zijn? Met of zonder islampartij???
Citaat:

Zijn ontslag bij de MIVB was nog niet zo'n slechte zaak, zegt Ahrouch, in de zin dat hij nu volop tijd heeft voor de politiek, om al z'n tijd te stoppen in "cette Noble cause qu'est la Libération Islamique du mon Cher Peuple Belge" (het edele doel dat de Islamitische bevrijding van het Belgische volk is).

Na enig aandringen bevestigde Ahrouch dat hij de sharia wil invoeren. "De weg naar God", noemt hij het.

"België zal over 12 jaar een moslimmeerderheid hebben. Je hebt dan twee opties: extremisten of democraten als wij aan de macht", zegt Ahrouch. In Antwerpen en Gent zouden er voldoende kandidaten zijn voor een lijst. En mogelijk nog op andere plaatsen, zei Ahrouch: "Antwerpen en Gent zijn het minimum."

Demir zou graag willen blijven zoeken naar een manier om de Islam-partij te verbieden, maar socioloog Mark Elchardus (VUB) is daar geen groot voorstander van. Daarmee verdwijnt het probleem niet, zegt hij, en wat ga je dan in de toekomst nóg verbieden, waar trek je de lijn?

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/05...ffeur-spreekt/

Zipper 30 augustus 2018 19:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8791655)
Afgaan als een gieter :-D

Moest je minder idiote bemerkingen posten, zou je afgang ook minder groot zijn.

Everytime 30 augustus 2018 19:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 8791654)
Uitgaande van: wie wonen er eigenlijk nog in Brussel?

Echte Brusselaars of inwijkelingen?

Daar moet men wel een beetje rekening met houden qua kiesgedrag.

Kom naar Brussel om te zien wie er woont!
"Ah maar nee, we durven niet meer naar Brussel te komen"................

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be