Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   DHL- Aviapartner De “werkende mieren” van Zaventem, wanneer volgt Swissport? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=245736)

Bobke 29 oktober 2018 12:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 8844425)
Ik begrijp gewoon niet dat je daar blijft werken. Zoek dan ander werk hé. Dat je Avia persé naar de verdoemenis wil, tot daar aan toe. Maar dat je de job van andere mensen op het spel zet, dat gaat er bij mij niet in. Of denk je dat hun stunt geen jobs gaat kosten bij andere bedrijven op de luchthaven?

Onderbezetting is er juist het gevolg dat mensen daar niet willen werken.

Tavek 29 oktober 2018 12:12

Het ziet er naar uit dat Aviapartner zowieso overkop gaat. Staken of niet.

Dus kunnen ze beter eens stevig staken en zo de arbeidsomstandigheden in de sector aanklagen. Want bij de concurrentie is het niet veel beter.

Bobke 29 oktober 2018 12:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8844434)
De kans is groot dat dit allochtonen zijn, die de taal niet helemaal machtig zijn. Die in een zwakke positie staan.

Nog steeds geen reden om die mensen uit te buiten.

Ik wil u toch wel herinneren dat er 130 jaar geleden ook wel bourgeoisie was die zei "waarom blijven die kinderen dan werken in de weefgetouwenfabriek ?".

Wees nu maar blij dat ze toen gestaakt hebben.

+1

Eyjafjallajökull 29 oktober 2018 12:18

Citaat:

De kans is groot dat dit allochtonen zijn, die de taal niet helemaal machtig zijn. Die in een zwakke positie staan.

Ik wil u toch wel herinneren dat er 130 jaar geleden ook wel bourgeoisie was die zei "waarom blijven die kinderen dan werken in de weefgetouwenfabriek ?".

Terug naar vliegtuigtickets van minimum 250 € ipv 25 €

Zou al veel miserie schelen lijkt mij.

Staakbonden moeten dan wel niet komen zagen dat er minder vluchten zullen zijn hé...

Tavek 29 oktober 2018 12:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull (Bericht 8844451)
Terug naar vliegtuigtickets van minimum 250 € ipv 25 €

Zou al veel miserie schelen lijkt mij.

Staakbonden moeten dan wel niet komen zagen dat er minder vluchten zullen zijn hé...

Ryan Air wordt specifiek genoemd.

Men moet O'leary en zijn club per direct het land uitjagen en inderdaad vliegen terug duur maken.

Want vliegen is bijzonder milieubelastend om er een commodity van te maken.

Gipsy 29 oktober 2018 12:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8844243)
even de fact check doen :

7 vluchten per dag.
195 passagiers per vlucht.
15 kilo bagage per passagier.
4 werknemers (minimaal) per ploeg per te behandelen vlucht.
8 werkuren per dag.
60 minuten per uur.
Dat wil dus zeggen dat elke werknemer van #Aviapartner ZEVEN KILO BAGAGE PER MINUUT moet « behandelen ».
en uit de flight sheets blijkt bovendien dat één Avia ploeg zelden of nooit aan 7 vluchten per dag komt...

Ik vind dit een interessante berekening die de stelling van de "kromgewerkte" bagagisten wel tegenspreekt. Er zijn mensen die harder werken en niet klagen.

Anna List 29 oktober 2018 12:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8844440)
Het ziet er naar uit dat Aviapartner zowieso overkop gaat. Staken of niet.

Dus kunnen ze beter eens stevig staken en zo de arbeidsomstandigheden in de sector aanklagen. Want bij de concurrentie is het niet veel beter.

²
maar het plaatje is groter.

ik denk dat het begin van een serieuze downsizing van Zaventem wel is ingezet nu.

en wie is daar de directe dupe van?
de arbeiders ?* la Avia, want geef toe, wie daar terechtkomt heeft geen andere opties meer.

Anna List 29 oktober 2018 12:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8844453)
Ryan Air wordt specifiek genoemd.

Men moet O'leary en zijn club per direct het land uitjagen en inderdaad vliegen terug duur maken.

Want vliegen is bijzonder milieubelastend om er een commodity van te maken.

je kan veel zeggen van Ryan Air, en ik vlieg er nooit mee, maar je kan van Ryan Air bijvoorbeeld ook zeggen dat het net dat personeel tewerkstelt die bij degelijke bedrijven er niet in komen.

dus jaag maar buiten ...

^_^ 29 oktober 2018 12:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 8844459)
Ik vind dit een interessante berekening die de stelling van de "kromgewerkte" bagagisten wel tegenspreekt. Er zijn mensen die harder werken en niet klagen.

@AnnaList: is de berekening gemaakt op tweemaal laden?

Gipsy 29 oktober 2018 12:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8844471)
je kan veel zeggen van Ryan Air, en ik vlieg er nooit mee, maar je kan van Ryan Air bijvoorbeeld ook zeggen dat het net dat personeel tewerkstelt die bij degelijke bedrijven er niet in komen.

dus jaag maar buiten ...

Steden en regio zitten op hun knieën om toeristen van Ryanair te verwelkomen. Voor sommige steden is dit een manna van honderden miljoenen € op jaarbasis. Als je bv land op Budapest denk je eerder aan Ryanair Airport. Maakt men de tickets duurder valt een groot deel van die toeristen weg en de hotel en toerisme sector etc stort in elkaar.

Anna List 29 oktober 2018 12:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ^_^ (Bericht 8844495)
@AnnaList: is de berekening gemaakt op tweemaal laden?

de berekening is gemaakt op wat elke Avia ploeg per dag maximaal voor de kiezen krijgt, er zijn wel meer dan 7 vluchten per dag op Zaventem hoor...

Zipper 29 oktober 2018 12:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8844471)

dus jaag maar buiten ...

Houden zo, hier in de straat woont een piloot die nog voor Ryanair heeft gevlogen. "Never again", zegt hij. Die maatschappij werkt constant op het randje vh legale (zowel wat betreft verloning vh personeel als de veilgheid vd vluchten, zeker wat betreft rusttijden van cabine-personeel).

Jan van den Berghe 29 oktober 2018 12:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON (Bericht 8843493)
Raspoutine, ik denk dat je niet weet wat werken is. Ik heb in de jaren '60 in Winterslag en Houthalen in de mijnen gewerkt, op de knieën, in het stof, in de hitte en in het water, met de verplichting om een vooraf bepaald quotum te halen met een breekhamer en een schop. Vertel mij dus niet wat tegenwoordig "hard werken" genoemd word.:twisted:

Dan komt er spontaan in mij deze vraag op: "Hoeveel van uw makkers zijn er ondertussen al gestorven of lopen gebukt onder ziekte of pijn, door een arbeid die het uiterste van de mens vroeg en waar de grote inkomens naar de hogere echelons gingen die alleen met pen en papier werken en niet met breekhamer en schop?

fox 29 oktober 2018 13:29

Citaat:

Daar kies je nu eens helemaal zelf voor. En dat er een oplossing moet komen voor Avia, dat is duidelijk. Alleen doe je dat niet door de luchthaven lam te leggen. Neen, je zoekt eerst een andere bagage afhandelaar en dan ga je in vereffening. Dan heeft niemand daar last van.

Tavek 29 oktober 2018 13:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 8844583)
Daar kies je nu eens helemaal zelf voor.

"Tzijn maar bruinen, die kiezen er zelf voor om uitgebuit te worden."

Anna List 29 oktober 2018 13:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8844585)

ben je dronken, Tavek?
of heb je niet geslapen vannacht of zo?

fox 29 oktober 2018 13:33

Citaat:

Neen, die kiezen er zelf voor om de taal niet te leren. En als ik aan allochtonen denk, denk ik niet uitsluitend aan de "bruinen" zoals je het zo eloquent weet te verwoorden.

Bobke 29 oktober 2018 13:36

Citaat:

“Die de taal niet machtig zijn” schreef je zelf.

Tavek 29 oktober 2018 13:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 8844589)
Neen, die kiezen er zelf voor om de taal niet te leren. En als ik aan allochtonen denk, denk ik niet uitsluitend aan de "bruinen" zoals je het zo eloquent weet te verwoorden.

Ongeacht de taal, de afkomst, de huiskleur of de nationaliteit: werknemers moeten op een ordentelijke manier behandeld worden.

Ze hebben recht op tijdig rustmomenten, ze hebben recht op hun lunch, ze hebben recht op respect voor de arbeidsvoorschriften, ze moeten de juiste persoonlijke veiligheidsmiddelen krijgen zoals jassen, schoenen en handschoenen.

Hoe ver is het gekomen dat er mensen zijn die dat niet inzien.

Tavek 29 oktober 2018 13:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 8844595)
“Die de taal niet machtig zijn” schreef je zelf.

Dat maakt hun positie op de arbeidsmarkt minder goed.

Moeten ze daarom slecht behandeld worden ?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be