alice |
4 november 2018 15:36 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem
(Bericht 8849112)
Beste forummertjes, eventjes een 'health topic', het is me nl. opgevallen dat -mainly-blanken hun rijst niet wassen alvorens te koken, maw hallo pesticiden & andere viezigheden die men zo (ik zou zeggen 'onnodig') binnenspeelt, i mean there is a reason why asians (as well as others used to regularly consume rice) take the time to thoroughly rince it before cooking; anyway met al die youtube kookfilmpjes was het me opgevallen vandaar dus....
niet dat ik me er dik ik maak ofzo -after all is het niet mijn probleem als die blanken door hun stupidity/onwetendheid- ongezond bezig zijn (eens te meer omdat -o ironie- het overwegend over mensen gaat die er een gezondere levensstijl op wensen na te houden i.e. vegans and the like); maar goed bij deze weten jullie dus ook meteen (voor zij die het nog niet wisten) dat men rijst eerst hoort te wassen, ja: ook rijst dat in van die kookbuiltjes zit.... and thank you bb for this wonderful piece of information ^.^ bb you are the best :-):-);-);-)8-)8-)
|
Oei..dus wie geen rijst wast, krijgt gratis eikes?
Of is dat alleen wanneer je blank bent?
Nu natuurlijk kun je rijst best wassen voor gebruik, en de juiste verhouding om te koken is 1/3 rijst 2/3 water, dan wordt al het vocht opgenomen.
Dan nog even laten staan en je rijst is perfect.
Maar om hier nu een discussie over te starten, met " Blanken doen dat niet" zegt alles over Bembem, wanneer je niets anders hebt, moet je origine gebruiken om toch " iets of iemand" te zijn?
Zielig gewoon...hopelijk lukt het haar eens die obsessie los te laten.
|