Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Hoe pak je een probleemwijk aan? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=248002)

Jay-P. 8 april 2019 06:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 8985753)
Religie heeft meestal weinig invloed op de veiligheid van wijken en steden. Trouwens de gevaarlijkste steden (wijken) ter wereld zijn helemaal geen moslims steden.
Alle gevaarlijke wijken hebben dezelde problemen. Achterstand,verwaarlozing,armoede,werkloosheid.
https://www.businessinsider.nl/dit-z...en-ter-wereld/

Duidelijk: meestal moslimwijken dus in plaatsen zoals West-Europa.

Anna List 8 april 2019 06:05

:cheer: Tuig van de richel!!! :cheer:

patrickve 8 april 2019 06:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 8985727)
Ja kijk, die "vreemden" zijn hier vaak geboren & getogen; dat zijn geen vreemden meer maar toch vindt de autochtone medemens van wel, pas op ik begrijp dat dit niet noodzakelijk negatief bedoeld is maar toch... waarom is een Italiaan 2de/3de/zelfs 4de generatie ineens wel plots een Vlaming en een uit Marokko/Zaïre/China enz. niet....

Chinezen horen niet in uw lijstje.

Het antwoord is eenvoudig: Italianen, Chinezen, Zuid-Amerikanen enz... zijn geen racisten tegenover ons. Die vinden ons niet minderwaardig, en die gedragen zich, na een paar generaties, zoals wij. In de mate dat ze nog 'samenhoren' onder elkaar, is dat meer folkore dan samenzweren.

Dat kan van dat ander volk niet gezegd worden: die zijn racistisch tegenover blanken, en als die samenhokken is dat vaak om samen te zweren tegen blanken.

patrickve 8 april 2019 06:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kojak (Bericht 8985700)
Wat meer groepsgevoel, gezonde assertiviteit (aggresiviteit hoeft zelfs niet, let wel, de grens is soms filterdun), zou meer dan welkom zijn.

je weet wel.
Als er ne keer nen Belg tegen ne wagen rijdt van ne vreemdeling in Brussel (of omgekeerd).
Direct staan er al 10 andere vreemdelingen rond U.
Waar zijn die 10 andere Belgen ?

Die hebben schrik van racisme wetten.

Ik zou dat eens willen zien, wat er de volgende morgen in de krant staat, als, zeg maar, een Marrokaan een botsing heeft met een autochtoon, en 20 andere autochtonen zien dat, stoppen, stappen uiit en bedreigen die Marrokaan.

Die 20 andere autochtonen zouden door het slijk gehaald worden als zijnde de nieuwe Sturm Abteilung, ze zouden voor de rechter verschijnen, en wat weet ik allemaal.

In het omgekeerde geval zou de politie, in het geval ze durft komen, gewoon proberen "de verhitte gemoederen te bedaren".

Er is maar 1 oplossing: vrije wapendracht en recht op moorden.

Anna List 8 april 2019 06:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duupje (Bericht 8985754)
Pastoep, aan de 7de Olympiadelaan zit toch wel wat schorriemorrie soms zene.
Zo ene keer per week gemiddeld eigenlijk. :twisted: (jaja uw viske heeft gehapt!)

als gij daar elke week komt, dan moete eens langskomen hé :-) ik woon daar niet zo ver af. :-D

Duupje 8 april 2019 07:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8985957)
als gij daar elke week komt, dan moete eens langskomen hé :-) ik woon daar niet zo ver af. :-D

Ik weet het. Ge woont vlak bij mijn zus. :lol:

Anna List 8 april 2019 07:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duupje (Bericht 8985975)
Ik weet het. Ge woont vlak bij mijn zus. :lol:

woont die ook over t water? :p

Duupje 8 april 2019 07:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8985976)
woont die ook over t water? :p

Jup

Anna List 8 april 2019 07:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duupje (Bericht 8985979)
Jup

komt dan eens langs hé :D

Duupje 8 april 2019 07:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8985980)
komt dan eens langs hé :D

Tcho, denk dat het al zeker 4 jaar geleden is dat ik nog eens tot gnder geweest ben. Maar als het me nog eens lukt, kom'k u halen en gon we daar een sneukeltochtje houden!

Anna List 8 april 2019 07:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duupje (Bericht 8985985)
Tcho, denk dat het al zeker 4 jaar geleden is dat ik nog eens tot gnder geweest ben. Maar als het me nog eens lukt, kom'k u halen en gon we daar een sneukeltochtje houden!

een sneukeltochtje? ... was da voor een beest? :-o

Het Verzet 8 april 2019 07:57

Verplichte sterilisatie.
En als ge dan toch kinderen wilt, zult ge goei papieren moeten kunnen voorleggen.

Duupje 8 april 2019 08:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8985987)
een sneukeltochtje? ... was da voor een beest? :-o

Een toereke doen met de nodige voedzame en dorstlessende tussenstops op zen Duupies.

Anna List 8 april 2019 08:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duupje (Bericht 8986009)
Een toereke doen met de nodige voedzame en dorstlessende tussenstops op zen Duupies.

ah ok, komt goed! :D

Duupje 8 april 2019 08:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet (Bericht 8985997)
Verplichte sterilisatie.
En als ge dan toch kinderen wilt, zult ge goei papieren moeten kunnen voorleggen.

Te beginnen bij jou? Kom maar af. Ik ben daar goed in.

Duupje 8 april 2019 08:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8986010)
ah ok, komt goed! :D

Ja natuurlijk. Ik eet graag! Gij drinkt graag. Perfect sneukelteam! :cheer:

Anna List 8 april 2019 08:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duupje (Bericht 8986015)
Ja natuurlijk. Ik eet graag! Gij drinkt graag. Perfect sneukelteam! :cheer:

:lol::lol::lol:

No Apologies 8 april 2019 08:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 8985753)
Religie heeft meestal weinig invloed op de veiligheid van wijken en steden.
Trouwens de gevaarlijkste steden (wijken) ter wereld zijn helemaal geen moslims steden.
Alle gevaarlijke wijken hebben dezelde problemen. Achterstand,verwaarlozing,armoede,werkloosheid.
.
https://www.businessinsider.nl/dit-z...en-ter-wereld/

Religie kan wel degelijk een factor zijn in maatschappelijke achterstelling die dan op haar beurt kan uitmonden in criminaliteit. Niet elke werkgever ziet het zitten om personen in dienst te nemen die jaarlijks gedurende een maand hun werk niet naar behoren kunnen doen omdat ze gedurende een ganse dag niks eten of drinken, werknemers die personen van het andere geslacht geen hand willen geven zijn in veel functies geen evidentie en hoofddoeken evenmin, sommige vrouwen mogen van hun man niet buitenshuis werken of niet werken in plaatsen waar ook mannen zijn tewerkgesteld, in sommige milieus worden meisjes niet bepaald gestimuleerd om te studeren om hogerop te geraken...

Het Verzet 8 april 2019 08:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duupje (Bericht 8986014)
Te beginnen bij jou? Kom maar af. Ik ben daar goed in.

Te laat.
En ik woon ook niet in een probleemwijk.

No Apologies 8 april 2019 08:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet (Bericht 8986054)
En ik woon ook niet in een probleemwijk.

Geef het wat tijd.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be