Drosamadaris |
30 augustus 2019 13:42 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek
(Bericht 9104182)
U spreekt over mij.
Ik zit volgens de KU Leuven in deciel 9 kwa netto gezinsinkomen.
|
Je kan gewoon de officiële fiscale statistieken gebruiken daarvoor hoor. Als je daar ook in deciel 9 zit, dan hebben jullie samen 10k bruto of minder per maand, en dan zorgen jullie met jullie mede "deciel 9"-populatie voor 19,4% van de belastinginkomsten. Deciel 10 zit aan 47,4%, deciel 8 zit aan 12,2%.
Als jullie daarmee nog steeds 11 miljard missen, dan kan je er gif op innemen dat die cijfers nog wat verder de hoogte in gaan en dat jullie nog wat extra mogen afdragen (en daartegenover staat dat jullie uiteraard nog minder gaan terug krijgen).
Citaat:
Maar wij betalen bijlange geen 50 % belastingen. Dankzij het extreem goed uitgebouwde systeem van extralegale voordelen en netto vergoedingen.
|
Je eigen aanslagvoet is niet hetzelfde als het totaal van wat jouw deciel oplevert. Als jullie allebei in deciel 9 zitten, dan levert jullie deciel 19,4% op.
Als je met een bruto-jaarloon van 75k€, 2 kinderen, werkende partner, en bedrijfswagen zit, dan eindig je volgens studie Deloitte op een Bruto-netto loonverschil van 48%. Als je van daaruit beiden naar 30% kan zakken, dan mag je content zijn met de voordelen en vergoedingen die je hebt (al mag je dat dan zeker niet aan tomm vertellen :lol: ).
Citaat:
Bij ons zal het eerder rond de 30 % zitten (inclusief rsz) wat ik schappelijk vind.
Ik vraag mij af wie die werknemers zijn die 50 % en meer betalen. Ambtenaren die niks van voordelen krijgen ?
|
Volgens diezelfde studie Deloitte: de groep die 125k€ per jaar bruto vangt (+ bedrijfswagen), tenzij ze vrouw en kinderen ten laste hebben, dan landen ze maar op 50%
|