Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   hard migratiebeleid + sociaal contract = recept voor paars-geel (https://forum.politics.be/showthread.php?t=250097)

Pandareus 19 september 2019 18:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9118158)
Welke politieke partijen zijn daar momenteel vragende partij voor?
Jouw voorkeurspartij, de blauwen?

Misschien de pvda. Iedereen naar het niveau van de Praatvaar.

Het politiek initiatief zit nu bij de 2 grote jongens in het partijlandschap : effe wachten dus. Maar één ding is zeker : jouw favoriete partij is de allergrootste dus ik wacht met veeel enthousiasme de voorstellen af over het pensioenprobleem in de openbare sector. :-D

Pandareus 19 september 2019 18:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 9118391)
Door autochtone bevolking, bedoel je ook de Italianen, Grieken, Spanjaarden, Marokkanen en Turken die voor 1974 in België in de mijnen en de zware industrie zijn komen werken?

Die mensen die Führer Philip via zijn infame 70 puntenplan de nationaliteit terug wou afnemen en ze samen met hun kinderen gedwongen 'uitzetten'.

XenApp 19 september 2019 18:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9117954)
Ik zie Francken binnen dit en 2 jaar als boegbeeld van VB.

Francken staat voor pro-ongebreidelde immigratie. Dat soort imago willen ze bij het VB niet.

fred vanhove 19 september 2019 20:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XenApp (Bericht 9118426)
Francken staat voor pro-ongebreidelde immigratie. Dat soort imago willen ze bij het VB niet.

Hoe meer ongebreidelde immigratie hoe liever dat die het hebben mijn gedacht. Het is ook hun enige reden van bestaan:roll::roll:

Garry 19 september 2019 23:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 9117727)
Een interessante politiek signaal vanwege Theo Francken richting PS dat er een deal kan gemaakt worden tussen n-va en ps rond een harder migratiebeleid in ruil voor een fikse optrekking van het minimumpensioen.

Dit sluit overigens perfect aan bij wat de GL al enkele maanden geleden zei : "wij gaan voor confederalisme, en als zou blijken dat dat echt niet lukt dan willen wij in ruil een harder migratiebeleid".

Het valt op dat er in heel het artikel in De Tijd met geen woord meer is gesproken over confederalisme. 8-)

bron : https://www.tijd.be/politiek-economi.../10163770.html

Waarom moet hier altijd alles "OF/OF" zijn en niet "EN/EN".

Garry 20 september 2019 00:11

Citaat:

Door autochtone bevolking, bedoel je ook de Italianen, Grieken, Spanjaarden, Marokkanen en Turken die voor 1974 in België in de mijnen en de zware industrie zijn komen werken?

In die mijnen die al veel eerder ten dode opgeschreven stonden omdat de kolen stukken goedkoper hier ingevoerd werden vanuit Amerika waar heelder koollagen bloot gelegd waren en waar de kolen met een bulldozer opgeschept werden terwijl hier de mijnwerkers ze moesten gaan kappen in een put van 100 meter diep.

En dan de eigen bevolking maar opzadelen met een schuldgevoel dat ze het zware en vuil werk niet meer wenste te doen.

Het kapitaal moest en zou nog zolang mogelijk geld uit die mijnen halen en daarom hebben ze Italiaanse slaven geïmporteerd, niet omdat onze mensen dat werk niet meer wilde doen maar omdat ze ze daar geen deftig loon voor konden geven.

In de haven was er onder de havenarbeiders geen enkele vreemdeling in die tijd om het zware en vuile werk te doen maar daar werden onze mensen WEL naar behoren betaald. OF was het lossen van zakkengoed met lampzwart en dergelijk in die jaren soms geen zwaar en vuil werk?

Wie ze hier hebben binnengehaald waren de Kunta Kinte's van die tijd, alleen hebben ze ze voor hun vertrek hierheen geïnspecteerd op gezondheid, spiermassa en gebit in plaats van het bij aankomst zoals de slavenhandelaars het vroegen op plein deden. En eens hier aangekomen werden ze onder gebracht in houten barakken. Daar hebben die fantastische schone correcte politici van toen voor gezorgd.

Bad Attila 20 september 2019 07:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 9118618)
In die mijnen die al veel eerder ten dode opgeschreven stonden omdat de kolen stukken goedkoper hier ingevoerd werden vanuit Amerika waar heelder koollagen bloot gelegd waren en waar de kolen met een bulldozer opgeschept werden terwijl hier de mijnwerkers ze moesten gaan kappen in een put van 100 meter diep.

En dan de eigen bevolking maar opzadelen met een schuldgevoel dat ze het zware en vuil werk niet meer wenste te doen.

Het kapitaal moest en zou nog zolang mogelijk geld uit die mijnen halen en daarom hebben ze Italiaanse slaven geïmporteerd, niet omdat onze mensen dat werk niet meer wilde doen maar omdat ze ze daar geen deftig loon voor konden geven.

In de haven was er onder de havenarbeiders geen enkele vreemdeling in die tijd om het zware en vuile werk te doen maar daar werden onze mensen WEL naar behoren betaald. OF was het lossen van zakkengoed met lampzwart en dergelijk in die jaren soms geen zwaar en vuil werk?

Wie ze hier hebben binnengehaald waren de Kunta Kinte's van die tijd, alleen hebben ze ze voor hun vertrek hierheen geïnspecteerd op gezondheid, spiermassa en gebit in plaats van het bij aankomst zoals de slavenhandelaars het vroegen op plein deden. En eens hier aangekomen werden ze onder gebracht in houten barakken. Daar hebben die fantastische schone correcte politici van toen voor gezorgd.

Oei, moet ik mij nu moreel schuldig voelen, terwijl dit niks te maken heeft met mijn vraag?

Nietzsche 20 september 2019 07:52

Citaat:

Hoe zou uw ideale immigratiebeleid eruit zien? pas dan komen we ergens. Daar kan een interessante discussie uit voortvloeien.

Nietzsche 20 september 2019 07:55

Ik heb helaas met dit soort discussies hier nogal het idee, dat het vooral een verbaal-gevecht is tussen domrechts en domlinks. Kortom: tussen xenofobe en naïevelingen die denken dat het niet uitmaakt hoeveel culturen je naar een land importeert, uiteindelijk zullen we allemaal vredig rond het kampvuur dansen...

Bad Attila 20 september 2019 08:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 9118699)
Hoe zou uw ideale immigratiebeleid eruit zien? pas dan komen we ergens. Daar kan een interessante discussie uit voortvloeien.

Waarom zou er überhaupt een immigratiebeleid moeten zijn?

Nietzsche 20 september 2019 08:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 9118705)

U wil iedereen welkom heten?

Bad Attila 20 september 2019 08:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 9118709)
U wil iedereen welkom heten?

In een zekere zin is dat wat wij reeds doen met niet Belgische EU-onderdanen.
Voor het overige heb ik geen beleid nodig om te bepalen wie hier welkom zou zijn, en wie niet. Dit is ondertussen al bijna 40 jaar geleden geregeld.

Anna List 20 september 2019 08:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 9118705)

:lol:

Nietzsche 20 september 2019 08:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 9118717)
Voor het overige heb ik geen beleid nodig om te bepalen wie hier welkom zou zijn, en wie niet. Dit is ondertussen al bijna 40 jaar geleden geregeld.

Kun jij de paddo's die je gebruikt, ook eens aan mij geven?

Tavek 20 september 2019 08:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9117803)
Een beetje wijn in het water, op communautair vlak (dus maatregelen richting confederalisme) zal alleszins voor dit nva-lid onvoldoende zijn om "ja" te stemmen op een regeercongres.

https://www.standaard.be/cnt/dmf20190918_04615250

Gij stemt zoals de grote leider zegt dat gij moet stemmen.

Skobelev 20 september 2019 08:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 9118717)

En we zien alle dagen waar het ons gebracht heeft. Vreemd in eigen land.

Tavek 20 september 2019 08:56

Citaat:

Ik beschouw deze mensen, hier op cite, mijn volksgenoten, in tegenstelling tot de Vlamingen. De citebewoners voelen zich ook vaak Limburger en hebben zich zo goed als volledig ingepast in de Limburgse maatschappij.

Wij hebben geen nood aan dat vlaams racistenvolk dat ons komt zeggen dat de zoon van de Turkse migrant die 50 jaar geleden hier kwam werken in de mijn een "slechte mens is". Hier weten we nog dat we allemaal zwart zagen in de put....

Skobelev 20 september 2019 09:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9118743)
Ik beschouw deze mensen, hier op cite, mijn volksgenoten, in tegenstelling tot de Vlamingen. De citebewoners voelen zich ook vaak Limburger en hebben zich zo goed als volledig ingepast in de Limburgse maatschappij.

Wij hebben geen nood aan dat vlaams racistenvolk dat ons komt zeggen dat de zoon van de Turkse migrant die 50 jaar geleden hier kwam werken in de mijn een "slechte mens is". Hier weten we nog dat we allemaal zwart zagen in de put....

Af en toe kom ik in Genk, in "de Griekse winkel". Op straat zie je heel duidelijk hoe goed de Turken zich hebben aangepast. Ze lopen nog altijd hetzelfde gekleed als in het binnenland van Turkije. Ingepakt en een vod op het hoofd. Je mag ze hebben, ook die van de rest van Vlaanderen als je wil.

De schoofzak 20 september 2019 09:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 9118160)
we kunnen daar mss een burgerwetsvoorstel voor indienen ... 100.000 handtekeningen volstaan om het in te dienen. 8-)

Inderdaad: misschien.
Dat betekent exact hetzelfde als misschien niet.
Gezever dus.

jogo 20 september 2019 09:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 9118618)

In het Luikse dagzoomd de kolenlaag, in Limburg is die -1100m ongeveer.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be