Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Aalst stapt uit Unesco! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=251012)

Jan van den Berghe 1 december 2019 20:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 9184026)
Waarom niet ?

De lange tenen van het Joodse volk en waarvan sommige leden zich hoog verheven voelen boven die afschuwelijk gojim.

Knuppel 1 december 2019 20:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 9184032)
:cheer: Oilsjt Ajoin :cheer:

Weir loten op onze kop ni schoiten.:-P Stekt eiren Unesco in eir kont :cheer:

:thumbsup:

Ik ben geen Oijlsteneir maar ik heb er toch kop in. :-D

Xenophon 1 december 2019 20:49

Goed zo!

Wij lachen met alles.

Ook met joden, ook met Unesco.

Dadeemelee 1 december 2019 20:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 9184046)
Goed zo!

Wij lachen met alles.

Ook met joden, ook met Unesco.

Geen probleem, het is in Oijlst soms niet echt hoogstaand, maar ze lachen met alles. Beetje zoals Charlie.

Daarom dat ik het beter vond als ze zich combatiever opgesteld hadden.

vlijmscherp 1 december 2019 21:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 9184022)
Zeker Jan, er mag met elke bevolkingsgroep gelachen worden. Maar niet met behulp van afbeeldingen die in feite kopieën zijn van de antisemitische propaganda uit de Nazi-tijd. Het was het eerste dat mij onmiddellijk opviel toen ik foto’s van die carnavalwagen zag. En blijkbaar ben ik niet de enige die dat vaststelde. Heel wat mensen in het buitenland vonden dat ook. Dat waren niet allemaal Joden.

Die koppen werden al gebruikt om niet-joden uit te beelden. Enkel diegenen die nazi-propaganda er in wou zien, zag dat er in.

Knuppel 1 december 2019 21:00

Wat een zever!
Als er iemand zich niet de kaas van zijn brood laat pakken dan is het een Oijlsteneir. Dat heeft de burgemeester met verve bewezen!

vlijmscherp 1 december 2019 21:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9184010)
Natuurlijk niet, maar ga dan de confrontatie aan. Er is volgens mij geen enkele Vlaamse partij die niet achter Aalst staat in deze kwestie.

Ze hebben maanden die confrontatie aangegaan, zonder succes. In Aalst was er niemand nog te vinden om nog tijd er in te steken.

Dadeemelee 1 december 2019 21:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 9184058)
Ze hebben maanden die confrontatie aangegaan, zonder succes. In Aalst was er niemand nog te vinden om nog tijd er in te steken.

Was daar een officiële procedure over?

Edit: wat bijgelezen, ze verwachten blijkbaar een negatieve uitspraak en namen vlucht vooruit. Ik zou die uitspraak afgewacht hebben en als Aalst geschrapt zou zijn het als een geuzentitel interpreteren.

vlijmscherp 1 december 2019 21:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9184060)
Was daar een officiële procedure over?

Ja ze zijn met enkele mensen, waaronder D'Haese, al uitleg gaan geven. Tevergeefs.

Het ergste is dat Aalst dat nooit nodig heeft gehad, dat heeft nooit 1 toerist gelokt.

Gipsy 1 december 2019 21:18

Feitelijk een schitterende reactie die doet denken aan de beroemde quote van Groucho Marx:“I don’t want to belong to any club that would accept me as one of its members.”

Volgend jaar steken ze in Aalst de draak met Unesco ( het champagne clubje dat reist in first class en verblijft in 5 sterren hotels) en nog eens met de joden, de echte zullen hen dit niet kwalijk nemen. En er zal nog meer volk op afkomen en internationale interesse zijn. Niet mijn ding maar vroeger was er tenminste de vrijheid van een hofnar die met de koning de draak kon steken.

Dadeemelee 1 december 2019 21:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 9184064)
Ja ze zijn met enkele mensen, waaronder D'Haese, al uitleg gaan geven. Tevergeefs.

Het ergste is dat Aalst dat nooit nodig heeft gehad, dat heeft nooit 1 toerist gelokt.

Ja heb ondertussen ook mijn post ge-edit.

Svennies 1 december 2019 21:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 9184022)
Zeker Jan, er mag met elke bevolkingsgroep gelachen worden. Maar niet met behulp van afbeeldingen die in feite kopieën zijn van de antisemitische propaganda uit de Nazi-tijd. Het was het eerste dat mij onmiddellijk opviel toen ik foto’s van die carnavalwagen zag. En blijkbaar ben ik niet de enige die dat vaststelde. Heel wat mensen in het buitenland vonden dat ook. Dat waren niet allemaal Joden.

Wel vreemd dat u het jaar voordien géén aanmerkingen maakte wat betreft die carnavalwagen....

Toen die zelfde carnaval wagen verleden jaar uitreed voor een andere carnaval vereniging met een héél andere setting,dezelfde hoofden mét neuzen ,doch het geheel was arabisch aangekleed....

Maar toen werd de joodse lange tenen brigade niet op de humoristische korrel genomen...:roll::roll:

vanderzapig 1 december 2019 21:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 9184013)
Iedereen weet hoe invloedrijk de Joodse lobby in de VN is.

Juist. :roll:

Hun invloed is zodanig groot dat het UNHRC meer veroordelingen aan Israël gegeven heeft dan aan de rest van de wereld.

https://unwatch.org/un-israel-key-statistics/

https://www.reddit.com/r/Israel/comm..._human_rights/

fox 1 december 2019 21:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9184002)
Unesco heeft niks met leiding te maken. Dat je Unesco erfgoed bent is wel een referentie.

Een referentie die ze in Aalst volledig terecht niet willen. Alsof 1 of andere kunstmatige organisatie het recht heeft om te beslissen wat werelderfgoed is en wat niet. Aalst zal zijn erfgoed zelf wel beschermen en de Unesco heeft niks in de pap te brokken.

Dadeemelee 1 december 2019 21:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 9184076)
Een referentie die ze in Aalst volledig terecht niet willen. Alsof 1 of andere kunstmatige organisatie het recht heeft om te beslissen wat werelderfgoed is en wat niet. Aalst zal zijn erfgoed zelf wel beschermen en de Unesco heeft niks in de pap te brokken.

Ik geef die Oiljstenaars en hun NVA burgemeester 100% gelijk in dit geval.

Maar waarom de Calimero gaan uithangen en de handdoek in de ring gooien? Toon wat lef, zowat alle Vlamingen staan achter Aalst in deze zaak.

Knuppel 1 december 2019 21:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 9184067)

Volgend jaar steken ze in Aalst de draak met Unesco ( het champagne clubje dat reist in first class en verblijft in 5 sterren hotels) en nog eens met de joden, de echte zullen hen dit niet kwalijk nemen. En er zal nog meer volk op afkomen en internationale interesse zijn.

Reken maar!

Den Duisteren Duikboot 1 december 2019 22:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 9184076)

Als het over werelderfgoed gaat hebben ze natuurlijk wel wat in de melk te brokken, anders kan iedere potsenmaker met een pratende papegaai op zijn schouder zichzelf uitroepen tot 'werelderfgoed'. Maar zoals hier al aangehaald, de meerwaarde van het etiket 'werelderfgoed' is in het geval van Aalst Carnaval onbestaande. Authenticiteit gaat boven zo'n etiketje.

Den Duisteren Duikboot 1 december 2019 22:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9184092)
Maar waarom de Calimero gaan uithangen en de handdoek in de ring gooien? Toon wat lef, zowat alle Vlamingen staan achter Aalst in deze zaak.

Dat is toch tijdverlies?

Ik zie ze trouwens niet "de Calimero uithangen". Gewoon schouders ophalen en doorgaan. :-)

Knuppel 1 december 2019 22:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9184092)
Ik geef die Oiljstenaars en hun NVA burgemeester 100% gelijk in dit geval.

De handdoek in de ring gooien???? Rare kronkels vertoon jij.

Den dozje heeft de échte calimero's een poepje laten ruiken. De Joden EN Unesco.

Ook als staan zowat alle Vlamingen achter Aalst, dan nog zie ik JOU nooit of vanzeleven ingaan tegen "gevestigde orden", die niets liever willen dan onze vrijheden aan banden leggen.

Knuppel 1 december 2019 22:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot (Bericht 9184098)
Als het over werelderfgoed gaat hebben ze natuurlijk wel wat in de melk te brokken, anders kan iedere potsenmaker met een pratende papegaai op zijn schouder zichzelf uitroepen tot 'werelderfgoed'. Maar zoals hier al aangehaald, de meerwaarde van het etiket 'werelderfgoed' is in het geval van Aalst Carnaval onbestaande. Authenticiteit gaat boven zo'n etiketje.

Zo is dat!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be