Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Samen met Nederland? Nee, maar samenwerkingsverdrag, dat wel. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=251502)

Anna List 6 januari 2020 13:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 9215867)
Ik denk dat u dan eerder aansluiting moet zoeken bij Wallonië. Daar komen ze ook graag met van die totaal onbetaalbare fantasietjes af.

:-P

Anna List 6 januari 2020 14:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 9215869)
Waarom zouden we daar bij aansluiten? Zijn we als Vlamingen niet zelfstandig genoeg?

alleen al om de economische en politieke macht in Europa die we zouden krijgen samen.

Hollander 6 januari 2020 14:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 9215874)
Er zijn maar een paar miljoen Hollanders.

Bij een hereniging zouden er meer Brabantenaren zijn dan Hollanders.

Jamaar, dat zijn verrekte duivels he!

TheFourHorsemen 6 januari 2020 14:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 9215883)
alleen al om de economische en politieke macht in Europa die we zouden krijgen samen.

Naast Frankrijk en Duitsland een nieuw machtsblok binnen de EU. Ideaal.

TheFourHorsemen 6 januari 2020 14:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hollander (Bericht 9215886)

Bij overtuigde Belgicisten begrijp ik de Hollanderhaat nog een beetje (althans in hun logica). Er is immers niets dat België verbindt/gemeen heeft behalve het feit dat ze anti-Holland zijn. De Belgische identiteit is niet meer of niet minder dan: wij willen geen Nederland zijn.

Dat is vergelijkbaar met Pakistan. De enige nationale eenheid die men daar heeft, is hun haat voor India. Een afzonderlijke Pakistaanse identiteit bestaat niet, die bestaat enkel maar door hun haat voor India.

Wat ik echter niet begrijp is waarom sommige Vlaams-nationalisten die afkeer ook hebben. Besmet door het Belgicisme vermoed ik.

Zipper 6 januari 2020 14:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 9215887)
Naast Frankrijk en Duitsland een nieuw machtsblok binnen de EU. Ideaal.

Zeker economisch, met de Wereldhavens Rotterdam en Antwerpen.

graaf de bethune 6 januari 2020 14:26

Voor mij geen fusie met nederland. als we van het waalse juk verlost zijn gaan we toch geen ander juk op onze nek nemen zijn. nederlanders zijn dermate dominant dat ze ons hun model gaan opdringen. Neen laat vlaanderen maar lekker zelf onafhankelijk zijn...we zijn economisch sterk genoeg om alleen door het leven te gaan. Samenwerking met onze buurlanden?? jazeker, waarom niet....wij kopen bij hun, zij kopen bij ons, andere samenwerkingen ?? jazeker, politie brandweer, defensie....samenwerkingen zijn kostenbesparend en kunnen de kwailiteit naar een hoger niveau tillen door uitwisselingen van kennis, ervaring.........maar nederlander worden, neen, bedankt...

Vrijheideerst 6 januari 2020 14:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door graaf de bethune (Bericht 9215910)
Voor mij geen fusie met nederland. als we van het waalse juk verlost zijn gaan we toch geen ander juk op onze nek nemen zijn. nederlanders zijn dermate dominant dat ze ons hun model gaan opdringen. Neen laat vlaanderen maar lekker zelf onafhankelijk zijn...we zijn economisch sterk genoeg om alleen door het leven te gaan. Samenwerking met onze buurlanden?? jazeker, waarom niet....wij kopen bij hun, zij kopen bij ons, andere samenwerkingen ?? jazeker, politie brandweer, defensie....samenwerkingen zijn kostenbesparend en kunnen de kwailiteit naar een hoger niveau tillen door uitwisselingen van kennis, ervaring.........maar nederlander worden, neen, bedankt...

Historisch gezien zijn we dat al lang.

Vrijheideerst 6 januari 2020 14:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 9215845)
Dat is lekker (mee)genomen. ;-)

:mrgreen:

Skobelev 6 januari 2020 15:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 9215895)
Bij overtuigde Belgicisten begrijp ik de Hollanderhaat nog een beetje (althans in hun logica). Er is immers niets dat België verbindt/gemeen heeft behalve het feit dat ze anti-Holland zijn. De Belgische identiteit is niet meer of niet minder dan: wij willen geen Nederland zijn.

Dat is vergelijkbaar met Pakistan. De enige nationale eenheid die men daar heeft, is hun haat voor India. Een afzonderlijke Pakistaanse identiteit bestaat niet, die bestaat enkel maar door hun haat voor India.

Wat ik echter niet begrijp is waarom sommige Vlaams-nationalisten die afkeer ook hebben. Besmet door het Belgicisme vermoed ik.

Neen, het verhaaltje van de ezel en de steen. Laat ons maar op ons eentje onze plan trekken. Geen behoefte aan ondermeer een nieuw koningshuis.

Vrijheideerst 6 januari 2020 15:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 9215964)
Neen, het verhaaltje van de ezel en de steen. Laat ons maar op ons eentje onze plan trekken. Geen behoefte aan ondermeer een nieuw koningshuis.

Maxima voldoet aan vele behoeften. :twisted:

Garry 6 januari 2020 15:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 9215967)
Maxima voldoet aan vele behoeften. :twisted:

Dat is heel goed, dat ze zich dan maar kandidaat stelt met de volgende verkiezingen.

Weyland 6 januari 2020 15:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hollander (Bericht 9215886)

Na de fusie verhollandsingsdruk opdrijven. Enkel 20 cl bierglazen en enkel slappe frieten gebakken bij max. 160°C.

Uiteraard flauw en stereotiep.

Garry 6 januari 2020 16:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door graaf de bethune (Bericht 9215910)

Deel de zelfde mening. Maar ik wil wel samen een akkoord af sluiten om samen sterk te staan binnen Europa zodat we daar ook wat in de pap te brokken hebben en niet langer gebukt moeten lopen onder allerhande verplichtingen en geboden die ons geen voordeel maar nadeel op leveren.

TheFourHorsemen 6 januari 2020 16:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Weyland (Bericht 9216023)
Na de fusie verhollandsingsdruk opdrijven. Enkel 20 cl bierglazen en enkel slappe frieten gebakken bij max. 160°C.

Wat een onzin.

Waarom zou elk verschil ineens moeten verdwijnen?

Heeft men in Duitsland of Frankrijk geen regionale verschillen?

Nederland is bovendien meer dan enkel Noord- en Zuid-Holland.

Hollander 6 januari 2020 16:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Weyland (Bericht 9216023)

Uiteraard flauw en stereotiep.

Er zijn al laarzen van de taalpolitie gehoord in de straat in Het Oosten van het land, om je/jij te verplichten en gij af te schaffen. :twisted:

TheFourHorsemen 6 januari 2020 16:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hollander (Bericht 9216030)
Er zijn al laarzen van de taalpolitie gehoord in de straat in Het Oosten van het land, om je/jij te verplichten en gij af te schaffen. :twisted:

Het lukt jullie zelfs niet om Noord-Brabant gij-vrij te maken. ;-)

Garry 6 januari 2020 16:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 9216027)
Wat een onzin.

Waarom zou elk verschil ineens moeten verdwijnen?

Heeft men in Duitsland of Frankrijk geen regionale verschillen?

Nederland is bovendien meer dan enkel Noord- en Zuid-Holland.

jonge, hier eten wij frieten maar in Holland is dat patat. Patat dat is rouw. Als gij rouwe patatten wil eten, ga je gang maar ik wil mijn frieten lekker krokant gebakken hebben hoor en niet met zo een kwak zoete mayonaise of pindasaus er op.

Die Hollanders vragen dan gewoonlijk, als ze hier in België ergens frieten gaan eten daar nog een Coca-Cola light bij. Welk kieke drinkt er nu een Coca Cola light bij een vettige friet?

Vrijheideerst 6 januari 2020 16:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 9216017)
Dat is heel goed, dat ze zich dan maar kandidaat stelt met de volgende verkiezingen.

Ik word haar chauffeur.

Hollander 6 januari 2020 16:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 9216044)
Het lukt jullie zelfs niet om Noord-Brabant gij-vrij te maken. ;-)

bah...betrapt.

:roll:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be