Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijdiscussies (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=121)
-   -   VRT - Weeral erover! - Misplaatste grap? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=25166)

Knuppel 29 november 2004 20:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
Dat zeg ik niet. Tal van andere factoren (intern en extern) spelen ook een rol. Ik zeg alleen dat jullie in vergelijking met veel andere extreem-rechtse partijen niet al te veel reden hebben om te klagen. Ik denk aan de BNP, FN, NPD etc....

Dat zei je dus wél.

Citaat:

Geen enkele extreem-rechtse partij ter wereld krijgt zo'n toegang tot de media als het Vlaams Blok/Belang.
Overigens kan het mij geen fluit schelen wie er wel of niet veel of weinig toegang krijgt tot de rode zender.
Als je mij dus met 'jullie' bedoelt, zit je ernaast.
Ik ben niet eens een tv-kijker en kom er nog minder op.

solidarnosc 29 november 2004 20:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Dat zei je dus wél.

Overigens kan het mij geen fluit schelen wie er wel of niet veel of weinig toegang krijgt tot de rode zender.
Als je mij dus met 'jullie' bedoelt, zit je ernaast.
Ik ben niet eens een tv-kijker en kom er nog minder op.

Djeezes. Met jullie bedoel ik uiteraard het Belang/Blok wie of wat anders?

LA'er 29 november 2004 20:50

Citaat:

Kijk dan toch om je heen man! In Duitsland, Wallonie, VK, Nederland is het nul de ballen. Daar moet je nog niet aan denken om in de media te komen als extreem-rechtse partij. In Frankrijk is er een ''volksfront'' tegen FN die door alle burgerlijke media wordt gesteund en proberen ze allen om 't er hardst FN te kloten. De enige uitzondering is wellicht Italië maar tja daar zitten ze dan ook in een regering met iemand die 90% van de audiovisuele pers controleert. ;-)

90%???

U blijft goochelen met beweringen en cijfers.

Het Vlaams Belang komt, in vergelijking met het aantal kiezers dat ze vertegenwoordigd, veel te weinig in de media. En bedoel ik niet één of ander artikel waar ze worden belachelijk gemaakt of zoiets dergelijks, maar op politieke praat-en debatprogramma's en dergelijke.

Het exacte cijfer ken ik niet, maar het Vlaams Belang kwam in 2003 in totaal van het politiek nieuws rond de 12% in beeld en dan meestal op een manier zoals de hele hetze rond Rob Klop. (Het cijfer heb ik onthouden van een debat van Nova Civitas waar ik aanwezig was. Het onderwerp was pers en politiek)

Met mijn post wil ik niet aantonen dat ik voor het Belang ben, ik ben ook niet tegen. Ik ben gewoon een overtuigd democraat die vindt dat de stem van het volk (in het geval van het Belang: 1 000 000 mensen) telt!

Zijne Heerlijkheid 29 november 2004 20:54

Wow!!
Nu lees ik hier toch wel Philip ipv Filip op VRTnieuws.net!!! Geïndoctrineerd dat ik nu ben....

:roll:

Knuppel 29 november 2004 20:58

Citaat:

Djeezes. Met jullie bedoel ik uiteraard het Belang/Blok wie of wat anders?

Omdat ik voor het VB heb gekozen ben ik er nog geen deel van.

Je kan de machtspartijen niet harder afstraffen dan op hun grootste tegenstander te stemmen.:-)

Zijne Heerlijkheid 29 november 2004 21:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door LA'er
Het exacte cijfer ken ik niet, maar het Vlaams Belang kwam in 2003 in totaal van het politiek nieuws rond de 12% in beeld en dan meestal op een manier zoals de hele hetze rond Rob Klop. (Het cijfer heb ik onthouden van een debat van Nova Civitas waar ik aanwezig was. Het onderwerp was pers en politiek)

Inderdaad spijtig. Dat het negeren van het Blok een totaal omgekeerd effect heeft, hebben ze blijkbaar nog steeds niet begrepen.

solidarnosc 29 november 2004 21:03

Citaat:

Omdat ik voor het VB heb gekozen ben ik er nog geen deel van.

Je kan de machtspartijen niet harder afstraffen dan op hun grootste tegenstander te stemmen.:-)

Ach je vergeet dat je het voor 95% eens bent met het beleid van die machtspartijen.

solidarnosc 29 november 2004 21:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door LA'er
90%???

U blijft goochelen met beweringen en cijfers.

Het Vlaams Belang komt, in vergelijking met het aantal kiezers dat ze vertegenwoordigd, veel te weinig in de media. En bedoel ik niet één of ander artikel waar ze worden belachelijk gemaakt of zoiets dergelijks, maar op politieke praat-en debatprogramma's en dergelijke.

Met mijn post wil ik niet aantonen dat ik voor het Belang ben, ik ben ook niet tegen. Ik ben gewoon een overtuigd democraat die vindt dat de stem van het volk (in het geval van het Belang: 1 000 000 mensen) telt!

12% is beter dan de 0% voor FN in Wallonië of de 0% voor de NPD in Duitsland of de 0% voor de BNP in VK.

LA'er 29 november 2004 21:07

Citaat:

12% is beter dan de 0% voor FN in Wallonië of de 0% voor de NPD in Duitsland of de 0% voor de BNP in VK.

Maar nog altijd niet goed.

1 200 doden in het verkeer is beter dan 1 500, moeten we daarom ons niet over de resterende 1 200 bekommeren?

solidarnosc 29 november 2004 21:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zijne Heerlijkheid
Inderdaad spijtig. Dat het negeren van het Blok een totaal omgekeerd effect heeft, hebben ze blijkbaar nog steeds niet begrepen.

Hoe zouden we dat kunnen weten? Is het Blok ooit genegeerd geweest waar dan ook?

Knuppel 29 november 2004 21:09

Citaat:

Ach je vergeet dat je het voor 95% eens bent met het beleid van die machtspartijen.

Vergeet jij maar beter niet voor jezelf te denken inplaats van voor mij.

Knuppel 29 november 2004 21:12

Citaat:

Hoe zouden we dat kunnen weten? Is het Blok ooit genegeerd geweest waar dan ook?

Waar diende het cordon sanitaire dan voor als het niet was om het VB en zijn kiezers te kunnen 'negeren'?

Distel 29 november 2004 21:13

Citaat:

Er wordt weer met percentages gesmeten vandaag.

kelt 29 november 2004 21:13

Citaat:

Nope, ze zullen hetzelfde zeggen mét hun dotatie wat die idioten van SP-a, VLD en CD&V ook moge denken.

Mja.....tuurlijk...

Ik vraag mij wel af wat die "idioten" eigenlijk denken bereikt te hebben nu.

IEDERE DAG is er wel eventjes iets over het Belang van doen in de pers.....van een cordon sanitaire gesproken,de pers trekt er zich zelf niks van aan,dat is zo een klein detailje dat de "idioten" geheel over het hoofd schijnen te zien. :twisted:

politiek is perceptie kweken tussen twee verkiezingen door...

Distel 29 november 2004 21:14

Citaat:

Neen. Het cordon was maar om te spelen. En de beleidsnota van de VRT over hoe het Blok diende behandeld te worden ook.

solidarnosc 29 november 2004 21:32

Citaat:

Vergeet jij maar beter niet voor jezelf te denken inplaats van voor mij.

''Mij'' is dan het Vlaams Belang zeker?

solidarnosc 29 november 2004 21:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Neen. Het cordon was maar om te spelen. En de beleidsnota van de VRT over hoe het Blok diende behandeld te worden ook.

:-D De waarheid is concreet zegt men. De VRT heeft het Blok geen millimeter in de weg gestaan wat men ook moge beweren.

Knuppel 29 november 2004 21:40

Citaat:

:-D De waarheid is concreet zegt men. De VRT heeft het Blok geen millimeter in de weg gestaan wat men ook moge beweren.

De waarheid is dat de BRT het VB zoveel in de weg heeft gestaan als maar enigszins mogelijk was.
Dat het niet al te best gelukt is ligt dan ook niet (alleen) aan de BRT.

Knuppel 29 november 2004 21:45

Citaat:

''Mij'' is dan het Vlaams Belang zeker?

"Mij" ben enkel ikzelf.

Zoals "hij/zij" zichzelf is en

zoals 'jij' ook enkel jijzelf bent.

Of ben jij de LSP?

Distel 29 november 2004 21:57

Citaat:

De VRT heeft het Blok zoveel mogelijk in de weg proberen te staan, wat jij ook mag beweren.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be