Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Milieu (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=168)
-   -   Verpakkingswaanzin (https://forum.politics.be/showthread.php?t=252044)

koe de poing 1 maart 2020 12:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 9255978)
In een ver verleden troonde een vrouwtje mij eens mee naar wat men noemt een 'tupperwareparty'.

Ik stond daar binnen de 3 minuten terug buiten en heb mij daar platgelachen. ;-)

er werd uitgelegd hoe je zo'n doosje moest wassen ?

reservespeler 1 maart 2020 16:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 9255868)
Het ironische van dat schroevenverhaal is dat goede bouten per 100 goedkoper zijn dan 1 onopenbaar plastiek pakje van 8 stuks in kauwgomkwaliteit bij de "grote" DHZ winkels. En in een kartonnen doosje komen.

Inderdaad, net mijn punt.

In de zaak waar wij veel materialen halen, worden zulke zaken nog los verkocht. Geen gerommel met verpakkingen.
De oorspronkelijke doosjes liggen ter beschikking of je kan een gratis zakje (type frietzak) nemen.

Wij beschouwen deze firma als ons magazijn, een mailke doen en alles staat klaar als we langsgaan. Topservice en steeds grote voorraad.

Hypochonder 1 maart 2020 17:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 9255868)
Het ironische van dat schroevenverhaal is dat goede bouten per 100 goedkoper zijn dan 1 onopenbaar plastiek pakje van 8 stuks in kauwgomkwaliteit bij de "grote" DHZ winkels. En in een kartonnen doosje komen.

Die schroeven en andere ijzerwaren moeten wel woekerwinsten opleveren voor ketens zoals Gamma en Hubo. En dan zijn ze verwonderd dat mensen almaar meer online kopen waar ze het gratis tot aan uw deur brengen en je dan nog twee weken hebt om het zonder opgave van een reden terug kan sturen.

Hypochonder 1 maart 2020 17:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9255794)
Net mijn punt.

Feit is dat WalloBrux zichzelf hiermee ferm en doortastend denkt op te stellen terwijl de voedings-en andere industrieën doodleuk blijven doen wat ze willen: alles zoveel mogelijk in plastic blijven verpakken want dat is gemakkelijk, snel en goedkoop.

Vlad 1 maart 2020 18:05

ecotax 2.0

en de vogelvrije wittezakskesbrigade zal het zich nogal aantrekken ... FTW!

Universalia 2 maart 2020 08:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door koe de poing (Bericht 9256002)
er werd uitgelegd hoe je zo'n doosje moest wassen ?

Ik heb er zelfs geen idee meer van wat men daar allemaal wist te vertellen.

Ik was ook net iets meer afgeleid door de juffrouw die mij meegetroond had. :-D

BigF 2 maart 2020 17:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9246830)
De kleinkinderen wilden Kinder bueno.
In de Colruyt zag ik een maxiverpakking.
20 stuks aan een betaalbare prijs.

Thuisgekomen gaf ik ieder kind een Bueno.
Na ze opengedaan te hebben, bleek dat de twee reepjes nog eens verpakt waren.

Ik vroeg me onmiddellijk af wat het nut daarvan zou kunnen zijn.
Ik kwam er alvast niet uit.
Wat vinden jullie? Kan het met wat minder verpakking?

Kinder Bueno Melk en Hazelnoten Maxi Pack 20 Stuks 430 g ...
https://drive.carrefour.eu/nl/Chocol...-en-Hazelnoten...

Kinder bueno is echt om van te genieten door een originele combinatie van een krokant wafeltje gevuld met een romige melk-hazelnootvulling omhuld met een lekkere laag chocolade. Toon meer. Over Kinder Bueno Melk en Hazelnoten Maxi Pack 20 Stuks 430 g. In het kort.

Dat is zo.

En natuurlijk heb je al dat verpakkingsmateriaal dubbel en dik betaald.
Thuisgekomen smijt je het weg en om het op te laten halen betaal je weer.
Waarna er van die verpakkingen nieuwe worden gemaakt die je dan ook weer... betaalt.
En zo wordt niet 'duurzaamheid' maar 'betalen' al snel het toverwoord als het over recyclage gaat...

ViveLaBelgique 2 maart 2020 19:01

Echte grootouders bakken hun kleinkinderkoekjes zelf. Ze kopen de bloem, cacao en bakkerijgrondstoffen in bulk. De boter gaan ze halen bij de boer en is verpakt in de gazet van gisteren.

Het zijn enkel de grootouders die hun gezond verstand verloren zijn die hun kleinkinderen smaakverslaafd maken aan bling bling snoepgoed waarvan de verpakking meer kost dan de grondstoffen.

reservespeler 2 maart 2020 22:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 9256927)
Echte grootouders bakken hun kleinkinderkoekjes zelf. Ze kopen de bloem, cacao en bakkerijgrondstoffen in bulk. De boter gaan ze halen bij de boer en is verpakt in de gazet van gisteren.

Het zijn enkel de grootouders die hun gezond verstand verloren zijn die hun kleinkinderen smaakverslaafd maken aan bling bling snoepgoed waarvan de verpakking meer kost dan de grondstoffen.

Is dat zo?

De mijnen krijgen maar heel gedoseerd snoepgoed.

Vlad 7 maart 2020 16:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9257026)
Is dat zo?

De mijnen krijgen maar heel gedoseerd snoepgoed.

De mijne ook. Nooit meer dan 1,175 kg suikergoed per dag.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be