Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Jambon met tomaten. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=252080)

marie daenen 19 februari 2020 11:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 9248626)
Schaamteloos ja. Er is daar geen ander woord voor. DE eigenschap van politiekers.

Los van of ze al dan niet subsidies moeten krijgen,
Als je morgen om het even welke groep mensen schoffeert, ga je dan een paar weken later naar een feestje van diezelfde groep? Ik denk het niet.

Hela dat groepje hier wordt gesubsidieerd met het geld van alle Vlamingen en hun feestjes zouden dan ook voor alle Vlamingen moeten zijn en het pas alles behalve dat ze dan met tomaten gooien naar de vertegenwoordiger van die Vlamingen... ook als die hun subsidies heeft teruggedrongen...
Ze pleiten voor besparingen voor alle Vlamingen, alle Vlamingen moeten sociaal inleveren, maar de eerste die aan henzelf raakt...
Wat een janboel... Ik wacht nog altijd op de politiekers die dat gesloten clubje eens echt op zijn plaats durft te zetten...

Tavek 19 februari 2020 12:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen (Bericht 9248632)
Hela dat groepje hier wordt gesubsidieerd met het geld van alle Vlamingen en hun feestjes zouden dan ook voor alle Vlamingen moeten zijn en het pas alles behalve dat ze dan met tomaten gooien naar de vertegenwoordiger van die Vlamingen... ook als die hun subsidies heeft teruggedrongen...
Ze pleiten voor besparingen voor alle Vlamingen, alle Vlamingen moeten sociaal inleveren, maar de eerste die aan henzelf raakt...
Wat een janboel... Ik wacht nog altijd op de politiekers die dat gesloten clubje eens echt op zijn plaats durft te zetten...

Hoe is het daar in Wallonie ? Krijg je hartpijn om jezelf zorgen te maken over andermans geld ?

Hoomer 19 februari 2020 12:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 9248628)
gooien met eten is net zoals het geven van subsidies aan linkse kunstenaars: verspilling :lol:

Nee jongeman, dat was expressieve kunst dat gegooi met tomaten, leer een beetje uw (kunst)wereld kennen he. De subsidieaanvraag is verzonden.

Dadeemelee 19 februari 2020 12:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 9248624)
tomaten in de winter. Er zit duidelijk nog geld genoeg in de zak van de kunstenaars. Tijd om nog wat te besparen.

Hadden ze nu lege CARA pilsblikken gegooid, dat ware wat anders geweest :lol:

Allochtone tomaten. Daar zal Jambon niet mee gelachen hebben. :lol:

marie daenen 19 februari 2020 12:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9248637)
Hoe is het daar in Wallonie ? Krijg je hartpijn om jezelf zorgen te maken over andermans geld ?

Bruxelles en vele franstaligen zijn ook zeer boos om de inkrimping van de Vlaamse subsidies voor de kulturele sector... Dus duidelijk dat ook zij daarvan profiteerden...
Opnieuw verdoken transfers waar zogezegd geen hond iets over weet...

reservespeler 19 februari 2020 12:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9248486)
Jan blijft populair. Na de Mia’s nu ook op Vlaamse Cultuurprijzen. Het zullen wel uiterst linkse activisten zijn zeker?

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200218_04854756

Dit zegt zo oneindig veel over de cultuur van de culturelen.

reservespeler 19 februari 2020 12:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 9248507)
Voor mij hoeven die subsidies niet gegeven te worden. Het geeft wel een beeld hoe schaamteloos Jambon is, net als zijn soortgenoten politiekers.

Waar is hij schaamteloos?

Dezelfde linksen willen Wallonië eindeloos geld blijven geven.

Zelfs Jambon kan een euro maar één keer uitgeven.
Ofwel om de Walen te ondersteunen (via de federale gaat er veel Vlaams geld naar Wallonië, geld dat Vlaanderen zelf heel goed zou kunnen gebruiken) ofwel om de culturelen, die nog altijd veel te veel geld krijgen, te subsidiëren.

reservespeler 19 februari 2020 12:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9248513)
Er zijn maximum bedragen. Ik ken ze niet uit het hoofd.

125 euro / jaar buiten de sperperiode, zonder dat het aangegeven moet worden.

quercus 19 februari 2020 12:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 9248628)
gooien met eten is net zoals het geven van subsidies aan linkse kunstenaars: verspilling :lol:

Dat was “conceptuele kunst”... 8-)

reservespeler 19 februari 2020 12:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9248565)
Niks.
Maar wat de partij dan met die centen moet doen, dat weet ik niet.
Misschien doorstorten boven het bekende bedrag, naar een vzw met een goed doel?

De partij mag dit niet aanvaarden.

reservespeler 19 februari 2020 12:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig (Bericht 9248568)
Een zaal vol miskende genieën die hun eigen artisitiek werk levensnoodzakelijk vinden voor het collectief geweten der mensheid. Aangezien haast iedereen in ons land "te dom" is om de kwaliteit van hun kunst naar waarde te schatten blijft het commercieel succes uit.

Gelukkig is er de minister van cultuur, die met behulp van subsidies de confrontatie met de pijnlijke werkelijkheid kan uitstellen. Als dank wordt hij uitgescholden voor "fascist" en krijgt hij tomaten naar zijn kop gesmeten.

Wat een toffe mensen zijn dat toch, onze "kunstenaars". De hand bijten die je voedt. Je moet dat eens met je baas op het werk proberen.

Wat belet kunstenaars, buiten het beoefenen van hun kunst, echt werk te verzetten?

reservespeler 19 februari 2020 12:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 9248592)
Waarom smijt Janbon die tomaten niet terug?

Jambon, die Limburgse roots heeft, is beter opgevoed dan dat links gespuis.

Dadeemelee 19 februari 2020 12:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 9248668)
Dat was “conceptuele kunst”... 8-)

:-D

Tavek 19 februari 2020 12:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9248675)
Jambon, die Limburgse roots heeft, is beter opgevoed dan dat links gespuis.

lol

marie daenen 19 februari 2020 12:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9248689)
lol

Waarom lol??? Omdat hij van Limburg komt???

Skobelev 19 februari 2020 12:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9248665)
Waar is hij schaamteloos?

Dezelfde linksen willen Wallonië eindeloos geld blijven geven.

Zelfs Jambon kan een euro maar één keer uitgeven.
Ofwel om de Walen te ondersteunen (via de federale gaat er veel Vlaams geld naar Wallonië, geld dat Vlaanderen zelf heel goed zou kunnen gebruiken) ofwel om de culturelen, die nog altijd veel te veel geld krijgen, te subsidiëren.

Links of recht, politiekers zijn per definitie schaamteloos.

De schoofzak 19 februari 2020 12:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9248589)
Ut sementem feceris ita metes

Gij met uw boeren-Duits altijd.
Oh, 't is geen Duits. Oeps.

Tavek 19 februari 2020 13:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9248697)
Gij met uw boeren-Duits altijd.
Oh, 't is geen Duits. Oeps.

Politiekers met tomaten bekogelen is de ultieme expressie van vrijheid.

Als ze het verdienen moet dat kunnen.

Het is aan de politieker om er voor te zorgen dat hij dat niet verdient. Daar worden ze voor betaald.

Indien Jambon dacht dat zijn beleid het correcte was, en hij dus in zijn ogen terecht de culturele sector had aangepakt, had hij daar nu niet naar dat feestje moeten komen hé.

Ik ga ook niet naar een NVA mosselfeest hé.

De schoofzak 19 februari 2020 13:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 9248536)
Stel dat ik in een zéér vrijgevige bui 25 000 € stort op de rekening van N-VA. Wat zou ik als gewone sterveling strafrechtelijk riskeren?

Ik dacht, en ik postte dat je niks riskeert,
maar nu denk ik anders:

https://www.standaard.be/cnt/dmf20200219_04855724

...
Partijen die toch grotere giften zouden aanvaarden, zien hun overheidsdotatie met het dubbele van het gedoneerde bedrag afnemen. De donateur zelf riskeert een hoge geldboete. Giften door ondernemingen of andere rechtspersonen zijn zelfs helemaal verboden. Alleen sponsoring, waarbij er een tegenprestatie is voor de betaling, mag - zij het eveneens erg beperkt.
....

De schoofzak 19 februari 2020 13:04

Stel je eens voor dat voorpost ergens 'k weet niet waar tomaten zou gooien naar een linkse of naar een Franstalige minister.
Dat is pas fascisme en een miskenning van de democratie ...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be