![]() |
Citaat:
|
Citaat:
Jezus bevestigt dit overigens. Johannes 8 23: Maar Hij hernam: “Gij zijt van beneden. Ik ben van boven. Gij zijt van deze wereld, Ik ben niet van deze wereld." Het absurde in heel het ontstaan van het leven zoals het ons nu wordt voorgeschoteld is dat men ons probeert diets te maken dat een levensloze materie plots levend werd door een combinatie van elementen die op mekaar zouden inwerken. Maar dat is nooit bewezen. En waarom? Waarschijnlijk omdat het vals is. In ieder geval, tot nu toe is het een fictie. Meer nog: het blijft vooralsnog een fabel. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Zo is het best mogelijk dat hier aliens zouden verschijnen, maar het is geen werkelijkheid. Dat is bijgeloof. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Is sinterklaas een alien?
|
Citaat:
De paashaas lijkt me dan een interessante mutant te zijn of een hybrid. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Met andere woorden: 'bijgeloof' had in die context een pejoratieve betekenis. Het heeft die pejoratieve betekenis nog altijd wat behouden. Maar dat is fout want 'bijgeloof' bestaat niet omdat er geen hoofdgeloof bestaat. Men kan dit vergelijken met de term 'on'kruid. Dat bestaat niet. Er bestaan gewoon 'kruiden'. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Zo ook de mensen die geloven dat men niet onder een ladder moet lopen omdat het zoveel jaren ongeluk meebrengt, die uiten een geloof uit. Dat niet meer of minder is dan bovengenoemde geloven. Maar geen 'bijgeloof'. Zo moeilijk is dit toch niet te begrijpen. |
Citaat:
Het is daar dat ik vermoed dat bij u het schoentje wringt. |
Citaat:
Dat geloof , ook als is hij of zij slechts de enige die dit gelooft, is van hetzelfde gehalte en persoonlijke waarde als al die grotere geloven. Het is alleen niet zo uitgebreid natuurlijk. Maar misschien gelooft de persoon dat alleen de bruine konijnpoten echt efficiënt zijn. En dan is het al iets meer gedifferentieerd. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:51. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be