![]() |
Citaat:
|
Burgers in oorlog.
De witte woede van de frontsoldaten: de besparingen in de zorg zullen we cash betalen ! |
En maar NVA stemmen....
De partij die 5.2 miljard wilde besparen in de gezondheidszorg. Ik hoop dat de ogen nu opengaan. |
Citaat:
|
Citaat:
De een gaat liever op ski vakantie naar italie of snuift elk weekend een paar honderd euro, een ander koopt conserven. Is allemaal een kwestie van keuzes die je maakt. Dat jouw keuze nu slecht uitdraait heb je enkel aan jezelf te danken. |
Citaat:
|
Citaat:
Nationalisatie zou dus geen slechte zaak zijn. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ja, als jij dat vind. Hopen belastinggeld voor onderzoeken langs universiteiten om en dan 15 jaar vragen wat je wil, voor medicijnen waar je enkel een pillendraai fabriek voor moet neerpoten. Laat de miljarden maar wegvloeien, zij zorgen wel voor de juiste prijs. |
Burgers in oorlog ?
Als ik iemand tegenkom flitst het door mijn hoofd: heeft hij corona of niet ? Als mijn grootvader tijdens de oorlog iemand tegenkwam, ging het door z'n hoofd: is dit een zwarte of niet ? |
Citaat:
|
Citaat:
Vanaf juli 1943 was er nonkel van ons die zich ook wegstak voor de gestapo. |
Citaat:
Enkele weken binnen blijven is niet moeilijk of onverdraaglijk of mensonterend. Probeer dat gewoon te begrijpen, en er niet allerhande dingen bij te fantaseren die het als een vreselijke zelfopoffering zou moeten doen lijken. Voor wie dit te ingewikkeld is zal ik het nog even herhalen zoals Kamiel Spiesens : Da isj nie moeilijk, da isj gemakkelijk. |
Citaat:
(Je kan niet 24/7 binnenblijven). |
Citaat:
Maar goed, dit kan makkelijk weggerelativeerd worden. Je kunt altijd onder een bus terechtkomen of op gelijk welke banale wijze aan je eind komen. Jaren geleden zag ik mijn bovenbuurvrouw eens aan haar eind komen op zo'n 50 meter afstand van mijn voorruit toen ze door een vuilniswagen werd aangereden. Wat we nu meemaken en de schaal daarvan is evenwel ongezien in onze naoorlogse samenleving. Achteraf als het stof is gaan liggen zullen we de stand van zaken kunnen opmaken en evalueren of we ons dramatisch hebben aangesteld of niet. |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:31. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be