ViveLaBelgique |
29 maart 2020 14:13 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro
(Bericht 9280592)
Wat ik niet lees:
-internationale aanpak belastingparadijzen;
|
Dit gebeurt al. De dictaten van OESO en de USA ( Facta) worden bijna over geïmplementeerd.
Citaat:
(Bericht 9280592)
-vermogensbelasting en vermogenswinstbelasting;
|
Dit gebeurt al door de massale inflatie van de geldhoeveelheid door het IMF, de centrale banken, de Wereldbank en de overheden zelf. Vermogenswinstbelasting zijn er reeds via het regime van personenbelasting en de vennootschapsbelasting.
Er kan wel geschrapt worden in de tal van aftrekken die mogelijk worden gemaakt zowel voor vennootschappen als voor personen.
Citaat:
(Bericht 9280592)
-Over heel de EU: belastingschrijf van 75% op alle inkomen boven een bepaalde grens (200.000 euro vb);
|
Verklaar jezelf nader hoe je dat in de praktijk brengt. Ik ben in mijn lijstje vergeten de tal van vrijstelling voor RSZ vergeten. Ook het plafond van de sociale bijdrage voor zelfstandigen mag ook omhoog.
Citaat:
(Bericht 9280592)
Voor mijn part koopt de staat ook strategisch belangrijke bedrijven op en haalt hij daar winst uit (financiële instellingen, farmacie enz.-de aankoop van SABCA is zo'n aankoop).
|
Wat is er volgens jou strategisch aan Sabca ? Er zijn al federale, regionale en lokale investeringsmaatschappij. Ik zie ze eerder beveiligingsfirma's, sociale mediabedrijven, communicatiebedrijven en inderdaad farma nationaliseren. De experten die de nationale veiligheidsraad adviseren spreken hun lof uit over de crisisaanpak in Zuid-Korea en Singapore. Deze gebruiken massaal testen en misbruiken sociale media om besmette individuen te isoleren.
|