Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Coronacrisis (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=225)
-   -   Particuliere huurders in de kou (https://forum.politics.be/showthread.php?t=252849)

Skobelev 9 april 2020 20:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9293243)
Verkoop uw pand.

Waarom verhuren jullie nog ?

Uit altruïsme, om mensen als u en Henri ook een onderdak te bieden.

Karel Martel B 9 april 2020 20:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 9293283)
Uit altruïsme, om mensen als u en Henri ook een onderdak te bieden.

Matteus 5:8

reservespeler 10 april 2020 05:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9292965)
Daar was al eens een draad over, en ik herhaal mijn opinie daarover:
momenteel hebben verhuurders al een flink aantal betere jaren achter de rug (huuropbrengsten zijn hoger dan je centjes op een spaarboekje ...), wat maakt dat de regering zou kunnen beslissen om verhuurders op een fictieve vorm van technische werkloosheid te stellen: gedurende de corona-maanden wordt de huur van elk soort van immobilie beperkt tot 70 procent.

Gij zijt goed zot.
Ambtenaar geweest zeker?

reservespeler 10 april 2020 05:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 9292971)
Een ander voorbeeld,

Mijn appartement staat leeg sedert 1 april en ik kan/mag niemand nieuw laten komen om het te bekijken/huren. Krijg ik nu ook 4000€ ?

Oeps, daar was er iemand die daar niet aan gedacht had.

reservespeler 10 april 2020 06:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo (Bericht 9293016)
Vind je ook dat producenten van gelijk wat of het nu broden zijn of auto's of maandverbanden nu zouden moeten verkopen aan de kostprijs en er geen winst meer mag gemaakt worden?

Is deze crisis maw uw gedroomde oppurtuniteit om uw Cuba aan de Maas te realiseren?

Een brood moeten ze nu verkopen aan 70% van de prijs.
De bakker heeft gouden tijden gehad, hij moet het, in de coronatijden maar met 30% minder doen.

Sarcasmeknop terug op off.

kelt 10 april 2020 06:01

Neen,dat wordt te duur...

We zouden wel een aantal spandoeken langs de autostrade kunnen zetten met een boodschap "Dank U Huur-Helden!"...en wat badeendjes achter het venster of zo.

reservespeler 10 april 2020 06:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9293240)
lol

Wat voor laagbetaalde jobs ben jij gewend ? 70 % met een max van 1520 euro euro. Dat is geen vetpot. Dat is een aalmoes.

Als die mensen geen reserves hebben, geraken die dik in de problemen.

Ze krijgen ook nog 200 euro voor energie, water en …
Daar bovenop krijgen ze 5,63 euro per dag extra van de RVA, hetgeen ongeveer 140 euro (gemiddeld) per maand is.

reservespeler 10 april 2020 06:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9293243)
Verkoop uw pand.

Waarom verhuren jullie nog ?

Een pand is een goede investering i.p.v. het geld op het spaarboekje te plaatsen.

Maar een pand is daarom nog geen goudmijn, je bouwt heel langzaam een kapitaal op:
  • Je koopt een pand
  • Je moet daarvoor lenen, en de rest met eigen kapitaal.
  • Je betaald daar KI op
  • Je moet dat verzekeren.
  • Je ontvangt huur, met die huur moet je alles betalen.
  • Maandelijks hou je weinig of niets over, maar je pand wordt afbetaald (dit is je kapitaalopbouw)

Risico's:
  • De huurder vertrekt en je moet je pand opnieuw verhuren, je bent, in het beste geval, één maand huur kwijt, de lening loopt wel door.
  • De huurder betaald z'n huur niet, je kan hem laten uitzetten en … (kosten zijn voor u), je krijgt de huur wslk nooit, de huurwaarborg zal niet volstaan, de lening loopt wel door.
  • De huurder is een type dat vooral lui is en laat het pand onderkomen, de huurwaarborg volstaat niet om de schade te herstellen, je bent dan, als je de huurder al uit de woning krijgt, minstens één maand huur kwijt (tijdens de herstellingswerken) en minstens één maand om het opnieuw te verhuren, de lening loopt wel gewoon door.

HOUZEE ! 10 april 2020 06:30

Mensen moeten de consequenties van die lock down maar dragen, vind ik.

Dus niemand zou vergoed mogen worden voor de geleden schade. Misschien dat er dan ook eens wat minder voorstanders zouden zijn van al dat onnozel gedoe.

Hypochonder 10 april 2020 06:35

Ergens ook logisch dat particuliere huurders niet worden geholpen, zij kunnen immers in hun huizen blijven wonen. Bedrijven die aan handelshuur onderworpen zijn en verplicht gesloten die kunnen hun pand niet meer gebruiken én ze verliezen al hun inkomsten. Dat gehuil dat particuliere huurders in de kou zouden blijven staan klopt dan ook van geen kanten, wie zijn werk verliest die krijgt een uitkering.

De schoofzak 10 april 2020 06:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 9292971)
Een ander voorbeeld,

Mijn appartement staat leeg sedert 1 april en ik kan/mag niemand nieuw laten komen om het te bekijken/huren. Krijg ik nu ook 4000€ ?

U mag mij niet vragen naar het waarom van die maatregel, want ik begrijp daar niets van.

De schoofzak 10 april 2020 06:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gertc (Bericht 9292995)
Ambtenaren, gepensioneerden en doppers zullen zich in de handen wrijven.

Ik betaal nog altijd 100 euro per maand "solidariteitsbijdrage".
Met dank aan ... Dehaene. Dat is al enige tijd, niewaar ?

De schoofzak 10 april 2020 06:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door praha (Bericht 9293197)
nog even en gij stemt ook Peter ?

Een overtuigd lid van een democratische gemeenschapspartij hangt niet vaak een staatsinterventionistische partij aan.
Het communisme maakt elk gevoel van gemeenschap morsdood.

dpg 10 april 2020 07:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9293431)
Ik betaal nog altijd 100 euro per maand "solidariteitsbijdrage".
Met dank aan ... Dehaene. Dat is al enige tijd, niewaar ?

Gij zijt niks aan betalen.
Gij hangt aan de staatsuier en krijgt 100€ minder.

Henri1 10 april 2020 07:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dpg (Bericht 9293440)
Gij zijt niks aan betalen.
Gij hangt aan de staatsuier en krijgt 100€ minder.

Echte Belgen horen aan de Belgische staatsuier te hangen.

fbpolitics 10 april 2020 20:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9293409)
Een pand is een goede investering i.p.v. het geld op het spaarboekje te plaatsen.

Maar een pand is daarom nog geen goudmijn, je bouwt heel langzaam een kapitaal op:
  • Je koopt een pand
  • Je moet daarvoor lenen, en de rest met eigen kapitaal.
  • Je betaald daar KI op
  • Je moet dat verzekeren.
  • Je ontvangt huur, met die huur moet je alles betalen.
  • Maandelijks hou je weinig of niets over, maar je pand wordt afbetaald (dit is je kapitaalopbouw)

Risico's:
  • De huurder vertrekt en je moet je pand opnieuw verhuren, je bent, in het beste geval, één maand huur kwijt, de lening loopt wel door.
  • De huurder betaald z'n huur niet, je kan hem laten uitzetten en … (kosten zijn voor u), je krijgt de huur wslk nooit, de huurwaarborg zal niet volstaan, de lening loopt wel door.
  • De huurder is een type dat vooral lui is en laat het pand onderkomen, de huurwaarborg volstaat niet om de schade te herstellen, je bent dan, als je de huurder al uit de woning krijgt, minstens één maand huur kwijt (tijdens de herstellingswerken) en minstens één maand om het opnieuw te verhuren, de lening loopt wel gewoon door.

Een bijkomend risico.

Als een verhuurder/eigenaar het beu is om slaaf in eigen huis te zijn, en het eigendom wilt verkopen, moet hij 50% belastingen betalen, en dit omdat hij de afbetaling van het gebouw via een vennootschap heeft gedaan, en niet als particulier.
M.a.w.: huis en kapitaal = weg.
.

Dadeemelee 10 april 2020 20:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fbpolitics (Bericht 9294384)
Een bijkomend risico.

Als een verhuurder/eigenaar het beu is om slaaf in eigen huis te zijn, en het eigendom wilt verkopen, moet hij 50% belastingen betalen, en dit omdat hij de afbetaling van het gebouw via een vennootschap heeft gedaan, en niet als particulier.
M.a.w.: huis en kapitaal = weg.
.

Als je een vennootschap hebt ben je geen particulier. Particulieren hebben geen vennootschap.

Eyjafjallajökull 10 april 2020 20:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9294387)
Als je een vennootschap hebt ben je geen particulier. Particulieren hebben geen vennootschap.

Lol :lol:

Dadeemelee 10 april 2020 20:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull (Bericht 9294405)
Lol :lol:

Het is het een of het ander. Schijnvennootschap of Schijnparticulier. ;-)

ViveLaBelgique 10 april 2020 21:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9294387)

Toch wel. Er zijn duizenden patrimoniumvennootschappen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be