![]() |
Citaat:
|
Citaat:
Men moet die sommen inderdaad gebruiken om bv grote spaarbekkens aan te leggen zoals in W . Vlaanderen. men kan ook de rivieren & kanalen verdiepen (Werk voor Denul !) + Minder water verspillen. |
Citaat:
|
Ik betreur het ten zeerste dat er dus over een "watertaks" moet gedacht worden (we gaan wel zien of er iets van komt,want eigenlijk is de waterfactuur al aan het oplopen het laatste decennium)
Maar dan horen we dat leveranciers van zwembaden,zowel vaste als tijdelijke als opblaasbare de vraag niet kunnen volgen..... tsja... Dan maar een progressief tarief.....Hoe meer je verbruikt hoe hogere taks-tarieven je betaalt. .....om het af te leren. Wie het niet aanstaat stopt met klagen over LUXE-problemen ,verkoopt alles,pakt hebben en houden(zwembad niet vergeten),en gaat wonen waar het VEEL beter is. ;-) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
De natuurlijke cyclus is verdamping en neerslag. Daar ga je met een taks niks aan veranderen hoor. Er is nog water genoeg in de grond, maar dan moet men dieper boren. Water uit rivieren en kanalen halen is een foute bedoening. Omdat je hier het oppervlaktewater mee verstoort. En dat is door langere droogte schaarser. Beter is dat wie dit kan, meer regenwater in de grond laat infiltreren. Ook het afvoer via de riolering kan beter. Dat kost geld ja, maar zal nuttiger zijn, dan een taks die naar de staatskas gaat. En gebruikt zal worden voor 'ik weet niet wat' |
Citaat:
Laat ze maar eerst eens onderzoek doen naar hun structurele waterverliezen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
https://www.vmm.be/water/grondwater/gebruik |
Citaat:
Drinkwater wordt duur(der). Als ik zie wat PIDPA aanrekent per kubieke meter. |
Citaat:
Het is dus niet uitgesloten dat men je verbied een waterput te boren. In waterwinningsgebieden mag je geen eigen waterput boren. Dus ja, in sommige gevallen is een waterput boren verboden. |
Citaat:
bestaande spaarbekkens ferm uitbreiden: dat is pragmatisch. |
Citaat:
Vandaar dus de absolute noodzaak van taksen in het land met selectief blinde mensen. Het zoveelste bewijs. |
Gans Limburg zit vol illegale boorputten. Mijn buurman heeft er ook ene en iedere avond besproeit die zijn gazon. Mijn pa heeft er ene, om dezelfde reden.
Op zich niks mis mee, maar als er dat duizenden zijn op een kleine oppervlakte is dat wel een probleem. |
Citaat:
Nu daarentegen, ik,hoorde onlangs nog een prijs vallen van 13.000 € 8O |
Citaat:
300 euro en een italiaan van cité komt u een gat boren, de pomp kost u 150 euro in de stock. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:01. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be