Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Vandalisme beelden + eisen vreemde bevolkingsgroepen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=253892)

dpg 20 juni 2020 16:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 9367976)
dpg, dat was wel een beetje sarcasme van mij...

Citaat:

Uit de IJzertijd werden sporen teruggevonden van een openluchtheiligdom dat opgericht was rondom een grafheuvel. Deze vondsten tonen dat er al menselijke bewoning was in de IJzertijd op het Hoogveld. Religie speelde al een belangrijke rol binnen deze samenleving. Dit bleef duren na de komst van de Romeinen, deze begraafplaats werd nog steeds gebruikt. Wel zijn er enkele verschillen door de Romeinse invloeden. De doden zullen in deze periode nu in afzonderlijke crematiegraven bijgezet worden. In deze crematiegraven vindt men houtskoolresten en botresten. Naast de verbrande resten werden ook vaak grafgiften meegegeven. Deze grafgiften konden aardewerk zijn, maar ook kralen en sierraden. In Dendermonde vond men een bijna complete Romeinse pot en ook verschillende kralen en sierraden gemaakt van glas

daiwa 20 juni 2020 17:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9366794)
Wat impliciet wil zeggen dat al die anti-racisten direct apen met negers associeren :lol:

:lol:

Den Ardennees 20 juni 2020 21:47

Intussen in Duitsland...

Citaat:

Terwijl in een aantal Europese landen standbeelden worden beklad, omvergetrokken of verwijderd uit woede over het verleden, hebben Duitse communisten er vandaag juist eentje neergezet om de geschiedenis te herdenken. Het gaat om een ruim twee meter groot exemplaar van Lenin, leider van de Russische Revolutie. (...)
https://www.hln.be/nieuws/buitenland...enin~a8a9501b/

fcal 21 juni 2020 08:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 9368294)

Ik maak me zorgen over het standbeeld van de zeer humane witte mens Karl Marx in Trier. Als dat door de anti-racistische en anti-fascistische BLM-betogers zou vernield worden, zou de stad Trier het zwaar bekopen.

Boduo 21 juni 2020 09:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fcal (Bericht 9368411)
Ik maak me zorgen over het standbeeld van de zeer humane witte mens Karl Marx in Trier. Als dat door de anti-racistische en anti-fascistische BLM-betogers zou vernield worden, zou de stad Trier het zwaar bekopen.

marx was een filosoof.
leo II was een koning...

metten 21 juni 2020 12:40

Men kan misschien de standbeelden en borstbeelden van de ene crimineel vervangen door die van een andere?

Rahowa 21 juni 2020 13:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël (Bericht 9366733)
Ik zie het probleem niet.

Die standbeelden van Leopold II hadden al lang geleden verwijderd moeten worden.

Van Zwarte Piet heb ik als kind genoten, maar ik ben er zeker van dat de kinderen van morgen evenzeer zullen genieten van roetpieten en stroopwafelpieten.

Uncle Ben's is gewoon een Amerikaans rijstmerk. Gaan we nu echt een traan laten omdat rijst een nieuwe verpakking krijgt?

De slavenmentaliteit zit diepgeworteld bij u.

Boduo 21 juni 2020 16:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa (Bericht 9368626)
De slavenmentaliteit zit diepgeworteld bij u.

Slavenmentaliteit ?
Waarom ???

lamenielachen 21 juni 2020 19:14

Citaat:

Die standbeelden van Leopold II hadden al lang geleden verwijderd moeten worden.

Van Zwarte Piet heb ik als kind genoten, maar ik ben er zeker van dat de kinderen van morgen evenzeer zullen genieten van roetpieten en stroopwafelpieten.

Uncle Ben's is gewoon een Amerikaans rijstmerk. Gaan we nu echt een traan laten omdat rijst een nieuwe verpakking krijgt?

We hoeven enkel een traan te laten omdat we op ons hoofd laten ka.... .
Ooit gaan we tegenover mekaar staan als vijanden, hopelijk durven ze dan het leger er bij te halen want de politie is al uitgeschakeld.

lamenielachen 21 juni 2020 19:22

Binnenkort gaan ze eisen dat de blanken in hun bloot gat op straat moeten lopen, wedden dat ze er over stemmen in het parlement?
Hoe veel zotter moet het nog worden eer we wakker worden?

Libro 21 juni 2020 19:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen (Bericht 9368824)
Binnenkort gaan ze eisen dat de blanken in hun bloot gat op straat moeten lopen, wedden dat ze er over stemmen in het parlement?
Hoe veel zotter moet het nog worden eer we wakker worden?

In mijn fantasie worden collaborateurs zoals Halsema en Bart Somers naakt en kaalgeschoren uit hun stadhuis gejaagd en onderworpen aan een walk of shame.

Elio di Supo 21 juni 2020 19:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 9368431)
marx was een filosoof.
leo II was een koning...

https://en.wikipedia.org/wiki/Philosopher_king

Elio di Supo 21 juni 2020 19:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 9368839)
In mijn fantasie worden collaborateurs zoals Halsema en Bart Somers naakt en kaalgeschoren uit hun stadhuis gejaagd en onderworpen aan een walk of shame.

Ik ben er niet zo op gebrand om Bart Somers in zijn blootje te zien. Dan liever Queen Cersei in Game of Thrones.

Libro 21 juni 2020 19:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo (Bericht 9368841)
Ik ben er niet zo op gebrand om Bart Somers in zijn blootje te zien.

Ik ook niet, dus hopelijk begrijpt de Staatsveiligheid dat ik dit niet echt meen :mrgreen:

Libro 21 juni 2020 21:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 9368431)
marx was een filosoof.
leo II was een koning...

Rasiest is rasiest!

Jan van den Berghe 21 juni 2020 21:39

Citaat:

Als er geen probleem is, dan kan men de standbeelden van Leopold II evengoed laten staan. En als het kinderen om het even is, dan moet de zwarte piet heus ook niet weg. Enzovoort.

Boduo 21 juni 2020 22:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 9368924)
Als er geen probleem is, dan kan men de standbeelden van Leopold II evengoed laten staan. En als het kinderen om het even is, dan moet de zwarte piet heus ook niet weg. Enzovoort.

In Amerika wordt het ene na het andere standbeeld neergehaald.
Op onze VRT zien we hiervan niets...

Libro 21 juni 2020 23:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 9368945)
In Amerika wordt het ene na het andere standbeeld neergehaald.
Op onze VRT zien we hiervan niets...

Onze media berichten daar wel degelijk over. Het tegendeel had me verwonderd. Dat neerhalen is trouwens puur vandalisme door betogers i.p.v. een beleidskeuze door het bevoegde verkozen bestuur.

Bierke 21 juni 2020 23:27

Citaat:

Jup verwijderen en zeker niet tentoonstellen, zodat de geschiedenis zich kan herhalen, het is blijkbaar nodig. #Zwarte_Piet

Bierke 21 juni 2020 23:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 9368735)
Slavenmentaliteit ?
Waarom ???

Slaven hebben ook hun leven en nut hoor. Iedereen die hedendaags werkt is dat trouwens in zekere zin.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be