Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Coronacrisis (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=225)
-   -   Twee soorten Belgen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=254217)

Gipsy 16 juli 2020 21:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9388517)
En in heel veel landen is dat praktisch niet te krijgen.

In Thailand kan je het gewoon kopen voor 5 of 20 jaar.

fred vanhove 16 juli 2020 21:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 9388742)
In Thailand kan je het gewoon kopen voor 5 of 20 jaar.

Alles is te koop. Zelfs een nationaliteit is te koop.
Nog eens het bewijs dat iedereen door iedereen wordt gediscrimineerd. De arme drommel door de welstellende de welstellende door de rijke en de rijke door de superrijke.

Universalia 17 juli 2020 08:44

Of zo misschien ...

Green Cards and Permanent Residence in the U.S.

:?

Universalia 17 juli 2020 08:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 9385301)
Ik kan enkel tevreden zijn dat ik Turkije niet binnen mag. Ik wil daar dan ook niet naartoe.

Hopelijk laat men hier de Turken die naar ginder gaan niet terugkomen. Dat zou pas win-win zijn.

Dat zou inderdaad een win-win situatie zijn.

Ik begrijp nog steeds niet dat er nog steeds mensen zijn die naar landen willen afreizen en daar meestal véél geld gaan uitgeven.

Skobelev 17 juli 2020 09:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 9388897)
Dat zou inderdaad een win-win situatie zijn.

Ik begrijp nog steeds niet dat er nog steeds mensen zijn die naar landen willen afreizen en daar meestal véél geld gaan uitgeven.

Veel geld uitgeven? In Turkije? De meesten gaan er naartoe omdat het nog goedkoper is dan Spanje. Blankenberge- of Benidormvolk dus.

Rudy 17 juli 2020 16:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9388646)
Bij Ford Genk werkten indertijd 60 nationaliteiten, waaronder heel veel Filipijnen.

Indertijd.

reservespeler 17 juli 2020 18:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 9388903)
Veel geld uitgeven? In Turkije? De meesten gaan er naartoe omdat het nog goedkoper is dan Spanje. Blankenberge- of Benidormvolk dus.

Nee.
De echte reden is veel eenvoudiger.

'Ze mogen mensen (broer, zus, ouders, ...) die nog ginds wonen, ondersteunen.
Natuurlijk doen ze dat massaal, temeer omdat ze dat mogen aftrekken van het belastbaar inkomen.

Het geld gaat echter niet naar de familie, dat gaat netjes op de eigen rekening.
Als ze in Turkije aankomen, hebben ze een hoop geld op "hun" rekening staan.

Universalia 17 juli 2020 19:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9385281)
We zitten met twee soorten Belgen opgescheept. Dit zorgt voor een ferme discriminatie.

De eerste soort, de autochtone Belg en zij die alleen maar de Belgische nationaliteit hebben.

De tweede soort, degenen die een dubbele nationaliteit hebben, dit is naast de Belgische ook de nationaliteit van het land van herkomst.

De feiten:

HBVL maandag 13 juli 2020
Door de coronapandemie mogen Belgen deze zomer Turkije nog niet in, maar Belgen die ook de Turkse nationaliteit hebben zijn er wel welkom. “Zij worden in Turkije toegelaten dankzij hun Turkse paspoort. Als ze terugkeren doen ze dat met hun Belgische paspoort en worden ze als Belgen gezien”.

Wie doet hier iets aan?

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20200712_...in-quarantaine

De tweede 'soort' die naast de Belgische Nationaliteit (gekregen of gestolen?) nog een andere Nationaliteit hebben dat zou al lang ongedaan moeten gemaakt geweest zijn dat het nog toegelaten is. (dubbele Nationaliteiten dienen afgeschaft te worden)

Gaat iemand daat om de één of andere reden niet met akkoord zal die gelijk uitgezet worden naar land van herkomst.

Aan het bovenstaande zal een héle dikke MAAR vasthangen denk ik. 8O

De schoofzak 17 juli 2020 19:24

Herhaling van andere draad:
als Kim Clijsters de Amerikaanse nationaliteit aanvraagt, maar graag de b. zou behouden, moet haar dat dan verboden worden?
Wat doet dat meiske mis?

(en in mijn directe familie heb ik een soortgelijke situatie, maar dan niet met de usa, en beiden zijn Vlaams van geboorte)

Jullie bestrijden alle bezoekers van het bos. Terwijl je alleen de stropers moet bestrijden en niet de recreanten die het bosreglement secuur toepassen.

Skobelev 17 juli 2020 19:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9389228)
Nee.
De echte reden is veel eenvoudiger.

'Ze mogen mensen (broer, zus, ouders, ...) die nog ginds wonen, ondersteunen.
Natuurlijk doen ze dat massaal, temeer omdat ze dat mogen aftrekken van het belastbaar inkomen.

Het geld gaat echter niet naar de familie, dat gaat netjes op de eigen rekening.
Als ze in Turkije aankomen, hebben ze een hoop geld op "hun" rekening staan.

IK bedoelde daarmee de autochtonen die naar Turkije op verlof gaan, niet de Turken van hier die naar ginder trekken.

reservespeler 18 juli 2020 16:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 9389248)
De tweede 'soort' die naast de Belgische Nationaliteit (gekregen of gestolen?) nog een andere Nationaliteit hebben dat zou al lang ongedaan moeten gemaakt geweest zijn dat het nog toegelaten is. (dubbele Nationaliteiten dienen afgeschaft te worden)

Gaat iemand daat om de één of andere reden niet met akkoord zal die gelijk uitgezet worden naar land van herkomst.

Aan het bovenstaande zal een héle dikke MAAR vasthangen denk ik. 8O

Goed plan.
Al kunnen de mensen, die wel akkoord gaan, niet vrijwillig hun Turkse nationaliteit opgeven.

reservespeler 18 juli 2020 16:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9389254)
Herhaling van andere draad:
als Kim Clijsters de Amerikaanse nationaliteit aanvraagt, maar graag de b. zou behouden, moet haar dat dan verboden worden?
Wat doet dat meiske mis?

(en in mijn directe familie heb ik een soortgelijke situatie, maar dan niet met de usa, en beiden zijn Vlaams van geboorte)

Jullie bestrijden alle bezoekers van het bos. Terwijl je alleen de stropers moet bestrijden en niet de recreanten die het bosreglement secuur toepassen.

Ofwel ben je lid van de club "België" ofwel ben je lid van een andere club, beide kan niet! (of zou niet mogen kunnen).

De schoofzak 19 juli 2020 20:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9389750)
Ofwel ben je lid van de club "België" ofwel ben je lid van een andere club, beide kan niet! (of zou niet mogen kunnen).

Als je je gedraagt volgens de regels van beide clubs: waarom niet?

fred vanhove 19 juli 2020 21:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 9389267)
IK bedoelde daarmee de autochtonen die naar Turkije op verlof gaan, niet de Turken van hier die naar ginder trekken.

Dat zal wel stilaan tot het verleden behoren. De eerste decennia zullen er geen toeristen nog naar Turkije kunnen. Al die nieuwe grote resorts zijn ten dode opgeschreven. Die gaan nooit meer open.

Eyjafjallajökull 19 juli 2020 21:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9390620)
Dat zal wel stilaan tot het verleden behoren. De eerste decennia zullen er geen toeristen nog naar Turkije kunnen. Al die nieuwe grote resorts zijn ten dode opgeschreven. Die gaan nooit meer open.

lol

fred vanhove 19 juli 2020 21:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9389750)

Ik ken heel wat mensen met de dubbele nationaliteit. En neen dat zijn geen Turken of Marokkanen. Behalve dat dit voor die mensen een gezonde troef is om administratieve of familiale redenen zie ik daar absoluut geen problemen mee...integendeel het maakt voor hun en vele instanties alles een pak eenvoudiger.

Uiteraard denken velen hier dat iedereen met de dubbele nationaliteit een gevaarlijke terrorist is die vrij van het ene land naar het andere huppelt.

fred vanhove 19 juli 2020 21:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull (Bericht 9390621)
lol

Hoelang denk jij dat die gaan overleven zonder dat daar een kat komt ? 2 jaar ? 3 jaar ?

Weyland 19 juli 2020 21:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9385287)
Niks belet autochtone Belgen van ergens anders een nationaliteit te bekomen ook he.

Stel dat je als autochtone Belg in de USA gaat leven. En de Amerikaanse nationaliteit krijgt. Mag je dan geen Belg meer zijn, als je later terug naar Belgie komt ?

Als ik vijf jaar of meer in Nederland woon, maak ik aanspraak op de Nederlandse nationaliteit. Mocht ik dat ooit overwegen, dan ben ik als EU-burger verplicht mijn Belgische op te geven.

fred vanhove 19 juli 2020 21:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Weyland (Bericht 9390629)
Als ik vijf jaar of meer in Nederland woon, maak ik aanspraak op de Nederlandse nationaliteit. Mocht ik dat ooit overwegen, dan ben ik als EU-burger verplicht mijn Belgische op te geven.

Voor EU burgers heeft die nationaliteit weinig belang. Er is vrij verkeer van goederen en personen. U heeft als EU burger overal dezelfde rechten plichten.
U mag zich als Hongaar in België vestigen en niemand kan je zelfs verplichten om één woord Nederlands of Frans te leren. Ben je van buiten de EU dan moet dat opeens wel.
Een hoogopgeleide Japanner die moet hier inburgeren...een boer uit het Bulgaarse hooggebergte niet.

Gipsy 19 juli 2020 21:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Weyland (Bericht 9390629)

Er zijn talloze niet EU landen waar het niet hoeft je Belgische nationaliteit op te geven.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be