![]() |
Citaat:
En verse soep veel werk ? |
Ik maak regelmatig verse soep klaar.
Zo'n 5-6 liter tegelijk waarna de soep na afkoelen in bakskes ingevroren wordt. Da's dan meestal ongeveer 6-8 porties. De laatste soep die ik klaargemaakt heb: kippensoep. -Eerst een soepkip laten koken. - Kleine kippen- gehaktballetjes rollen. (Van de kip zelf heb ik nadien vol-au-vent gemaakt). -De kippenbouillon apart in een kom gieten. - Een klont goede boter in een grote kookpot laten smelten - Daarna toevoegen: 1 kg gesneden wortelen, 2 prei, 1 selder, 6 grote tomaten, 3 gesnipperde ajuinen, 2 aardappelen in blokjes gesneden, 5 teentjes knoflook, peper en een klein beetje zout . - Het geheel 10-15 minuten laten zachtjes sudderen en ondertussen blijven omroeren. - Daarna de kippenbouillon toevoegen,4 kleine blikjes tomatenpuree en 2 blikken gepelde tomaten. Het vuur hoger zetten, deksel schuin op de kookpot zetten en 35-40 laten koken. Daarna de kippenballetjes toevoegen, evt vermicelli erbij en het geheel nog 10 minuutjes laten verder koken. Tenslotte nog evt even bijkruiden (basilicum, rozemarijn....) Het is eventjes werk maar altijd lekkere soep in de vriezer!:-) voor een snelle maaltijd. |
Andy Warhol's soup ...
|
Citaat:
|
Citaat:
Die pakskes van Royco; dat is gewoon poeder en heeft niks met soep te zien. |
Citaat:
|
Citaat:
|
1 Bijlage(n)
Vandaag nog pompoensoep klaar gemaakt ;-)
Bijlage 113171 |
Citaat:
|
Citaat:
Je mag altijd het forum verlaten als je muug bent. Bedankt, Rudy! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar inderdaad. Ik herinner mij ook nog dat onze hond veel plezier beleefde aan zo'n uitgekookte mergpijp. Beter alleszins dan die namaak beenderen die op den duur zo vettig worden. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Voor de soep worden hier meestal voorgesneden verpakte groenten gebruikt om niet te veel afval te hebben.
Verbeterd met wat verse groenten: tomaat, champignons, .... En uiteraard de ballekes: onmisbaar. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:51. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be