Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Tatoeages (https://forum.politics.be/showthread.php?t=255461)

Xenophon 5 oktober 2020 16:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDX (Bericht 9471279)
Best mogelijk, want normaal gezien wordt 'n tattoo blauwig van kleur, is nooit zo zwart.

Blijft toch 'n kunstwerkje.

Dat is lang geleden hoor, moest het u toch gebeuren, de oplossing bestaat, er terug over laten gaan met zwart.

SDX 5 oktober 2020 16:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 9471291)
Dat is lang geleden hoor, moest het u toch gebeuren, de oplossing bestaat, er terug over laten gaan met zwart.

Er wordt waarschijnlijk andere inkt gebruikt die langer zwart blijft, maar je huid zit er sowieso overheen en dat merk je, toch 't verschil met henna & echte tattoo.

Ja natuurlijk, je kan er zeker steeds opnieuw overheen laten gaan.
Ik heb gehoord dat 't bij velen 'n verslaving is, enkel 't geluid van dat ding al, en 't gevoel van de naalden in je huid.

Tavek 5 oktober 2020 17:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDX (Bericht 9471294)
Er wordt waarschijnlijk andere inkt gebruikt die langer zwart blijft, maar je huid zit er sowieso overheen en dat merk je, toch 't verschil met henna & echte tattoo.

Ja natuurlijk, je kan er zeker steeds opnieuw overheen laten gaan.
Ik heb gehoord dat 't bij velen 'n verslaving is, enkel 't geluid van dat ding al, en 't gevoel van de naalden in je huid.

Nen kameraad staat van boven tot onder vol.

Die is constant bezig met het uitzoeken van nieuwe tattoos voor de plekskes die er nog over zijn. Ze passen ook allemaal bij een fase in zijn leven. Hij is dan een soort wandelend "dagboek". Wel origineel.

SDX 5 oktober 2020 17:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull (Bericht 9471283)
Er wordt meer geld verdiend met tattoo's te verwijderen dan met er te plaatsen.

Maar iedereen doet met zijn/haar lijf wat hij/zij wil. Vrijheid, blijheid.

Dat verwijderen is naar't schijnt 'n heel pijnlijke zaak.

SDX 5 oktober 2020 17:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9471297)
Nen kameraad staat van boven tot onder vol.

Die is constant bezig met het uitzoeken van nieuwe tattoos voor de plekskes die er nog over zijn. Ze passen ook allemaal bij een fase in zijn leven. Hij is dan een soort wandelend "dagboek". Wel origineel.

Dat wel, als elke tattoo 'n bepaalde persoonlijke betekenis voor je heeft, 'n bepaalde fase van je leven waar je doorheen moest.
Herinnert hem misschien hoe hij daar telkens weer doorheen kwam.
Zeker origineel & waarschijnlijk weldoordacht.

Kan misschien zelfs kracht geven...ik zeg maar wat.

BigF 5 oktober 2020 17:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9471131)
Tatoeages kunnen mooi zijn, echte kunstwerken zelfs.
Ik heb het elders gezegd, in banmeldingen. Ik vind het spijtig dat schone meiskes hun mooie benen en armen verpesten met tatoeages.
Een discrete tatoeage kan mooi zijn, sierlijk.
Vergeten mensen dat ze niet jong blijven, en die tatoeages er uiteindelijk lelijk gaan uitzien ?

Het zijn niet enkel de tatoeages die er na verloop van tijd 'slechter' uit gaan zien.
Zelf word je met het ouder worden er meestal ook niet mooier op.
En de tatoeages verslijten dan gewoon langzaam mee.

Trouwens; een goeie tatoeage-artiest kan je gewoon vertellen op welke plekken de tatoeage het langst mee zal gaan.
Als je niet wil dat ze verouderen zet ze dan niet op plekken waar de huid na verloop van tijd gaat 'hangen'.

En degenen die zich zorgen maken over wat iemand op jeugdige leeftijd laat zetten (om er op latere leeftijd spijt van te krijgen): over de meeste tatoes kan je probleemloos een andere laten zetten. Tenzij je rondloopt met zwarte vierkanten op je lijf zijn verouderde of vergane tatoes best te overlappen met een nieuwe.
Of je kan oudere tatoes ook bij laten werken ofte 'restaureren' als je wil.

En tatoeage wordt altijd beschouwd als iets eeuwig maar afgezien van het feit dat je ze tegenwoordig ook kan laten verwijderen hoeft niemand nodeloos rond te lopen met een tatoe waar-ie spijt van heeft. Laat ze bijwerken of laat er iets over zetten.

En is dat nou mooi of niet?
Dat is een kwestie van smaak en daar valt (hoewel het hier volop gedaan wordt) niet over te discussieren.

BigF 5 oktober 2020 17:14

Ik ben momenteel al zeker twee jaar bezig met het ontwerp van een tatoeage voor op mijn schouderblad.
Het moet een ietwat technische tekening worden, met vierkanten en cirkels uit de rij van Fibonnaci en waar sommige delen van die cirkels en vierkanten de eerste letter van mijn dochters hun naam vormen.

Ooit komt die er nog op, maar er zit geen haast achter. Het ontwerp is nog niet klaar om er mee naar een tatoe-artiest te trekken.
Soms werk ik er enkele weken op rij aan, soms laat ik het maanden liggen...
Geen haast maar eenmaal ze erop staat, zal ze weldoordacht zijn.

Verder heb ik overigens 3 (kleinere) tatoeages. Eentje op mijn arm en op elke kuit één.
Mijn vrouw heeft er minstens een tiental.

Rudy 5 oktober 2020 17:17

Veel trouwers opteren tegenwoordig voor een tatoeage op de vingers, in plaats van een trouwring.

Rudy 5 oktober 2020 17:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigF (Bericht 9471306)
En tatoeage wordt altijd beschouwd als iets eeuwig maar afgezien van het feit dat je ze tegenwoordig ook kan laten verwijderen hoeft niemand nodeloos rond te lopen met een tatoe waar-ie spijt van heeft. Laat ze bijwerken of laat er iets over zetten.

Kan je een echte tatoeage verwijderen zonder veel schade en/of kosten ?

Elio di Supo 5 oktober 2020 17:32

Elio di Supo 5 oktober 2020 17:33

Elio di Supo 5 oktober 2020 17:34

SDX 5 oktober 2020 17:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9471327)
Kan je een echte tatoeage verwijderen zonder veel schade en/of kosten ?

Zonder al teveel schade wel, kleuren is naar 't schijnt moeilijker, vooral rood dacht ik.

Maar zonder al teveel kosten, vergeet dat maar.
Het vereist 'n redelijk aantal laser sessies en die zijn nogal kostelijk.
Zeker als je geen schade (brandwonden ipv de tattoo) achteraf wil en 't door 'n expert met de juiste kennis en juiste laser laat uitvoeren.

Hoomer 5 oktober 2020 17:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 9471286)
Alle vier tegelijk.

Mmmmmmm...

Nee, niet tegelijk, ik wil niet dood.

Rudy 5 oktober 2020 17:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDX (Bericht 9471357)
Zonder al teveel schade wel, kleuren is naar 't schijnt moeilijker, vooral rood dacht ik.

Zeker als je geen schade (brandwonden ipv de tattoo) achteraf wil en 't door 'n expert met de juiste kennis en juiste laser laat uitvoeren.

Bedankt SDX.
Dat zat zowat in m'n achterhoofd.

Rudy 5 oktober 2020 17:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer (Bericht 9471360)
Nee, niet tegelijk, ik wil niet dood.

:offtopic:

Tatoeages. Daar ga je ook niet dood van.

Eduard Khil 5 oktober 2020 17:53

Dadeemelee 5 oktober 2020 17:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDX (Bericht 9471357)

Erg gezond is dat niet. Eerst de huid verven en de verf dan met een laser kapotschieten.

Koenaard Depuydt 5 oktober 2020 18:12

Geachte heren

Goede Vlamingen laten geen huidtekening op hun lichaam aanbrengen ongeacht de leeftijd.

Hoogachtend

Tavek 5 oktober 2020 18:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Koenaard Depuydt (Bericht 9471430)
Geachte heren

Goede Vlamingen laten geen huidtekening op hun lichaam aanbrengen ongeacht de leeftijd.

Hoogachtend

Geachte heer,

Goede vlamingen defineert men dus als volgt:

Drinken niet
Roken niet
Eten geen buitenlands voedsel
Hebben geen auto
Rijden met de fiets
Hebben geen vrouw
Luistert niet naar onzedige dansmuziek
Verzorgt zijn taal

Vergeet ik nog iets ?

Hoogachtend

T

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be