Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Coronacrisis (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=225)
-   -   De Dweil I: “Willen we een lockdown? Nee? Dan zullen we ons moeten gedragen” (https://forum.politics.be/showthread.php?t=255539)

fox 12 oktober 2020 10:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 9477414)

Dat betekent wel dat de meerderheid gewoon weer gaat werken hé. Zelfs in Brussel. Je mag er donder op zeggen dat in minder drukke regio's zoals west vlaanderen er weer heel veel op kantoor gewerkt wordt. Dat zal binnenkort wel weer veranderen, maar eerder onder druk dan uit vrije wil.

DucDEnghien 12 oktober 2020 10:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 9477417)
jawel

Meer dan één miljoen mensen is niet anecdotisch.

Xenophon 12 oktober 2020 10:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9477404)
No offense, maar het zoeken van achterpoortjes in de regels betekent dat men gewoon niet doorheeft waar het over gaat.

Contacten beperken. In een normaal land met normale mensen, die uit deze crisis willen, moet je zoiets niet uitleggen. Maar hier blijkbaar wel.

Zo worden de mensen gekweekt in dit land. Het is eender welke regels ze opleggen, de mensen reageren daar - uit gewoonte - op met het klassieke, "dat zullen wij wel eens zien."

De Belgische overheid neemt de Vlaming niet serieus, en de Vlaming neemt Belgie niet meer serieus. Simpelweg omdat het allemaal incompetente anti-Vlaamse zakkenvullers en fils a papa's zijn.

maddox 12 oktober 2020 10:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 9477414)

Voor iemand die mag aanschuiven is 3 kwartier file gevoelsmatig even erg als een uur.

TheFourHorsemen 12 oktober 2020 10:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 9477420)
Dat betekent wel dat de meerderheid gewoon weer gaat werken hé. Zelfs in Brussel. Je mag er donder op zeggen dat in minder drukke regio's zoals west vlaanderen er weer heel veel op kantoor gewerkt wordt. Dat zal binnenkort wel weer veranderen, maar eerder onder druk dan uit vrije wil.

Daar heb je gelijk in.

Bij ons op kantoor werkt er niemand meer van thuis uit. Absurd eigenlijk want 80% van mijn job zou ik perfect van thuis uit kunnen uitoefenen.

Zucht 12 oktober 2020 10:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 9477407)
Ik zou mijn contacten met leeftijdsgenoten net moeten maximaliseren.

Wanneer ik met hen ben geen mondmaskers, geen afstand,...

Wanneer ik mijn ouders en grootouders zie, dan zou ik afstand moeten houden en mondmaskers gebruiken.

Akkoord, als je dat expres doet, dan wel thuis uitzieken, en de ziekenhuizen en spoed niet gaan belasten.
Er worden alweer "niet-dringende" operaties of onderzoeken uitgesteld.

Tavek 12 oktober 2020 10:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 9477430)
Akkoord, als je dat expres doet, dan wel thuis uitzieken, en de ziekenhuizen en spoed niet gaan belasten.

Ik heb een afspraak moeten maken bij een longarts.

Ik mag 3 maand wachten.

Een kennis had een psycholoog nodig. Na 1 januari pas beschikbaar. Ons zorgsysteem wordt overbelast door deze crisis. Het is maar normaal dat de sossen daar op hameren. Het gaat hun stemmen opleveren.

marie daenen 12 oktober 2020 10:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 9477422)
Zo worden de mensen gekweekt in dit land. Het is eender welke regels ze opleggen, de mensen reageren daar - uit gewoonte - op met het klassieke, "dat zullen wij wel eens zien."

De Belgische overheid neemt de Vlaming niet serieus, en de Vlaming neemt Belgie niet meer serieus. Simpelweg omdat het allemaal incompetente anti-Vlaamse zakkenvullers en fils a papa's zijn.

2

Tavek 12 oktober 2020 10:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 9477422)

Die 50 % die niet op V partijen stemmen zijn geen Vlamingen volgens u ?

marie daenen 12 oktober 2020 10:07

Citaat:

2

marie daenen 12 oktober 2020 10:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9477438)

Dat zijn brave mensjes die tenzij uit eigen profijtn vriendjespolitiek of anders omdat ze niet verder lezen dan de regimemedia nog altijd niet weten hoe zwaar ze wel uitgebuit worden...

TheFourHorsemen 12 oktober 2020 10:09

Citaat:

Binnen mijn leeftijdscategorie (-30) is die kans heel klein hé. Uiteraard is ze geen 0.

Tavek 12 oktober 2020 10:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen (Bericht 9477444)
Dat zijn brave mensjes die tenzij uit eigen profijtn vriendjespolitiek of anders omdat ze niet verder lezen dan de regimemedia nog altijd niet weten hoe zwaar ze wel uitgebuit worden...

De Vlaming is zowat de rijkste Burger van de EU, op Luxemburg na. We zijn (veel) rijker dan de Nederlander kwa vermogen.

Uitgeperst ?

marie daenen 12 oktober 2020 10:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9477434)
Ik heb een afspraak moeten maken bij een longarts.

Ik mag 3 maand wachten.

Een kennis had een psycholoog nodig. Na 1 januari pas beschikbaar. Ons zorgsysteem wordt overbelast door deze crisis. Het is maar normaal dat de sossen daar op hameren. Het gaat hun stemmen opleveren.

De sossen die voor bijna het grootste deel de verantwoordelijken zijn dat het systeem vierkant draait zodat daar waar er gehandeld moet worden geen geld meer is???

maddox 12 oktober 2020 10:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9477448)
De Vlaming is zowat de rijkste Burger van de EU, op Luxemburg na. We zijn (veel) rijker dan de Nederlander kwa vermogen.

Uitgeperst ?

Volgens bepaalde lijstjes klopt dit prima.
Maar ik voel me wel geviseerd als het aankomt op belastingen. En mijn belastingsbrief en de hele reeks facturen waar de (r)overheid mee op kan graaien, geven hetzelfde weer.

Uiteindelijk gaat meer dan 75% van wat ik aan "meerwaarde" creëer met mijn arbeid rechtstreeks terug naar het staats-zwart gat.

marie daenen 12 oktober 2020 10:19

Citaat:

Uitgeperst ?

Vlaanderen had het beste systeem qua sociale zekerheid, maar omdat de Walen met hun laisser faire systeem alles behalve inventief waren, behalve in het innen van bijkomende dotaties, zo het hele systeem onder geldtekorten hielden, moesten de Vlamingen in hun goed werkend systeem, besparing na besparing uitvoeren...

Ik zat in een praatgroep van kind en gezin... en alles, maar dan ook alles dat vernieuwend en vooruitstrevend was, kwam uit Vlaanderen... Het zelfs gewoon maar overnemen kostte te veel voor de franstaligen...

Vlaanderen doet op preventie, maar daar het de regionale regering is die dat moet betalen doen de Franstaligen dat veel minder en verkiezen ze de hospitalen zorg die de op conto van de federale regering zit en veel duurder is...

En zo gaat het op alle gebied...

Professoren op pensioen zetten, want de federale regering betaalt dat en ze daarna in tijdelijke contracten voor heel wat minder geld, regionaal te betalen, terug in te zetten...

Bij elke vernieuwing is de eerste vraag hier, wij moeten meer geld hebben... Daarna zullen we het eens proberen...

Tavek 12 oktober 2020 10:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 9477457)
Volgens bepaalde lijstjes klopt dit prima.
Maar ik voel me wel geviseerd als het aankomt op belastingen. En mijn belastingsbrief en de hele reeks facturen waar de (r)overheid mee op kan graaien, geven hetzelfde weer.

Uiteindelijk gaat meer dan 75% van wat ik aan "meerwaarde" creëer met mijn arbeid rechtstreeks terug naar het staats-zwart gat.

U betaalt geen 75 % belastingen.

Kijk uw brief van verleden jaar maar na, daar staan de percentages op.

Allez, ik betaal dat alvast niet :D

maddox 12 oktober 2020 10:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9477462)
U betaalt geen 75 % belastingen.

Kijk uw brief van verleden jaar maar na, daar staan de percentages op.

Allez, ik betaal dat alvast niet :D

U vergeet de BTW die bij alles bijkomt. Da's ook een belasting.

De toeslagen op energie en water. (waar ook BTW op geheven word)

De stille afzuipertjes , die geen belasting genoemd worden. Zo regelmatig €50 hier en daar (Vlaamse zorgkas bijvoorbeeld)

Xenophon 12 oktober 2020 11:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9477438)

Diegenen die op anti-Vlaamse partijen stemmen zijn hetzij politiek dom, hetzij anti-Vlaming.

Kiest u maar.

Elio di Supo 12 oktober 2020 11:19

Citaat:

Uitgeperst ?

De Vlaming, hoort de Limburger daar ook biij?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be