![]() |
Citaat:
Maar een master is een master, dus kwa niveau zitten de twee kamervoorzitters gelijk. En beiden zijn taalkundigen. Dus ik zie echt het probleem niet. Ik heb haar Nederlands mogen aanhoren en dat was echt goed, zelfs weinig tot geen accent te horen. Ze heeft dan ook in het begin van haar carriere gewerkt op de vertaaldienst van een grote Belgische bank. |
Citaat:
Een master Germaanse van Bracke zegt niets over zijn kennis van het Frans (een minderheidstaal overigens). Frans is immers geen Germaanse taal. Van iemand die een master vertaler tolk Nederlands heeft, zou men toch een veel hoger niveau Nederlands mogen verwachten. Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Twee maten..... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dus ik geef je gelijk. Het Nederlands van Wilmes is niet zo slecht. Ze kan immers de meeste woorden vertalen. De zinsbouw en vervoegingen, die denken we er dan zelf maar bij, nietwaar? |
Citaat:
Enige positieve tegenzet daartegen is dan ook dat de Vlamingen weigeren frans te leren en dan zijn het de franstaligen die daar, nu omgekeerd geminacht door de Vlamingen, staan met hun zweetvoeten... |
Citaat:
|
Citaat:
Maar ik vind het ene (een Waal die de taal van de meerderheid niet spreekt) net iets problematischer dan het andere (een Vlaming die de taal van de minderheid niet spreekt). |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:57. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be