Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Coronacrisis (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=225)
-   -   Man opgepakt omdat hij 's nachts rondwandelde (https://forum.politics.be/showthread.php?t=255737)

Universalia 23 oktober 2020 19:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo (Bericht 9491283)
Was die man met 5000 anderen naar buiten gegaan om te betogen dan was er wellicht geen vuiltje aan de lucht.

Nog een vraagje: is het virus 's nachts gevaarlijker dan overdag?

Dat had inderdaad minder erg geweest, onze politici werken toch ook altijd 's nachts of is dat om reden van *kassa*kassa?

edwinp 23 oktober 2020 19:56

Krijgen inbrekers & verkrachters nu ook een corona compensatie ?

Gipsy 23 oktober 2020 20:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gertc (Bericht 9491291)
Dat is toch al lang geweten. Dat virus komt oorspronkelijk van vleermuizen, en vleermuizen zijn verwant aan vampieren, dus ja...:lol:

De foto's van die vleermuizensoep waren niet eens van Wuhan. Ik denk eerder dat het virus ontwikkeld werd in een laboratorium in Wuhan. Daarom is het dat het zo hardnekkig evolueert. Tegen dat een vaccin wordt gemaakt evolueert het virus verder. Het verzwakt tijdelijk maar komt harder terug

Rudy 23 oktober 2020 20:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door edwinp (Bericht 9491435)
Krijgen inbrekers & verkrachters nu ook een corona compensatie ?

= geen erkend beroep.

De schoofzak 26 oktober 2020 11:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 9491275)
Toetsen aan de grondwet is niet geilen op procedurefoutjes.

In de grondwet staan de meest essentiële rechten.

Ja ja, zoals het recht op een minimaal hedendaagse kwaliteit aan gezondheidszorg. Met een veroordeling van het corona-virus zeker?

De schoofzak 26 oktober 2020 11:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gertc (Bericht 9491282)
Schoof wordt nog de grootste verdediger van de Belgische staat.

Ja, dan moet ge vooral mijn onderschrift bij elke post eens herlezen.

De schoofzak 26 oktober 2020 11:22

Wij aanvaarden dat er domme mensen zijn die niet snappen dat sommige maatregelen een indirect en slechts ondersteunend karakter hebben.

Ik heb het voorbeeld al gegeven: 's nachts, bij zeer weinig verkeer, en met inachtname van grote voorzichtigheid, door een rood licht rijden, is niet gevaarlijk.
Uw belastingen een maandje te laat betalen, daar gaan de dotaties van de Bande de Laeken niet onder lijden. Toch wordt het niet geaccepteerd.

TheFourHorsemen 26 oktober 2020 11:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9494625)
Ja ja, zoals het recht op een minimaal hedendaagse kwaliteit aan gezondheidszorg. Met een veroordeling van het corona-virus zeker?

Artikel?

TheFourHorsemen 26 oktober 2020 11:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9494630)
Wij aanvaarden dat er domme mensen zijn die niet snappen dat sommige maatregelen een indirect en slechts ondersteunend karakter hebben.

Ik heb het voorbeeld al gegeven: 's nachts, bij zeer weinig verkeer, en met inachtname van grote voorzichtigheid, door een rood licht rijden, is niet gevaarlijk.
Uw belastingen een maandje te laat betalen, daar gaan de dotaties van de Bande de Laeken niet onder lijden. Toch wordt het niet geaccepteerd.

Uw regel van het rode licht is om grijze zones te vermijden. Want vanaf wanneer is er sprake van zeer weinig verkeer?

Een nachtklok daarentegen dient tot niets.

denkimi 26 oktober 2020 11:54

Het valt me hier op hoe gemakkelijk vooral de ouderen op dit forum te overtuigen zijn om hun eigen burgerrechten en vrijheden samen met die van iedereen overboord te gooien voor een virtueel gevoel van veiligheid.

Zou die drang naar een dictatuur nu komen door het oud worden, of zou dat nog een gevolg zijn van hun opvoeding tijdens of na de oorlog?

metten 26 oktober 2020 11:58

Voor de ene is een boete van €250 gewoon pech, voor de andere een serieuze hap uit het maandbudget en een ramp. Als je een laag inkomen hebt moet je dubbel zo goed opletten zodat je zelfs onopzettelijk geen foutje maakt.

De schoofzak 26 oktober 2020 17:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 9494678)
Uw regel van het rode licht is om grijze zones te vermijden. Want vanaf wanneer is er sprake van zeer weinig verkeer?

Een nachtklok daarentegen dient tot niets.

Welke maatregel bezorgde de provincie Antwerpen enige tijd geleden zijn goede wending inzake besmettingen dan?
Ik blijf erbij dat het een goede maatregel is, maar alleen ter ondersteuning van de andere, en een deftige wake up call. Dus louter indirect.

Vrijheideerst 26 oktober 2020 17:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door denkimi (Bericht 9494700)
Het valt me hier op hoe gemakkelijk vooral de ouderen op dit forum te overtuigen zijn om hun eigen burgerrechten en vrijheden samen met die van iedereen overboord te gooien voor een virtueel gevoel van veiligheid.

Zou die drang naar een dictatuur nu komen door het oud worden, of zou dat nog een gevolg zijn van hun opvoeding tijdens of na de oorlog?

Velen zijn alt righters zie zelf gaan janken als ze een boete krijgen maar wel met veel plezier anderen gaan verklikken.

TheFourHorsemen 26 oktober 2020 17:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9495168)
Welke maatregel bezorgde de provincie Antwerpen enige tijd geleden zijn goede wending inzake besmettingen dan?
Ik blijf erbij dat het een goede maatregel is, maar alleen ter ondersteuning van de andere, en een deftige wake up call. Dus louter indirect.

Volledig overbodig.

Als men zich aan de andere maatregelen houdt, is er geen enkel risico door 's nachts om 3u rond te lopen.

fox 26 oktober 2020 18:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9494630)

U vergelijkt appelen met peren. De zaken die u opnoemt zijn niet ongrondwettelijk.

Vrijheideerst 26 oktober 2020 18:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 9495241)
U vergelijkt appelen met peren. De zaken die u opnoemt zijn niet ongrondwettelijk.

Als zelfs Schoof de controle aan het verliezen is... :?

fox 26 oktober 2020 18:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 9495245)
Als zelfs Schoof de controle aan het verliezen is... :?

Nu begrijp ik echt hoe dictatoriale regimes kunnen ontstaan. Het percentage aan meelopers op dit forum alleen al is onthutsend. Het zijn dan meestal nog die mensen die te pas en te onpas Naziduitsland bovenhalen hé. Terwijl ze vandaag zonder verpinken hun grondrechten opgeven en die maatregelen zelfs nog verdedigen op de koop toe.

TheFourHorsemen 26 oktober 2020 18:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9495168)

Hoe heeft u trouwens bepaald welke maatregel heeft geleid tot een goede wending inzake besmettingen?

Als men zowel een nachtklok als het dragen van een roze hoed oplegt als maatregelen, hoe weet u dan of een daling te wijten is aan de nachtklok of aan de roze hoed?

TheFourHorsemen 26 oktober 2020 18:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 9495265)
Nu begrijp ik echt hoe dictatoriale regimes kunnen ontstaan. Het percentage aan meelopers op dit forum alleen al is onthutsend. Het zijn dan meestal nog die mensen die te pas en te onpas Naziduitsland bovenhalen hé. Terwijl ze vandaag zonder verpinken hun grondrechten opgeven en die maatregelen zelfs nog verdedigen op de koop toe.

Inderdaad.

Men zou denken dat mensen die op een politiek forum actief zijn daar iets alerter in zijn.

Als ik zie hoeveel mensen er op dit forum moeiteloos in meegaan, baart me dat enorm veel zorgen.

Vrijheideerst 26 oktober 2020 19:05

Ik heb wel de indruk dat het protest tegen de maatregelen wat aan het groeien is.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be