![]() |
Citaat:
|
Krijgen inbrekers & verkrachters nu ook een corona compensatie ?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Wij aanvaarden dat er domme mensen zijn die niet snappen dat sommige maatregelen een indirect en slechts ondersteunend karakter hebben.
Ik heb het voorbeeld al gegeven: 's nachts, bij zeer weinig verkeer, en met inachtname van grote voorzichtigheid, door een rood licht rijden, is niet gevaarlijk. Uw belastingen een maandje te laat betalen, daar gaan de dotaties van de Bande de Laeken niet onder lijden. Toch wordt het niet geaccepteerd. |
Citaat:
|
Citaat:
Een nachtklok daarentegen dient tot niets. |
Het valt me hier op hoe gemakkelijk vooral de ouderen op dit forum te overtuigen zijn om hun eigen burgerrechten en vrijheden samen met die van iedereen overboord te gooien voor een virtueel gevoel van veiligheid.
Zou die drang naar een dictatuur nu komen door het oud worden, of zou dat nog een gevolg zijn van hun opvoeding tijdens of na de oorlog? |
Voor de ene is een boete van €250 gewoon pech, voor de andere een serieuze hap uit het maandbudget en een ramp. Als je een laag inkomen hebt moet je dubbel zo goed opletten zodat je zelfs onopzettelijk geen foutje maakt.
|
Citaat:
Ik blijf erbij dat het een goede maatregel is, maar alleen ter ondersteuning van de andere, en een deftige wake up call. Dus louter indirect. |
Citaat:
|
Citaat:
Als men zich aan de andere maatregelen houdt, is er geen enkel risico door 's nachts om 3u rond te lopen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Als men zowel een nachtklok als het dragen van een roze hoed oplegt als maatregelen, hoe weet u dan of een daling te wijten is aan de nachtklok of aan de roze hoed? |
Citaat:
Men zou denken dat mensen die op een politiek forum actief zijn daar iets alerter in zijn. Als ik zie hoeveel mensen er op dit forum moeiteloos in meegaan, baart me dat enorm veel zorgen. |
Ik heb wel de indruk dat het protest tegen de maatregelen wat aan het groeien is.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:48. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be