lamenielachen |
8 december 2020 00:45 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp
(Bericht 9538287)
https://www.tijd.be/dossiers/coronav...ent=&utm_term=
Toch een wetenschapper die min of meer oplijnt met hoe ik over de situatie denk. Andere disciplines moeten meer in het overlegcomité en er moet meer een balans zijn die alle problemen die bvb een lockdown veroorzaakt op zijn minst bespreekbaar maakt.
Trouwens als ik buiten kijk, heb ik niet de indruk dat de regels heel rigoureus opgevolgd worden. Het is bijzonder druk buiten in tegenstelling tot de eerste lockdown. En toch zakken de cijfers. Zou het kunnen dat die zakken en dat dit niet door de regels komt ?
|
Ik stel voor de boetes voor het niet opvolgen 1000€ en geen recht op vergoeding van de ziektekosten in geval van corona.
Gelijk wie die van een uitkering leeft, zelfs gepensioneerden en in overtreding gepakt wordt, geen uitkering meer voor een jaar.
De plaats waar een Fuckdown feestje plaatsvond verzegelen tot eind volgend jaar.
Het is toch te gek dat mensen voor een faillisement komen te staan en de economie klappen krijgt.
De staatsschuld onnodig uitgedaagd wordt en de meerderheid van de bevolking gegijzeld blijft omdat sommigen vinden dat ze boven alles staan.
Indien iedereen gelijk voor de wet is dat ook zo voor de uitzonderlijke maatregelen die nu genomen worden.
En wie me gek verklaart kan gelijk hebben maar het zal zeker helpen ons over deze pandemie te loodsen en de staatskas te vullen.
Zij die reeds de ganse tijd de regels volgden zijn het beu en willen ook wel eens het normale leven terug kunnen opnemen.
|