![]() |
Citaat:
|
Citaat:
|
Zoals gewoonlijk zijn die abortusdebatten altijd een hele hoop emoties. Ik ben ze eigenlijk erg beu aan het worden.
|
Citaat:
|
Citaat:
Abortus is tevens een sociale problematiek waarbij ook het pro life standpunt heeft geleid tot uitspattingen die niet in overeenstemming kunnen gebracht worden met een respect voor het reeds geboren leven zoals beschreven door de 'mensenrechten', noch in overeenstemming met een christelijke houding mijns inziens. Zie bv de hier aangehaalde situatie in El Salvador. |
Citaat:
Pas op, van mij moogt gij uw gedacht hebben en zeggen. In tegenstelling tot abortus-bemoeials, moet ik me niet met jouw private zaken. |
Citaat:
Heeft die zeggenschap over mij? Ge weet toch dat er een aantal moorden zijn die wettelijk ok zijn. En waarvan de strafste wellicht zijn dat militaire piloten uit Vlaanderen, met militaire vliegtuigen mede betaald met jouw belastingsgeld, in opdracht van de regering en goedgekeurd door het parlement, mensen doden in Afganistan, Irak en nog wat daar in de buurt. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En dat staat de rede in de weg. Iemand die immers gelooft dat hij het woord van 1 of andere god verspreid staat niet open voor discussie of argumentatie. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik vind dat in en triest dat zoiets op zulke schaal gebeurt, in de USA spreken we van monstercijfers. Veelal gaat het niet over keuze maar over pure lompigheid. Kunnen wij als mensen niet verantwoord seksen? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
De houding als mens mag toch iet wat ethisch bepaald worden ongeacht de levensovertuiging. Mensenrechten moeten net waarborgen dat moeders niet tot een abortus moeten overgaan. Dat ze alle comfort hebben. Of waar mensen bewust zijn van hun keuzes en verantwoordelijk seksen om accidentjes te voorkomen. Als we in een wereld leven die tot abortus leidt, vraag ik me af of we abortus moeten uitbreiden of de samenleving van iets moeten genezen. Ik ben niet anti abortus in bepaalde omstandigheden, maar 14 weken is al lang hoor. Sensibilisering zoals gratis condooms zou ook welkom zijn :) dat zijn oplopende kosten voor sommige mensen. |
Citaat:
In Amerika kunnen moeders hun kind afstaan bij geboorte voor adoptie. Hier is minder organisatie naar zulke oplossingen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
ben u religieus? bent u aanhanger van 1 van de grote godsdiensten? |
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:52. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be