Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Coronacrisis (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=225)
-   -   Geen stijging na Kerst en Nieuwjaar (https://forum.politics.be/showthread.php?t=256917)

fred vanhove 10 januari 2021 14:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! (Bericht 9571184)
Ik denk dat het veel mensen gewoon niks kan schelen dat ze besmet worden. Mij niet en veel mensen in mijn omgeving ook niet. Toen ik dit weekend thuiskwam van een feestje zelfs nog iemand opgepikt die stond te liften. Die brave snul wou nog een mondmasker opzetten maar ik zei niet mee te doen met dat circus en het was rap af ;-)

Een lifter ? Dat moet zowat tien jaren geleden zijn ik dat nog heb gezien en al helemaal niet in putje winter.

Maar leuk verhaaltje dat wel:-D

patrickve 10 januari 2021 15:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9571265)
Raar want onlangs schreef je hier dat jullie allemaal heel voorzichtig zijn en nauwelijks buiten durven.
En jij komt al helemaal niet meer buiten sinds vele weken.

Waar je dat toch allemaal haalt he.

Wij zijn niet veel buiten geweest enkele dagen toen we bij mijn schoonma waren met Kerstmis. Om ze niet te besmetten. Maar dat hielp niet veel, want haar zoon (mijn schoonbroer) die dokter is, die sprong geregeld binnen en buiten zonder testen.

Ik ga naar mijn werk, mijn vrouw gaat naar haar werk, de kleine gaat naar school, en natuurlijk gaan wij ook buiten om te winkelen en te wandelen en zo. Maar ja, wij zijn voorzichtig in de zin dat wij inderdaad maskertjes opzetten wanneer wij daartoe gedwongen zijn, en onze handjes met gel wassen en zo als we winkels binnengaan. Op bureau houden we ons helemaal niet aan de officiele regels, maar ik was daar bijvoorbeeld wel mijn handen. Dat is wat ik noem "voorzichtig zijn". Omdat ik aan mijn leeftijd wel zwaar ziek zou kunnen zijn, dus doe ik wat moeite om het te vermijden, zoals mijn handen wassen. Dat is wat ik noem "moeite doen" he.

fred vanhove 10 januari 2021 15:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9571274)

Wij zijn niet veel buiten geweest enkele dagen toen we bij mijn schoonma waren met Kerstmis. Om ze niet te besmetten. Maar dat hielp niet veel, want haar zoon (mijn schoonbroer) die dokter is, die sprong geregeld binnen en buiten zonder testen.

Ik ga naar mijn werk, mijn vrouw gaat naar haar werk, de kleine gaat naar school, en natuurlijk gaan wij ook buiten om te winkelen en te wandelen en zo.

Hoe gij gaat naar uw werk ? :roll: Moet jij niet thuiswerken ? Of doen alsof;-)

Ben jij Donderdag en vrijdag dan gaan werken ? Ik heb zo beetje ruw geteld en je moet die dagen ongeveer iedere 10 minuten een post hebben verstuurd. Niks mis mee en mij niet gelaten maar dat kan je toch evengoed van thuis uit of niet ?

fred vanhove 10 januari 2021 15:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9571274)

Ik ga naar mijn werk, mijn vrouw gaat naar haar werk, de kleine gaat naar school, en natuurlijk gaan wij ook buiten om te winkelen en te wandelen en zo. Maar ja, wij zijn voorzichtig in de zin dat wij inderdaad maskertjes opzetten wanneer wij daartoe gedwongen zijn, en onze handjes met gel wassen en zo als we winkels binnengaan. Op bureau houden we ons helemaal niet aan de officiele regels, maar ik was daar bijvoorbeeld wel mijn handen. Dat is wat ik noem "voorzichtig zijn". Omdat ik aan mijn leeftijd wel zwaar ziek zou kunnen zijn, dus doe ik wat moeite om het te vermijden, zoals mijn handen wassen. Dat is wat ik noem "moeite doen" he.

Ja ik heb het verstaan;-)

denkimi 10 januari 2021 20:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9571177)
Ja maar probleem is dat iedereen wil dat vooral de anderen worden besmet uitgezonderd zijzelf.

De meeste jongeren die ik ken schijten al in hun broek voor een puist....laat staan voor een vrijwillige besmetting met covid.

Ik heb zo het idee dat jij eigenlijk weinig tot geen jongeren kent.

Rudy 10 januari 2021 21:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat (Bericht 9570892)
Reizigers hebben gemiddeld dezelfde besmettingsgraad dan hier, dat zou niets moeten veranderen als ze evenveel testen. De scholen kunnen wel voor een stijging zorgen maar zoals het er nu uitziet doen winkels helemaal niets. Winkels sluiten was dus totaal nutteloos.

Als we in de zomer niet te weinig besmettingen willen dan gaan we tegen dan alles terug open moeten doen en festivals organiseren, gewoon eerlijk zijn tegen de mensen zodat elk z'n keuze kan maken.

Dit jaar zullen er geen festivals met publiek zijn.

patrickve 11 januari 2021 06:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9571611)
Dit jaar zullen er geen festivals met publiek zijn.

Uiteraard niet. Het zou te normaal zijn om dat toe te laten. Men zou anders inzien hoe idioot zo een verbod was he. Vaccin of geen vaccin. En volgend jaar zal uiteraard niet verschillend zijn van dit jaar. Zoals dit jaar niet verschillend zal zijn van vorig jaar.

Hoofdstraat 11 januari 2021 09:16

LOL, de cijfers stijgen in Brussel vanwege de verplichte tests bij reizigers in Zaventem. Je kunt daar op de parking een PCR test laten afnemen.

https://www.hln.be/binnenland/in-kaa...egio~aea1699e/

https://www.brusselsairport.be/nl/pa...ussels-airport

fred vanhove 11 januari 2021 10:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door denkimi (Bericht 9571578)
Ik heb zo het idee dat jij eigenlijk weinig tot geen jongeren kent.

Mijn vriendinnen zijn nochtans geen oude wijven;-)

Maar blijkbaar ken ik de andere helft jongeren als jij.

Ruim helft jongeren angstig of gestrest door corona

Uit het onderzoek blijkt dat:

Millennials meer spanning, angst en stress ervaren door corona dan ouderen. 27 procent van de millennials heeft behoefte aan een gesprek met een psycholoog.
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nede...ongeren-somber

https://www.gelderlander.nl/nijmegen....google.com%2F

De Prof 11 januari 2021 10:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9571960)

jaja...bewijzen op tafel! ;-)

fred vanhove 11 januari 2021 10:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Prof (Bericht 9571961)
jaja...bewijzen op tafel! ;-)

Ik geef toe.....het kost wel eens iets. Van liefde is niet zo veel sprake van lust des te meer;-)

patrickve 11 januari 2021 10:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9571960)

Maar blijkbaar ken ik de andere helft jongeren als jij.

Ruim helft jongeren angstig of gestrest door corona

Uit het onderzoek blijkt dat:

Millennials meer spanning, angst en stress ervaren door corona dan ouderen. 27 procent van de millennials heeft behoefte aan een gesprek met een psycholoog.
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nede...ongeren-somber

https://www.gelderlander.nl/nijmegen....google.com%2F

Van uw eerste bron:

Citaat:

door de coronacrisis en de aangescherpte maatregelen

fred vanhove 11 januari 2021 11:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9571992)
Van uw eerste bron:

Angstig vanwege de maatregelen ? Angstig opdat je niet mag gaan dansen ?

patrickve 11 januari 2021 11:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9572033)

Eh, ja. En omdat je geen vrienden meer hebt, geen lief, uw studies omzeep zijn, en zo voort he. Maar vooral natuurlijk dat dansen.

Rudy 11 januari 2021 12:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9571968)
Ik geef toe.....het kost wel eens iets. Van liefde is niet zo veel sprake van lust des te meer;-)

Zo kostelijk hoeft dat toch niet te zijn.

Rudy 11 januari 2021 12:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat (Bericht 9571906)
LOL, de cijfers stijgen in Brussel vanwege de verplichte tests bij reizigers in Zaventem. Je kunt daar op de parking een PCR test laten afnemen.

Nogal logisch, in absolute aantallen.
De positiviteitsratio daalt wel.

groteAntwerpseGust 11 januari 2021 12:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9572033)

Heb jij nog puberende kinderen in huis?
Ik wel.

Hoofdstraat 11 januari 2021 13:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9572120)
Nogal logisch, in absolute aantallen.
De positiviteitsratio daalt wel.

De positiviteitsratio daalt omdat ze nu meer mensen testen zonder symptomen omdat ze op reis zijn geweest.

Rudy 11 januari 2021 13:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat (Bericht 9572186)
De positiviteitsratio daalt omdat ze nu meer mensen testen zonder symptomen omdat ze op reis zijn geweest.

Tuurlijk da. Dat had ik ondertussen ook wel begrepen.
Wie laat zich vrijwillig testen ?

Jan Janssen 11 januari 2021 13:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9572202)
Tuurlijk da. Dat had ik ondertussen ook wel begrepen.
Wie laat zich vrijwillig testen ?

En ze hebben nu alle terugkomende reizigers getest, maar daar kunnen geen vervolg testen aan vasthangen. Met wie heeft u hier in België risico contact gehad? Ja duh, met niemand want ik was op vakantie.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be