![]() |
Citaat:
Citaat:
Er zijn twee zaken. Corona en Brexit. Ik gaf u een antwoord op het deel Corona. Wat lult ge dan nu over BREXIT, waarvan Vlaanderen , volgens uw bron, 2/3 van de Europese steun ontvangt? |
Citaat:
Dus zelfs daar is Vlaanderen opnieuw benadeeld... |
Citaat:
Vlaanderen krijgt 2/3 =66% terwijl het 85% van de verliezen moet dragen veroorzaakt door de Brexit. Maar ook dat is waarschijnlijk normaal voor een Belgicist. |
Citaat:
Excuseer Marie,ik had Uw antwoord nog niet gelezen, maar we denken blijkbaar hetzelfde . |
Citaat:
De Franstalige passeren nog een tweede maal aan de kassa via de Franstalige Gemeenschap. De Vlamingen krijgen echter niets via de Nederlandstalige Gemeenschap. Ook dat is weer normaal voor de Belgicisten. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Hoe minder voor het federale, hoe beter. |
Citaat:
Kassa, kassa, kassa |
Citaat:
Vermits een groter deel van Wallonië werkloos of ambtenaar is dan in Vlaanderen, zal de economische schade van de lockdown waarschijnlijk veel zwaarder zijn in VL dan in Wallonië. |
Citaat:
De gemeenschappen bestaan al langer dan de gewesten en kwamen er op vraag van de Vlamingen. |
Citaat:
|
Citaat:
Waarom bemoei je er dan mee? Mij dunkt dat je U teveel moeit met zaken die voor U geen probleem zijn. Mag ik eens zeggen wat voor mij een probleem is? En waarom het een probleem is? Wel als de politiek persoonlijk bezit waardeloos maakt is dat een probleem voor iedereen in een democratie. Maar daar reageert niemand op. Al dat gezeur en gezaag is meestal verantwoord voor voor rechtstreeks betrokkenen. Maar als het anderen overkomt geven de Vlamingen niet thuis. L'Unité fait la force! En omdat de Vlaming niet denkt als groep zal hij nooit krijgen waar hij recht op heeft. Zijn droomwereld bestaat uit illusie. Er zijn andere zaken die voorkeur krijgen. Onder andere geld in eigen zakken steken. Tweehonderd jaar al. En daarom durf ik hier schrijven : "L"unité fait la farce." Maar in een democratie is de keuze mogelijkheid beperkt . Als je in een goed huis leeft moet je zorgen dat de fundamenten niet weg rotten. Dat is de basis. Over de rest kan je achteraf oorlog voeren. Maar om dat in koppen te krijgen waarvan de schedel te dik lijkt is niet doenbaar. Dat besef heeft veroorzaakt dat ik vervroegd een einde heb gebracht aan mijn aspiraties als politieker in België. Werken en eerlijkheid brengen je geen stap vooruit. Kruipen en slim zijn op de gepaste momenten zijn de enige waardevolle elementen voor een would-be politieker en natuurlijk ook geen scrupules hebben. En daarom schreef ik mijn verwittiging. Voor iedereen. Maar nadenken bij voorbaat is te moeilijk vermoed ik. En overweeg er maar bij dat wij in een Europa leven waarin volkeren leven die nog willen werken. |
Citaat:
Dat betekent dus voor de Franstaligen een regering meer en een leuk aantal extra politieke mandaten en dito kabinetten., |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Dat betekent dus voor de Franstaligen een regering meer en een leuk aantal extra politieke mandaten en dito kabinetten.,
Dat zijn ze waard ook....:-) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:15. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be