Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Coronacrisis (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=225)
-   -   Collectief naar Grondwettelijk Hof (https://forum.politics.be/showthread.php?t=257112)

gertc 19 januari 2021 09:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stab (Bericht 9579712)
Of het moet zijn dat dat van die 6 miljoen ferm overdreven is , niewaar?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9579812)
Ja

Opletten wat je schrijft. Een beetje onzorgvuldig citeren en je lijkt een strafbaar feit te plegen ...

stab 19 januari 2021 10:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gertc (Bericht 9580343)
Opletten wat je schrijft. Een beetje onzorgvuldig citeren en je lijkt een strafbaar feit te plegen ...

Idd.
Gelukkig dat uit de context kan worden afgeleid dat hier een irreële hypothese werd gesteld.
Mbt de tijdsgeest, er zijn mss wel gelijkenissen tn de dertiger jaren en nu.
Helaas.

Hoofdstraat 19 januari 2021 10:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9579590)
Je weet niks van de opkomst van hitler. Zoveel is duidelijk.

Als ik hier lees dat sommigen hier overtreders van de quarantaine de kogel willen geven, een wetgeving om kinderen af te nemen, gezinnen opsluiten en wat nog meer. Dan komt het toch griezelig dichtbij hoor.

denkimi 19 januari 2021 10:42

Die 6 miljoen is enkel maar het door de joden gepolariseerde getal. Daar zitten de miljoenen andere slachtoffers niet eens bij. Over de Slavische volkeren of de Roma wordt amper gesproken.

fred vanhove 19 januari 2021 11:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat (Bericht 9580390)
Als ik hier lees dat sommigen hier overtreders van de quarantaine de kogel willen geven, een wetgeving om kinderen af te nemen, gezinnen opsluiten en wat nog meer. Dan komt het toch griezelig dichtbij hoor.

Dus als hier ene halve gare wat onzin schrijft staat uw besluit vast ? Zeer griezelig vind ik dat.

De schoofzak 19 januari 2021 15:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alpina (Bericht 9579931)
Het is net omgekeerd: het is juist op momenten als deze dat een grondwet belangrijk is om onze grondrechten te beschermen. Wanneer het komkommertijd is moeten we ons geen zorgen maken. Nu net wel. Als we het nu niet doen, kunnen we de grondwet even goed in de vuilbak smijten.

Het is tragisch om te zien hoe snel mensen hun vrijheden en rechten van secundair belang vinden omdat er een crisis gecreerd wordt (creatie is in dit geval het meest toepasselijke woord).

Lees eindelijk eens die titel in de grondvod, en bemerk dat er bij een aantal de vermelding staat dat er uitzonderingen mogelijk zijn.

gertc 19 januari 2021 15:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9580842)
Lees eindelijk eens die titel in de grondvod, en bemerk dat er bij een aantal de vermelding staat dat er uitzonderingen mogelijk zijn.

Uit je woordkeuze blijkt duidelijk het grote respect dat je hebt voor de rechten die daarin vermeld worden...

fred vanhove 19 januari 2021 17:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 9579710)
Griezelig en volkomen geobsedeerd.

Gij gelooft precies ook alles ;-)

Hoofdstraat 19 januari 2021 18:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9580531)
Dus als hier ene halve gare wat onzin schrijft staat uw besluit vast ? Zeer griezelig vind ik dat.

In m'n wijk werd een gezin belaagd door buren omdat ze durfden de hond uitlaten tijdens hun quarantaine na een reis, het kan vlug omslaan als ze iedereen zo zot blijven maken.

TheFourHorsemen 19 januari 2021 18:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9581079)
Gij gelooft precies ook alles ;-)

Er was toch iemand op dit forum die dat herhaaldelijk deed?

Jan Janssen 19 januari 2021 20:03

1 Bijlage(n)
Nu kan je het toch niet meer ontkennen. Ze steken het nog niet onder stoelen of banken.

Ik zal er maar bijzetten dat dit een grapje is.

Jan Janssen 19 januari 2021 20:54

Als ik bij zo ene in de buurt zou wonen, dan volgende ik die de hele dag tot ik hem op een foutje kon betrappen.

https://www.hln.be/brugge/brugse-pol...sten~a28edf97/

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be