Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Coronacrisis (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=225)
-   -   Voorstel van versoepeling voor kappers (https://forum.politics.be/showthread.php?t=257384)

patrickve 29 januari 2021 11:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gertc (Bericht 9590866)
Daar ben ik het niet mee eens. Als de bron van die grafiek betrouwbaar is, dan kun je daaruit afleiden dat alle genomen maatregelen (mondmaskers, handhygiëne, beperking van aantal klanten, enzovoort) NIET helpen. Dat toegeven zou natuurlijk te pijnlijk zijn...

Wel, dat is moeilijk te zeggen. Je zou kappers met, en kappers zonder moeten vergelijken. Zonder die dingen zouden er misschien 10 keer meer kappers ziek worden...

De enige vraag is of dat een probleem is. Want eens een kapper ziek geweest is, heeft hij "een vaccin" he.

reservespeler 29 januari 2021 11:52

Ook Open Vld-voorzitter Egbert Lachaert neemt virologen op de korrel
Open Vld-voorzitter Egbert Lachaert stoort zich aan de overcommunicatie van virologen en experten de afgelopen weken. “De burgers doen zo hun best en zitten mentaal zo diep, die hebben daar echt geen boodschap aan”, zei hij vrijdag in De Ochtend op Radio 1. Lachaert roept op “zich terughoudender op te stellen”.

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20210129_93241666

“Virologen en experten hebben hun expertise en die moet je respecteren. Maar persoonlijk heb ik me de laatste twee weken wat gestoord aan de overcommunicatie van de virologen en experten. Elke avond, op alle media, met allerlei scenario’s en rampberichten.”

patrickve 29 januari 2021 11:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9590872)

Allez, er is hoop dat de politici de kwakzalvers beginnen te herkennen, na een jaar bij de neus te zijn genomen...

Jan Janssen 29 januari 2021 11:57

Citaat:

Open Vld-voorzitter Egbert Lachaert stoort zich aan de overcommunicatie van virologen en experten de afgelopen weken. “De burgers doen zo hun best en zitten mentaal zo diep, die hebben daar echt geen boodschap aan”, zei hij vrijdag in De Ochtend op Radio 1. Lachaert roept op “zich terughoudender op te stellen”.

“Virologen en experten hebben hun expertise en die moet je respecteren. Maar persoonlijk heb ik me de laatste twee weken wat gestoord aan de overcommunicatie van de virologen en experten. Elke avond, op alle media, met allerlei scenario’s en rampberichten.”

Dan heeft die het nog lang volgehouden.

gertc 29 januari 2021 12:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9590867)
Welnee, Van Ranst beweerde dat de enige die risico loopt, de kapper is. Zie OP.

In die tweet zit Van Ranst gewoon uit zijn nek te kletsen. Hij stelde voor om de kappers niet te openen omdat dat voor tienduizenden extra besmettingen zou zorgen. Dat ging dus WEL over de klanten, en WEL over modellering. Niet over feiten.

Henri1 29 januari 2021 12:09

Citaat:

Ik heb meer vertrouwen in de wetenschap dan in de politiek in deze.

Waarom niemand commentaar heeft op Ben Weyts zijn foorkramer-communicatie is een raadsel.

edwinp 29 januari 2021 12:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9590893)

Waarom niemand commentaar heeft op Ben Weyts zijn foorkramer-communicatie is een raadsel.

ik vertrouw niemand die van elk topic een politiek debat maakt

Sneaky 29 januari 2021 12:30

Citaat:

Lachaert bewijst wederom dat hij een schoothondje van Bouchez is. Nuf said.

Sneaky 29 januari 2021 12:31

Citaat:

MVR doet niet aan wetenschap, noch politiek. Die doet aan mediatiek.

patrickve 29 januari 2021 13:14

Citaat:

Maar de vraag "laten we wat gepensioneerden creperen zodat de rest kan feesten ?" is geen wetenschappelijke vraag, maar een politieke.

De vraag "als de kappers zich besmetten houden we er nadien nog genoeg over om nog goed gekapt kunnen te worden ?" daarentegen is wel wat wetenschappelijker, maar daar geven die "wetenschappers" geen antwoord op.

edwinp 29 januari 2021 13:52

ik heb evenveel (wan)vertrouwen in beide, ondanks de ronkende titels zijn al onze virologen, epidemilogen, biostatistici wetenschappelijk 'ontmaagd' dit jaar en dus per definitie 'amateurs'

fred vanhove 29 januari 2021 15:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9590869)
Wel, dat is moeilijk te zeggen. Je zou kappers met, en kappers zonder moeten vergelijken. Zonder die dingen zouden er misschien 10 keer meer kappers ziek worden...

De enige vraag is of dat een probleem is. Want eens een kapper ziek geweest is, heeft hij "een vaccin" he.

Wat een gezeik zeg. Als er nu iets is dat we kunnen missen zijn het wel kappers.
Mensen zijn duizend jaar niet bij een kapper geweest. Beetje haar knippen kan toch iedereen ? Maar ja een klojo met een tondeuse moet nu absoluut met een BMW M 3 kunnen rijden :?

In vele landen laat je je haar knippen voor een halve euro. Op de halve wereldbol totaal waardeloze zever. Alleen hier lijken dat levensbelangrijke mensen die 25 euro durven vragen voor wat onbenullige zever :roll: Net als voetballende zeveraars....waardeloze klojo's.

daiwa 29 januari 2021 16:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9590853)
Wel, hij hield zich zogezegd aan de feiten. De feiten over de al dan niet beschermende werking van maskers zijn totaal onafhankelijk van of er zijn of niet. Oftewel zijn die beschermend, en dan zijn die even beschermend met of zonder voorraad. Oftewel beschermen die niet, onafhankelijk van of er nu zijn of niet.

Gaat men ook zeggen dat het vaccin niet werkt als er geen zijn, en dan uitvissen dat het vaccin wel werkt als er van te koop zijn ?

Inderdaad !

Oma 29 januari 2021 16:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9591042)
Wat een gezeik zeg. Als er nu iets is dat we kunnen missen zijn het wel kappers.
Mensen zijn duizend jaar niet bij een kapper geweest. Beetje haar knippen kan toch iedereen ? Maar ja een klojo met een tondeuse moet nu absoluut met een BMW M 3 kunnen rijden :?

In vele landen laat je je haar knippen voor een halve euro. Op de halve wereldbol totaal waardeloze zever. Alleen hier lijken dat levensbelangrijke mensen die 25 euro durven vragen voor wat onbenullige zever :roll: Net als voetballende zeveraars....waardeloze klojo's.

Zég, mág het nog even, ja?
Omdat gij blijkbaar geen kapper nodig hebt, is dat voor anderen misschien het enige sociale contact dat ze hebben en een gezellig uitje?

We kunnen anders met zn allen ook onder een karton onder de brug kruipen en uit vuilbakken gaan scharrelen want er zijn mensen in derde wereldlanden die ook nog honger lijden en geen dak boven hun hoofd hebben. :roll:

DucDEnghien 29 januari 2021 17:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Oma (Bericht 9591163)
Zég, mág het nog even, ja?
Omdat gij blijkbaar geen kapper nodig hebt, is dat voor anderen misschien het enige sociale contact dat ze hebben en een gezellig uitje?

We kunnen anders met zn allen ook onder een karton onder de brug kruipen en uit vuilbakken gaan scharrelen want er zijn mensen in derde wereldlanden die ook nog honger lijden en geen dak boven hun hoofd hebben. :roll:

Als je een kapper/kapster vandaag nodigt hebt, dan bel je hem/haar gewoon op, hij/zij zal zonder problemen bij u thuis langs komen.

edwinp 29 januari 2021 17:03

Citaat:

bent u gehuwd ? of samenwonend ?

patrickve 29 januari 2021 17:03

Citaat:

Maar dan is het toch totaal idioot om ze willen te "beschermen" ? Dan mogen die toch allemaal ziek worden en zelfs dood gaan ? Als we ze kunnen missen ?

Waarom zevert Van Ranst dan over dat ze kapperszaken sluiten om te beletten dat kappers ziek worden ?

Oma 29 januari 2021 17:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien (Bericht 9591170)
Als je een kapper/kapster vandaag nodigt hebt, dan bel je hem/haar gewoon op, hij/zij zal zonder problemen bij u thuis langs komen.

Vergeet het, tussen kappers zijn er ook nog bange schaapjes die zich in de luren laten leggen.

DucDEnghien 29 januari 2021 17:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Oma (Bericht 9591189)
Vergeet het, tussen kappers zijn er ook nog bange schaapjes die zich in de luren laten leggen.

Ik heb er al van verschillende gebruik gemaakt.

kelt 29 januari 2021 18:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 9590699)
Kan voet- en handverzorging nu niet ?

De uitoefening van ieder niet-medisch contactberoep is verboden.

https://www.vlaanderen.be/gezondheid...g-handelszaken
https://economie.fgov.be/nl/themas/o...rus-toegelaten

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be