Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Wordt Wallonië een Vlaamse kolonie? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=258547)

DucDEnghien 13 april 2021 19:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 9655285)
Vlamingen integreren daar.

Nee, ze smelten weg in de mengelkroes, de Italianen niet, de Grieken niet, de Chinezen niet, de Fransen niet, Spanjaarden niet, enz die houden van hun cultuur terwijl ze zich toch integreren en worden daarvoor geapprecieerd. Vlamingen worden niet voor hun cultuur geapprecieerd in de VS, ze hebben er geen.

Vrijheideerst 13 april 2021 19:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob (Bericht 9655231)
Verscheidenheid is toch cultuurverrijkend hoor ik toch vaak...:lol:

Ik heb nog steeds geen antwoord gekregen op de vraag.

De gehate moslims, Congolezen, Italianen hebben zowel in Gent als Antwerpen dezelfde cultuur en mentaliteit. De eigen bevolking is in die twee steden al heel verschillend.

Witte Kaproen 13 april 2021 20:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 9655292)
Ik heb nog steeds geen antwoord gekregen op de vraag.

De gehate moslims, Congolezen, Italianen hebben zowel in Gent als Antwerpen dezelfde cultuur en mentaliteit. De eigen bevolking is in die twee steden al heel verschillend.

Er is een groter verschil tussen

een Italiaan uit Milaan en een Italiaan uit Napels ,

dan het verschil tussen een

Vlaming uit Gent en een Vlaming uit Antwerpen hoor.

Om dan nog maar over het verschil tussen een Lingala spreker

en een Swahili spreker uit Congo te zwijgen.

N-Vb 13 april 2021 21:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien (Bericht 9655081)
De Vlamingen die in Wallonië kopen doen dat omdat ze Vlaanderen willen vluchten. Wat Palestijnse toestanden daar mee te maken begrijp ik niet. De Vlamingen die in Wallonië kopen, vluchten het beton, de asfalt, het geluidshinder, de stank, de files, het stresserend leven, het agressief gedrag en permanent klote humeur van hun buren en medemensen.

en ze gaan dan leven als God in Frankrijk...
dolce far niente ;-)

Bob 13 april 2021 21:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien (Bericht 9655095)
Er zijn ook meer en meer Vlamingen die in Frankrijk komen wonen. Als je hen vraagt waarom is het antwoord bijna altijd: weg van kloteland Vlaanderen.

Zo zijn er ook Vlamingen die naar Monaco trekken. En de minder begoede Vlamingen, nu ja minder begoed is dan wel relatief, trekken dan tegen hun pensioen naar Frankrijk, om daar hun pensioenkapitaal belastingvrij te trekken.

werkman 13 april 2021 22:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door N-Vb (Bericht 9655385)
en ze gaan dan leven als God in Frankrijk...
dolce far niente ;-)

Mocht ik nog jonger zijn en mijn gezondheid niet was kwijtgespeeld dan trok ik er ook uit in Vlaanderen. Ik heb de Walen heel goed gekend en kon heel goed overweg met de gewone Walen. Alleen de profiteurs die naar Vlaanderen komen om te profiteren liggen mij minder. Ik heb er geen vertrouwen meer in.
Ik zie het nog niet gebeuren dat in Wallonië uw gronden in de uitverkoop worden geplaatst omdat je ooit deelnam aan een debat over politiek.
Ik veronderstel mocht hetzelfde gebeuren in Wallonië dat ze een revolutie in gang zetten. Een Waal verdedigt zijn Waalse broeders
In Vlaanderen heb je een meerderheid die nog plezier hebben als het U overkomt. Jaloersheid is waarschijnlijk de oorzaak.
Wat mij vooral parten speelt is het feit dat men het mes in uw rug steekt met een glimlach tot achter de oren.
Ik respecteer de Vlamingen die opkomen voor hun recht.
Maar als ze meelopers hebben die meer willen van de politiek zijn ze bij mij aan het verkeerde adres. En buren hebben die daar plezier in hebben dat je op dergelijke manier gekloot wordt door vuile politiekers is niet een volk dat ik nog kan vertrouwen. Noch de politiekers noch het volk.

Boduo 13 april 2021 22:28

Citaat:

Er zijn ook meer en meer Vlamingen die in Frankrijk komen wonen. Als je hen vraagt waarom is het antwoord bijna altijd: weg van kloteland Vlaanderen.

Een leugen !
Het kloteland noemt Belgie.

Everytime 13 april 2021 22:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 9655407)
Een leugen !
Het kloteland noemt Belgie.

Er is geen probleem met België. U hebt een probleem daarmee. Wat niet echt hetzelfde is.

Knuppel 13 april 2021 23:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 9655415)
Er is geen probleem met België. U hebt een probleem daarmee. Wat niet echt hetzelfde is.

Vanzelfsprekend is er wél een probleemmetBelgië. Meerdere problemen. En tres grande zelfs. Dat jij ze niet(meer) wil zien betekent niet dat ze er niet zij, maar wel dat je inziet dat de vlucht nemen richting Frankrijk niet meer opportuun is voor jou.

Geraakte je misschien niet aan de Franse identiteit die jij zo fanatiek bezong? Beschik je niet over de kwaliteiten die Frankrijk verwacht van Waalse import?

Knuppel 13 april 2021 23:55

Citaat:

Ochgottekens!DeeneWaalbeweert dat meerenmeer Franstaligen in Vlaanderen koenwonen,en de andere dat meeren meer Vlamingen naarFrankrijktrekken.
Maar een bron waaruit ze hun troebel water scheppen? Holadijee! Die is er nooit bij. NOOIT.

DewareJakob 14 april 2021 09:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 9655285)
Vlamingen integreren daar.

Voor Walen (en de meeste Franstaligen) is het 'integreren' een vies woord.

Xenophon 14 april 2021 09:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob (Bericht 9655557)

Nee hoor, het is alleen zo dat het begrip "integreren" in de Franstalige imperialistische waandenkwereld wil zeggen dat iedereen zich aanpast aan de Franssprekende.
Ze trekken als het ware de mensen naar beneden tot op het Franse niveau.

DewareJakob 14 april 2021 09:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 9655444)
Ochgottekens!DeeneWaalbeweert dat meerenmeer Franstaligen in Vlaanderen koenwonen,en de andere dat meeren meer Vlamingen naarFrankrijktrekken.
Maar een bron waaruit ze hun troebel water scheppen? Holadijee! Die is er nooit bij. NOOIT.

Met zijn nick op kop is de belangrijkste bedoeling op dit forum van de Vlamingen te bashen. Haat verspreiden. En daardoor vooral bevestigen dat, wat de Vlamingen uiteindelijk denken over de Walen, helaas geen vooroordelen zijn.

DewareJakob 14 april 2021 09:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 9655560)
Nee hoor, het is alleen zo dat het begrip "integreren" in de Franstalige imperialistische waandenkwereld wil zeggen dat iedereen zich aanpast aan de Franssprekende.

Zo laag? ;-)

Xenophon 14 april 2021 09:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob (Bericht 9655563)
Zo laag? ;-)

Bodem van het leeg geschraapte vat.

Dadeemelee 14 april 2021 09:56

Citaat:

Ernest Claes, Laura Lynn en Conscience staan inderdaad mijlen boven het ‘Frans niveau’. ;-)

Everytime 14 april 2021 10:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 9655442)
Vanzelfsprekend is er wél een probleemmetBelgië. Meerdere problemen. En tres grande zelfs. Dat jij ze niet(meer) wil zien betekent niet dat ze er niet zij, maar wel dat je inziet dat de vlucht nemen richting Frankrijk niet meer opportuun is voor jou.

Geraakte je misschien niet aan de Franse identiteit die jij zo fanatiek bezong? Beschik je niet over de kwaliteiten die Frankrijk verwacht van Waalse import?

Neen, u hebt een probleem met België en stop eens met die zevers van toen te komen. Mensen veranderen.

Everytime 14 april 2021 10:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob (Bericht 9655557)

Bron?

TheFourHorsemen 14 april 2021 10:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 9655613)
Bron?

Het feit dat de taalfaciliteiten nog steeds massaal worden gebruikt, spreekt voor zich.

Everytime 14 april 2021 10:17

Citaat:

U kan gewoon niet accepteren dat Franstaligen in Vlaanderen komen wonen en dat ze dus geen rekening met het Vlaams-Nationalisme houden.
Natuurlijk wilt u niet van racisme beschuldigd worden en komt u dus met uw "schijnexcuus" van "zich niet willen aanpassen" terwijl ze zich wel aanpassen. Franstaligen die naar Vlaanderen komen wonen en die hun kinderen naar het Nederlandstalig onderwijs sturen, is toch een meer dan duidelijk bewijs dat ze zich wel aanpassen. Maar die aanpassing wilt u niet. En toch zal u ermee moeten leven.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be