Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Wat gaat het oordeel zijn in de Floyd/Chauvin rechtszaak? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=258650)

Tamam 21 april 2021 00:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9660360)
In de USA is tegenwoordig toch enkel het leven van een neger alles waard, nee ? Lang geleden was dat exact omgekeerd, maar vandaag is dat toch zo ? Wie vandaag als witte ook maar in de verste verte een vermoeden zou kunnen over zijn kop krijgen van eventueel iets in de weg gelegd te hebben van een neger wordt toch direct gelynched dacht ik ? Of is al die BLM dinges fake ?

snowflake:lol:

De Rode Willem 21 april 2021 06:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9659591)
De US houdt de adem in. Wat is uw voorspelling?

https://www.newsweek.com/derek-chauv...-floyd-1579771

Wat gaat het oordeel zijn in de Floyd/Chauvin rechtszaak?

Eindelijk...de juiste.
De agent is geheel terecht veroordeeld voor moord.

Vette Pois(s)on 21 april 2021 06:06

leve de negers!

Hoofdstraat 21 april 2021 06:19

Wauw, hij kan nog in beroep gaan maar werd dus veroordeeld voor moord omdat hij de regels volgde. Ik ben nu echt wel benieuwd hoe de rest van de politie hierop zal reageren, ik vermoed dat er heel veel gaan verhuizen naar prive bewaking of wat voor job dan ook.

De zwarten maken elkaar nu nog meer af en de rijkeren gaan zich nog meer in 'gated communities' terugtrekken. Ik voorzie dat zelfs volledige steden gated communities gaan worden met controles aan de grenzen. Dit kan makkelijk een compleet omgekeerd effect hebben dan wat BLM zegt te willen bereiken.

Wat een tijden, wat een tijden. 8O

Vlad 21 april 2021 07:01

Dit lijkt het einde van de rechtstaat. We staan op een stap van wettelijk lynchen. :-(

wagner.666 21 april 2021 07:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 9660587)
Dit lijkt het einde van de rechtstaat. We staan op een stap van wettelijk lynchen. :-(

2

Ferre 21 april 2021 07:11

Citaat:

Net het tegenovergestelde.

quercus 21 april 2021 07:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat (Bericht 9660565)
Wauw, hij kan nog in beroep gaan maar werd dus veroordeeld voor moord omdat hij de regels volgde. Ik ben nu echt wel benieuwd hoe de rest van de politie hierop zal reageren, ik vermoed dat er heel veel gaan verhuizen naar prive bewaking of wat voor job dan ook.

De zwarten maken elkaar nu nog meer af en de rijkeren gaan zich nog meer in 'gated communities' terugtrekken. Ik voorzie dat zelfs volledige steden gated communities gaan worden met controles aan de grenzen. Dit kan makkelijk een compleet omgekeerd effect hebben dan wat BLM zegt te willen bereiken.

Ik denk niet dat iemand wurgen door negen minuten lang met je knie op zijn hals te gaan zitten tot de in het politieboekje voorgeschreven “regels” behoort. Dat is eenvoudigweg een kille moord. Het uitgesproken vonnis is 100% gejustifieerd. Het is hoog tijd dat het Amerkaans Congres zich eens ernstig met de politie-opleiding gaat bezighouden.

TheFourHorsemen 21 april 2021 07:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 9660355)

"bidden voor het juiste vonnis"

Toch schrijnend hé, dat de leider van de machtigste staat van de wereld nog steeds een religieuze zot moet zijn (of toch moet doen alsof).

Pandareus 21 april 2021 08:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 9660603)

Toch schrijnend hé, dat de leider van de machtigste staat van de wereld nog steeds een religieuze zot moet zijn (of toch moet doen alsof).

Mee eens.
Bidden voor een vonnis... :silly:

Skobelev 21 april 2021 08:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 9660603)

Vette 2. Amerikanen zijn op dat gebied nog gatachterlijk.

Boduo 21 april 2021 09:03

Citaat:

Glazen bol ???

Boduo 21 april 2021 09:05

Citaat:

BLM heeft gewonnen, zelfs zonder een leider als M.L. King indertijd.

De Rode Willem 21 april 2021 09:14

Citaat:

Floyd is dus inderdaad wettelijk gelyncht.
Om dergelijke moorddadige (en dat mag nu gezegd worden) aberaties en ander buitensporig geweld te voorkomen is deze uitspraak een mijlpaal voor de rechtstaat.

De Rode Willem 21 april 2021 09:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 9660602)
Ik denk niet dat iemand wurgen door negen minuten lang met je knie op zijn hals te gaan zitten tot de in het politieboekje voorgeschreven “regels” behoort. Dat is eenvoudigweg een kille moord. Het uitgesproken vonnis is 100% gejustifieerd. Het is hoog tijd dat het Amerkaans Congres zich eens ernstig met de politie-opleiding gaat bezighouden.

2!
(in deze dan toch)

Libro 21 april 2021 09:51

Citaat:

Buy Large Mansions :mrgreen: BLM gaat nog de Amerikaanse versie van Let's Go Urban worden.

fcal 21 april 2021 09:52

Citaat:

De jury is door de media onder druk gesteld en afgedreigd. Wat kunnen we zoal vernemen uit de pers? Wel De jury was een demografische mix: drie zwarte mannen, een zwarte vrouw en twee vrouwen die zichzelf als multiraciaal identificeerden. Er zijn twee blanke mannen en vier blanke vrouwen. Ze zijn stedelijk of voorstedelijk, variërend in leeftijd van 20 tot 60. De twee plaatsvervangers zijn blanke vrouwen. "

En toch blijven ze onzichtbaar, onzichtbaar voor iedereen behalve de weinige mensen die de rechtszaal binnen mogen. Vanwege de vele bedreigingen tegen mensen die bij de zaak betrokken zijn en de mogelijkheid van druk van buitenaf, blijven de 12 juryleden en twee plaatsvervangers anoniem en kunnen hun gezichten niet voor de camera worden getoond. "

Maar dat belet niet dat de New York Times stelt dat: “Ze zijn onzichtbaar, dus laten we erover praten.”

Onder de juryleden bevinden zich:
Een blanke verpleegster op de intensive care, die zei dat als ze iemand op straat zag die hulp nodig had, ze zich verplicht zou voelen om in te grijpen.
Een zwarte grootmoeder, die zei dat ze geen persoonlijke ervaring had met de politie of het strafrechtsysteem. "
Een blanke weduwe, die in haar vrije tijd motorfiets rijdt en gelooft in “All lives matter”.
Een zwarte man, die in het bankwezen werkt en zei dat hij graag in de jury wilde zitten van “deze meest historische zaak van mijn leven”.

Niet alleen de New York Times maar zowel CNN als de Washington Post besloten, dat de 'speculatieve' profielen van de juryleden een interessant, helemaal ongevaarlijk idee zouden zijn.

Daarbij komen de opmerkingen van de president Biden voor het verdict, van de lokale volksvertegenwoordigster Ilhan Omar nog ietwat versterkt door de opruiende uitlatingen van Maxine Waters enz...

Een en ander kan beschouwd worden als grond voor een beroepszaak.

Zipper 21 april 2021 09:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 9660602)

die Floyd was een zeer zware crimineel en een "blok beton" van 1m80 en 130kg, en werkte op alle gebied tegen bij zijn arrestatie. Probeer zo iemand maar eens in bedwang te houden.
Wees maar eens flik op een correcte manier in één vd gevaarlijkste en moorddadigste steden vd VS, waar iedereen gewapend rondloopt.

Boduo 21 april 2021 09:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fcal (Bericht 9660707)
De jury is door de media onder druk gesteld en afgedreigd. Wat kunnen we zoal vernemen uit de pers? Wel De jury was een demografische mix: drie zwarte mannen, een zwarte vrouw en twee vrouwen die zichzelf als multiraciaal identificeerden. Er zijn twee blanke mannen en vier blanke vrouwen. Ze zijn stedelijk of voorstedelijk, variërend in leeftijd van 20 tot 60. De twee plaatsvervangers zijn blanke vrouwen. "

En toch blijven ze onzichtbaar, onzichtbaar voor iedereen behalve de weinige mensen die de rechtszaal binnen mogen. Vanwege de vele bedreigingen tegen mensen die bij de zaak betrokken zijn en de mogelijkheid van druk van buitenaf, blijven de 12 juryleden en twee plaatsvervangers anoniem en kunnen hun gezichten niet voor de camera worden getoond. "

Maar dat belet niet dat de New York Times stelt dat: “Ze zijn onzichtbaar, dus laten we erover praten.”

Onder de juryleden bevinden zich:
Een blanke verpleegster op de intensive care, die zei dat als ze iemand op straat zag die hulp nodig had, ze zich verplicht zou voelen om in te grijpen.
Een zwarte grootmoeder, die zei dat ze geen persoonlijke ervaring had met de politie of het strafrechtsysteem. "
Een blanke weduwe, die in haar vrije tijd motorfiets rijdt en gelooft in “All lives matter”.
Een zwarte man, die in het bankwezen werkt en zei dat hij graag in de jury wilde zitten van “deze meest historische zaak van mijn leven”.

Niet alleen de New York Times maar zowel CNN als de Washington Post besloten, dat de 'speculatieve' profielen van de juryleden een interessant, helemaal ongevaarlijk idee zouden zijn.

Daarbij komen de opmerkingen van de president Biden voor het verdict, van de lokale volksvertegenwoordigster Ilhan Omar nog ietwat versterkt door de opruiende uitlatingen van Maxine Waters enz...

Een en ander kan beschouwd worden als grond voor een beroepszaak.

Voer voor advokaten.
Om het even: dit is een kantelpunt in de VS justitie.
De jury oordeelt vastberaden dan Chauvin schuldig is OVER DE HELE LIJN.

fcal 21 april 2021 10:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 9660713)
Voer voor advokaten.
Om het even: dit is een kantelpunt in de VS justitie.
De jury oordeelt vastberaden dan Chauvin schuldig is OVER DE HELE LIJN.

Bang gemaakt is de jury. Niemand ziet graag zijn huis in de vlammen opgaan of zijn job verloren gaan. Daarom was de jury zo 'vastberaden' om in één dag en nacht alles voor gezien te beschouwen.

Ook getuigen kregen ervan langs. Het vroegere huis in Santa Rosa (Californië) van oud-politieman Barry Brodd, die een getuige van de verdediging was in de zaak Chauvin, werd besmeurd met dierlijk bloed en er werd ook een afgehakte varkenskop op de veranda gedumpt. Dit vond plaats op zaterdagochtend. Hij woont er allang niet meer. Wellicht hebben ze dat adres via internet te weten bekomen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be