![]() |
Al wie niet content is met dat gebouw zijn stomme meelopers, en gijlie kent er sowieso niks van.
https://www.gva.be/cnt/dmf20210504_93935994 Citaat:
|
Citaat:
Toch triest dat simpele burgers commentaar hebben op wat de experts beslissen. Alé nu.. :lol: |
't Is werkelijk een gedrocht.
Maar ik denk wel dat het heel wat aanvaardbaarder gaat worden als die nieuwbouw die ze er tegen aan't zetten zijn af is. |
Citaat:
Er liggen daar trouwens nog wat wapens en marteltuigen, zo kunnen ze- de moslimkindjes, trainen voor de Boum3. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Als het aan mij had gelegen was er in rode baksteen bijgebouwd. :lol: |
Boerentoren
't Zit er weer op. Na 't Steen nu de Boerentoren die een modernisatie ondergaat. Dit zou het resultaat worden:
![]() Hier de ontwerpen die het niet gehaald hebben. 'k Moet eerlijk zeggen dat ik de ontwerpen die het niet gehaald hebben op het eerste gezicht mooier vind. Ze respecteren de oorspronkelijke boerentoren meer. Maar dat is ook wat men met 't Steen gedaan heeft, het proberen respecteren. Daar had men misschien wat meer moed moeten hebben en iets extravaganter bijgebouwd hebben. Of ten minste rode baksteen gebruikt hebben :twisted: Het havenhuis. Ook met veel glas maar niet doorschijnend vind ik zeer geslaagd. Ben benieuwd hoe zo'n grote hoge serre naast de boerentoren er in het echt gaat uitzien, hoeveel onderhoud dat gaat nodig hebben en hoe dat er na twintig jaar gaat uitzien. Dat gaat trouwens een ramp worden in het geval van ZNA Cadix vrees ik. Dat ziet er nu heel mooi uit maar zulke gebouwen worden met de tijd heel lelijk en vuil. Misschien heeft men ander materiaal gebruikt dan vroeger en zal het meevallen. We zullen zien. Ik vind het trouwens wel iets specifiek voor Antwerpen, de manier waarop met de mengeling tussen oud en nieuw gespeeld wordt. Andere steden houden dat toch allemaal wat meer gescheiden heb ik de indruk. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik vind persoonlijk dat de eerste wolkenkrabber van europa en dan zeker een art deco gebouw dat bewaard gebleven is. wat beter verdient. daar hoort zo geen glazen serre op of naast te staan. Restaureer dat in zijn oude luister, maak daar een schitterend grand cafe in, in de stijl van toen. maar dat is mijn bescheiden mening natuurlijk, al een geluk dat die architect de kathedraal geen modern tintje gaat geven. |
Citaat:
|
Citaat:
Want aanvankelijk was het een woontoren. Pas daarna een kantoortoren. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
![]() |
Citaat:
|
De gustibus, zegt nonkel Frans dan aan den toog.
Ja, edde ook gehoord van lijn 36, antwoordt nonkel Korneel. |
Het steen, walgelijk.
De boerentoren pffff Tjah, over smaken valt niet te twisten? Ik zou daar helemaal bovenaan toch niet willen inzitten mocht het gebouw af zijn en dat heeft niets met hoogtevrees te maken. 8O |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:30. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be