Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Napoleon de veroveraar vieren? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=258924)

Rahowa 5 mei 2021 18:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Weyland (Bericht 9670946)
Bah. Ondergekwalificeerd werken is vernietigend, vind ik. En ik betwijfel of jij dat als volwassenene ook bereid bent te doen tot je pensioen. Met nadruk op 'indien nodig', als in indien hij geen moeite doet. ;-)

Ik zie dat je avatar een Noordelijke soldaat uit de burgeroorlog is.De uniformen van Noord en Zuid waren gebaseerd op de Franse militaire uniformen.Frankrijk werd in de 19e eeuw beschouwd als een extreem oorlogszuchtige natie.De Duitsers van de 19e eeuw als het ware.

Weyland 5 mei 2021 18:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa (Bericht 9671246)
Ik zie dat je avatar een Noordelijke soldaat uit de burgeroorlog is.De uniformen van Noord en Zuid waren gebaseerd op de Franse militaire uniformen.Frankrijk werd in de 19e eeuw beschouwd als een extreem oorlogszuchtige natie.De Duitsers van de 20e eeuw als het ware.

Het is een soldaat van net ná de Burgeroorlog, meer bepaald. Het komt van de bande dessinée van Charlier en Giraud, Blueberry.

DucDEnghien 5 mei 2021 18:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Weyland (Bericht 9671249)
Het is een soldaat van net ná de Burgeroorlog, meer bepaald. Het komt van de bande dessinée van Charlier en Giraud, Blueberry.

Heel goede strip serie!!!

Weyland 5 mei 2021 18:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien (Bericht 9671252)
Heel goede strip serie!!!

Zeker. Historische figuren in een fictieve context komen er ook vaak in terug, maar nog steeds realistisch. Franco-Belgische strips behoren sowieso tot de beste ter wereld, vind ik verder, en binnen die categorie is Blueberry zeker een topper. Verder is de Old Far West een interessant onderwerp in de Noord-Amerikaanse geschiedenis.

N-VA 5 mei 2021 18:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa (Bericht 9671241)
Een kassierster bij ALDI die full-time werkt zal tegen de 2000 euro/maand verdienen.Bron,mijn wederhelft die in een ALDI depot werkt.ALDI is een royale werkgever.

Dat is dan ook de eerste keer dat ik hoor dat Aldi goed betaalt.

N-VA 5 mei 2021 18:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Weyland (Bericht 9671257)
Zeker. Historische figuren in een fictieve context komen er ook vaak in terug, maar nog steeds realistisch. Franco-Belgische strips behoren sowieso tot de beste ter wereld, vind ik verder, en binnen die categorie is Blueberry zeker een topper. Verder is de Old Far West een interessant onderwerp in de Noord-Amerikaanse geschiedenis.

Bakelandt was nog een betere stripreeks. Hoe hij de Fransen telkens weer vernederde, wat een held.

Dadeemelee 5 mei 2021 18:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Weyland (Bericht 9671257)

Het moet wel niet zo leuk geweest zijn. De meeste soldaten waren er tegen hun zin, ze verveelden zich dood, de helft was alcoholist en ze stierven bij bosjes zonder ooit gevochten te hebben.

Elio di Supo 5 mei 2021 18:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door N-VA (Bericht 9671274)
Bakelandt was nog een betere stripreeks. Hoe hij de Fransen telkens weer vernederde, wat een held.

Commandant de Crevecoeur zijn kleren uittrekken en hem in zijn blootje terug naar de kazerne laten lopen :lol:

DucDEnghien 5 mei 2021 18:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door N-VA (Bericht 9671274)

De kwaliteit van een strip beoordeel je niet op basis van je politieke voorkeuren. Ik denk dat Dhr Weyland mij daarin wel zal kunnen volgen.

Elio di Supo 5 mei 2021 18:41

Maar ja, de echte Louis Bakelandt had niet zo een lollig bestaan.

Elio di Supo 5 mei 2021 18:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien (Bericht 9671279)
De kwaliteit van een strip beoordeel je niet op basis van je politieke voorkeuren. Ik denk dat Dhr Weyland mij daarin wel zal kunnen volgen.

Oei, er is er ene gepikeerd 8-)

DucDEnghien 5 mei 2021 18:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9671276)
Het moet wel niet zo leuk geweest zijn. De meeste soldaten waren er tegen hun zin, ze verveelden zich dood, de helft was alcoholist en ze stierven bij bosjes zonder ooit gevochten te hebben.

Blueberry is dan ook het portret van een heel individualistische anarchist.

N-VA 5 mei 2021 18:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo (Bericht 9671281)
Oei, er is er ene gepikeerd 8-)

Ik wist dat Duck geen fan zou zijn. :lol:

DucDEnghien 5 mei 2021 18:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door N-VA (Bericht 9671286)
Ik wist dat Duck geen fan zou zijn. :lol:

Nee, om esthetische redenen, het is heel slecht getekend.

N-VA 5 mei 2021 18:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien (Bericht 9671287)
Nee, om esthetische redenen, het is heel slecht getekend.

Niet liegen he. ;-)

Boduo 5 mei 2021 18:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door N-VA (Bericht 9671290)
Niet liegen he. ;-)

:offtopic:

DucDEnghien 5 mei 2021 18:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door N-VA (Bericht 9671290)
Niet liegen he. ;-)

Weyland 5 mei 2021 18:55

Het verhaal van de echte Baekelandt blijft toch ook tot de verbeelding spreken

Citaat:

Baekelandt werd geboren in de Stinkputten te Lendelede, uit een incestueuze verhouding tussen Carolus Baekelandt en diens stiefdochter Anna-Maria De Jaegere. Hij werd op zesjarige leeftijd (een jaar na het overlijden van zijn vader) uitbesteed bij boerengezin Catulle uit de streek. Op jonge leeftijd verliet hij het ouderlijk huis en tijdens zijn zoektocht naar een gemakkelijke manier om geld te verdienen ontmoette hij Mattheus Danneel. Baekelandt trok in bij Danneel en samen smeedden ze plannen om met diefstallen, overvallen en rooftochten in hun levensonderhoud te voorzien.
bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/Ludovicus_Baekelandt

Men zou er toeristische munt uit kunnen slaan, indien dat niet reeds het geval is/

Boduo 5 mei 2021 19:45

Op FR 2 in het journaal: Keizer Napoleon won veel veldslagen maar verloor in Waterloo, Belgie van de Engelsen onder leiding van Wellington.
Ze kunnen toch een béétje relativeren.

:?

N-VA 5 mei 2021 19:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 9671340)
Op FR 2 in het journaal: Keizer Napoleon won veel veldslagen maar verloor in Waterloo, Belgie van de Engelsen onder leiding van Wellington.
Ze kunnen toch een béétje relativeren.

:?

Tja, ze kunnen het moeilijk ontkennen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be