Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Wat wordt de nieuwe hoofdstad van Vlaanderen? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=258974)

Libro 8 mei 2021 20:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien (Bericht 9673468)
Bokrijk. Het sluit aan bij de mentaliteit.

Pas op of we schuiven alle grenspalen 100 km naar het zuiden.

Dadeemelee 8 mei 2021 20:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien (Bericht 9673468)
Bokrijk. Het sluit aan bij de mentaliteit.

Of Durbuy. Dat is toch al Vlaams.

Koenaard Depuydt 8 mei 2021 21:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 9673754)
Ik raad Gent aan. Dat ligt in het midden van het toekomstige Vlaanderen, waarvan Limburg geen deel zal zijn.

Pajosje

De gemeente Limburg/Wezer, zo ook de gehele "Nedermaas", zal deel uitmaken van een toekomstig Dietsland.
De verwaalsing der gemeente Limburg/Wezer (Limbourg-sur-Vesdre) dient teruggedraaid te worden: Bilsteen (Bilstain), Dalem (Dolhain), Groenhout (Grunhaut), Gulke (Goé), Hasselt (Halloux), Hemersberg (Hévremont), Insenberg (Nantistay), Renthuis (Pieresse), Wilder (Villers), Wouwe (Wooz),...

Met Vlaamse groeten

jogo 8 mei 2021 22:02

Amsterdam (bestuur Den Haag)
Niemands keuze maar 't is van moeten.
(nieuwe deal van onze buurlanden en de EU)

pajoske 8 mei 2021 22:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Koenaard Depuydt (Bericht 9673784)
Pajosje

De gemeente Limburg/Wezer, zo ook de gehele "Nedermaas", zal deel uitmaken van een toekomstig Dietsland.
De verwaalsing der gemeente Limburg/Wezer (Limbourg-sur-Vesdre) dient teruggedraaid te worden: Bilsteen (Bilstain), Dalem (Dolhain), Groenhout (Grunhaut), Gulke (Goé), Hasselt (Halloux), Hemersberg (Hévremont), Insenberg (Nantistay), Renthuis (Pieresse), Wilder (Villers), Wouwe (Wooz),...

Met Vlaamse groeten

Lemborgh heeft niks te maken met Vlaanderen. Dat was Luxemburgs gebied.

Wat de Nederlandse gemeente Dalem hier te zoeken heeft weet ik ook niet.

Zucht 8 mei 2021 22:21

Een volledig nieuwe futuristische/ milieuneutrale stad, genaamd "Flandria" midden in het Amazone, pardon, Zoniënwoud.

Libro 8 mei 2021 22:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 9673806)
Een volledig nieuwe futuristische/ milieuneutrale stad, genaamd "Flandria" midden in het Amazone, pardon, Zoniënwoud.

De nieuwe Rijksdag:

Koenaard Depuydt 8 mei 2021 23:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 9673805)
Lemborgh heeft niks te maken met Vlaanderen. Dat was Luxemburgs gebied.

Wat de Nederlandse gemeente Dalem hier te zoeken heeft weet ik ook niet.

Pasosje

Dalem (Dolhain) is een dorp binnen de gemeente Limburg/Wezer (Limbourg-sur-Vesdre) = hoofdplek van het voormalig Hertogdom Limburg. Het Hertogdom Limburg heeft eigenlijk niets te maken met het gebied van het Graafschap Loon (waar u tevens woont) dat nu verkeerdelijk ook onder de naam "Limburg" door het leven gaat. Of bent u dit vergeten?

Dalem (Dalhem) ofte 's-Gravendalem is een andere verwaalste gemeente net ten zuiden van de Voerstreek met de dorpen Bern (Berneau), Bolsbeek (Bombaye), Nieuwenburg-Elbelen (Neufchâteau-Aubin), Sint-Andries (Saint-André) en Weerst (Warsage).

Beide Dalem's kunnen uiteraard geen hoofdstad worden van Vlaanderen. Zij zullen echter wel deel uitmaken van een toekomstig rein Nederlandstalig Dietsland.

Verstandige mensen bedienen zich niet van halfslachtige benamingen zoals "Luxemburg", beter ware: Lettenburg (Nederlands), Lützenburg (Hoogduits), Lëtzebuerg (uitspraak ter plekke) en Luxembourg (Waals).

Met Dietse groeten

Marie van de koster 9 mei 2021 08:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 9673754)
Ik raad Gent aan. Dat ligt in het midden van het toekomstige Vlaanderen, waarvan Limburg geen deel zal zijn.

Wij laten Limburg niet los! :-)

Koenaard Depuydt 9 mei 2021 14:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 9673759)
Pas op of we schuiven alle grenspalen 100 km naar het zuiden.

Geachte heer met het boekje

Dit is de beste uitspraak sinds lange tijd.

Hoogachtend

pajoske 9 mei 2021 22:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Koenaard Depuydt (Bericht 9673832)
Pasosje

Dalem (Dolhain) is een dorp binnen de gemeente Limburg/Wezer (Limbourg-sur-Vesdre) = hoofdplek van het voormalig Hertogdom Limburg. Het Hertogdom Limburg heeft eigenlijk niets te maken met het gebied van het Graafschap Loon (waar u tevens woont) dat nu verkeerdelijk ook onder de naam "Limburg" door het leven gaat. Of bent u dit vergeten?

Dalem (Dalhem) ofte 's-Gravendalem is een andere verwaalste gemeente net ten zuiden van de Voerstreek met de dorpen Bern (Berneau), Bolsbeek (Bombaye), Nieuwenburg-Elbelen (Neufchâteau-Aubin), Sint-Andries (Saint-André) en Weerst (Warsage).

Beide Dalem's kunnen uiteraard geen hoofdstad worden van Vlaanderen. Zij zullen echter wel deel uitmaken van een toekomstig rein Nederlandstalig Dietsland.

Verstandige mensen bedienen zich niet van halfslachtige benamingen zoals "Luxemburg", beter ware: Lettenburg (Nederlands), Lützenburg (Hoogduits), Lëtzebuerg (uitspraak ter plekke) en Luxembourg (Waals).

Met Dietse groeten

Ma jongen toch. Hooghartige Vlaming. Gij komt mij hier de les spellen over gebieden waar mijn voorvaders mee de geschiedenis bepaalt hebben. Over namen waarvan ik verschillende schrijfwijzen kon lezen in historische werken over die voorouders en hun streek en tijdsgenoten.

Boduo 9 mei 2021 22:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 9674308)
Ma jongen toch. Hooghartige Vlaming. Gij komt mij hier de les spellen over gebieden waar mijn voorvaders mee de geschiedenis bepaalt hebben. Over namen waarvan ik verschillende schrijfwijzen kon lezen in historische werken over die voorouders en hun streek en tijdsgenoten.

Niet alleen UW voorvaderen hebben de geschiedenis bepaald maar de voorvaderen van ons ALLEMAAL.

;-)

Dadeemelee 9 mei 2021 22:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 9674313)
Niet alleen UW voorvaderen hebben de geschiedenis bepaald maar de voorvaderen van ons ALLEMAAL.

;-)

Ik verdenk die Italiaans Neanderthalers dat ze met onze geschiedenis gefoefeld hebben. :lol:

kojak 9 mei 2021 22:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9674321)
Ik verdenk die Italiaans Neanderthalers dat ze met onze geschiedenis gefoefeld hebben. :lol:

Vooral diene 10de, want die hebben ze nog altijd niet gevonden.
Voortvluchtig uit schrik zekers ?

Dadeemelee 9 mei 2021 22:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kojak (Bericht 9674328)
Vooral diene 10de, want die hebben ze nog altijd niet gevonden.
Voortvluchtig uit schrik zekers ?

Ja, die is met onze Gulden Sporen en de joint de culasse van de Lancia Gamma gaan lopen. :-D

dalibor 9 mei 2021 23:03

Kontich-Kazerne.

Adam Smith 9 mei 2021 23:50

Antwerpen of Leuven, het moet natuurlijk wel in Brabant blijven.:lol:

Bovenbuur 10 mei 2021 17:12

Turnhout uiteraard. Het kasteel van de hertogen laat duidelijk zien dat dat de echte hoofdstad van Brabant is, en omdat Vlaanderen de naam al mag leveren krijgt Brabant de hoofdstad.

Limburg mag... de nationale feestdag kiezen?

Koenaard Depuydt 10 mei 2021 17:51

Citaat:

Gij komt mij hier de les spellen over gebieden

Omdat het nodig is Pasosje.
Wij zijn uw domme vergissing over Heer(s) nog niet vergeten.
Men vraagt zich dikwijls af dient iemand zo oud te worden om nog steeds dergelijke gedachten te willen verspreiden.

Citaat:

waar mijn voorvaders mee de geschiedenis bepaalt hebben.

Zijn uw voorvaders ook oorlogshelden?

Citaat:

Over namen waarvan ik verschillende schrijfwijzen kon lezen in historische werken over die voorouders en hun streek en tijdsgenoten.

Veel van die geschiedkundige werken kunnen na enkele muisklikken geraadpleegd worden...ook door "vreemdelingen".

U aanvaardt de betekenisovergang van het begrip "Vlaams" (Graafschap Vlaanderen => Nederlandstalige Zuidelijke Nederlanden) nog steeds niet.
Waarom aanvaardt u de betekenisovergang van het begrip "Limburg" (Hertogdom Limburg => deelgebied in het Vlaams Gewest) dan wel?
De Walen zijn niet zo halsstarrig. Zij benoemen de volkstaal die in uw streek gesproken wordt "flamand" (in oudere tijden: "thiois" = Diets, "bas-allemand" = Nederduits), goed wetende dat Vlaams oorspronkelijk enkel betrekking had op het gebied binnen het Graafschap Vlaanderen.
U weet drommels goed dat Dalem (verwaalst: Dolhain) een dorpje binnen de gemeente Limburg-Wezer (verwaalst: Limbourg-sur-Vesdre) is. Toch vindt u het nodig om een gelijknamig Noord-Nederlands dorp erbij te sleuren. Dit getuigt niet van bittere ernst.
Hoe dan ook, een onafhankelijk Vlaanderen zal er nooit komen indien u echt zou weten wie aan de touwtjes trekt en dit zijn niet die overbetaalde schouwspelers (bewindslui).
Trouwens, er is ook een "Dalem" in de Moezelstreek.

koe de poing 10 mei 2021 18:13

Benidorm

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be