Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   De Jürgen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=227)
-   -   “Hij was geen terrorist, maar een held” (https://forum.politics.be/showthread.php?t=259834)

DucDEnghien 1 juli 2021 12:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 9717276)
Niet alleen dat, hij werd door de Belgische Staat ook ongmoeid gelaten na "den oorlog", ook nog na Franco's dood.

Fakenews om niet te zeggen een grove leugen. Ik heb u al de link gegeven.

https://fr.wikipedia.org/wiki/L%C3%A...ction_du_mythe

Ook na de dood van Franco heeft België nog geprobeerd om hem te extraderen, met eens te meer een njet van Spanje als gevolg.

Zipper 1 juli 2021 12:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien (Bericht 9717283)
Fakenews om niet te zeggen een grove leugen. Ik heb u al de link gegeven.

https://fr.wikipedia.org/wiki/L%C3%A...ction_du_mythe

Ook na de dood van Franco heeft België nog geprobeerd om hem te extraderen, met eens te meer een njet van Spanje als gevolg.

Dat is de paraplu-versie van BE.
Dat BE een les neemt aan Israël die er wel voor zorgde dat Eichman zijn proces kreeg. Maar Degrelle was een Walekop, en die worden altijd meer toegelaten dan Vlamingen.

DucDEnghien 1 juli 2021 12:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 9717290)
Dat is de paraplu-versie van BE.
Dat BE een les neemt aan Israël die er wel voor zorgde dat Eichman zijn proces kreeg. Maar Degrelle was een Walekop, en die worden altijd meer toegelaten dan Vlamingen.

Geen enkel bewijs, geen enkel argument voor uw plebs gezever.

Zipper 1 juli 2021 13:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien (Bericht 9717292)

Want wikipedia is wel een bewijs ??

Knuppel 1 juli 2021 13:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien (Bericht 9717292)

Degrelle vluchtte naar zijn Francovriendje in Spanje en is nooit meer terug naar België gekomen.
Maar voor het plebs-Ayberand-geval is dat noch bewijs, noch argument, zoveel is zeker.

Knuppel 1 juli 2021 13:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 9717307)

Dit forum alleen al levert massa bewijzen dat Walenkop Degrelle over een heel andere kam geschoren wordt door belgicistisch plebs dan Vlamingen.

Zipper 1 juli 2021 13:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 9717318)
Degrelle vluchtte naar zijn Francovriendje in Spanje en is nooit meer terug naar België gekomen.
Maar voor het plebs-Ayberand-geval is dat noch bewijs, noch argument, zoveel is zeker.

dat Franco zijn uitlevering weigerde is logisch, maar na 1975 had BE nog bijna 20jaar de tijd om haar belangrijkste collaborateur terug te halen en voor het gerecht te brengen. Ik vermoed dat Léon dreigde met onthullingen van gevoelige info die de BE-Staat in een heel lastig parket zou hebben gebracht.

Jantje 1 juli 2021 13:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9717063)
De Oostfronters die teruggekomen zijn waren ook soldaten zonder eer.

Velen zijn omgekomen in de strijd tegen het communisme .... en aan de zijde van Hitler en zijn Nazi's.

Vlaams extreem rechts herkent zich in die gasten ook.

Niets nieuws dus.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9717065)
Dat was toch wel bijzonder eervol zou ik denken. Misschien een beetje nutteloos, en misschien niet in het eigen grootste voordeel, dat wel.

Reeds in 1945 zie Patton, dat men de Duitse krijgsgevangenen beter zou inzetten om Stalin terug naar Rusland te drijven.
Winston steunde hem in die mening.

Maar het probleem in België is dat men geen helden heeft om te eren en om naar op te kijken.
Waardoor elke gek als een held word geëerd.

Knuppel 1 juli 2021 13:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 9717329)
Reeds in 1945 zie Patton, dat men de Duitse krijgsgevangenen beter zou inzetten om Stalin terug naar Rusland te drijven.
Winston steunde hem in die mening.

Maar het probleem in België is dat men geen helden heeft om te eren en om naar op te kijken.
Waardoor elke gek als een held word geëerd.

Of het gebrek aan Belgische helden de reden is dat een gek zoals Jurgen als held wordt gezien betwijfel ik.

Een aantal ministers van staat hebben Leopold II nochtans fameus in de bloemetjes gezet. Hem een visionair genoemd, bijvoorbeeld. Alleszins geen gevaar voor het land zoals Jurgen met de koninklijke naam.

Weyland 1 juli 2021 13:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door N-VA (Bericht 9717082)
Daar ben ik mij van bewust, daarom ook dat ik een migratiestop wil. Eens we de minderheid in eigen land zijn ziet het er heel slecht uit voor ons.

Nochtans totaal onlogisch want het zijn net de Europeanen die voor de meeste vooruitgang hebben gezorgd. Om maar een voorbeeld te noemen: veruit alle medicijnen zijn door blanken ontwikkeld, dat heeft de levenskwaliteit voor iedereen enorm verbetert.

In tijden van crisis kan blankenhaat ook de kop op steken. Omdat de zwakten van Westerse systemen meer bloot liggen. De wereld is imperfect. Het is moeilijk om over de cognitieve dissonantie van een cultuurverschil te raken, maar interactie met de andere helpt enorm.

DucDEnghien 1 juli 2021 14:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 9717307)

Wikipedia is een informatie platform, alle artikels op wikipedia worden gescreend door pairs. Artikels die niet gestoeld zijn op referenties worden geweigerd. Wat Degrelle en Spanje betreft is het artikel voornamelijk gebaseerd op het werk van Martin Conway, Martin Conway, Degrelle : les années de collaboration : 1940-1944 : le rexisme de guerre, Ottignies (Belgique), Quorum, 1994, 398 p, op de autobiografie van Jacques De Thier, Un diplomate au XXe siècle, Bruxelles, Le Cri, 1990 en op het werk van Jean-Marie Frérotte, Léon Degrelle, le dernier fasciste, Bruxelles, Paul Legrain, 1987.
Duidelijk drie boeken die u niet hebt gelezen omdat het niet in uw kraam past.

Jantje 1 juli 2021 14:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 9717331)
Of het gebrek aan Belgische helden de reden is dat een gek zoals Jurgen als held wordt gezien betwijfel ik.

Een aantal ministers van staat hebben Leopold II nochtans fameus in de bloemetjes gezet. Hem een visionair genoemd, bijvoorbeeld. Alleszins geen gevaar voor het land zoals Jurgen met de koninklijke naam.

Er zijn twee zaken die de mens steeds nodig heeft in moeilijke tijden.
1) iemand (iets) om naar op te kijken.
2) iemand (iets) om te vergruizen.

DucDEnghien 1 juli 2021 14:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 9717324)
dat Franco zijn uitlevering weigerde is logisch, maar na 1975 had BE nog bijna 20jaar de tijd om haar belangrijkste collaborateur terug te halen en voor het gerecht te brengen. Ik vermoed dat Léon dreigde met onthullingen van gevoelige info die de BE-Staat in een heel lastig parket zou hebben gebracht.

U vermouth lijkt me een betere omschrijving. Zatmansgelul. En natuurlijk zonder enig kleinste vorm van bewijs.

Henri1 1 juli 2021 14:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9717243)
U denkt toch niet dat toen alle Nederlandssprekende Belgen ofte Vlamingen de oostfronters op handen droegen. Verre van.

En misdienaars waren het maar evenmin.

Knack:
”Kindermoord en jodenjacht: Vlaamse oostfronters waren gewelddadiger dan we denken.”

Het waren verraders, niet meer en niet minder. Net als Degrelle voor alle duidelijkheid.

Jantje 1 juli 2021 14:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9717350)
Het waren verraders, niet meer en niet minder. Net als Degrelle voor alle duidelijkheid.

Nu, mijn vader was een Oostfrontstrijder.
Hij heeft echter NOOIT België verraden, integendeel, België bestond niet meer.

En het Waalse en Vlaamse volk was verraden en in de steek gelaten door haar regering en politici.

En dat de NAZI's zo ver en zo gemakkelijk heel Europa konden veroveren, kwam juist door de laksheid en lafheid van de toenmalige politici.

En het enige land dat nog steeds zit te zeveren over zaken die meer dan 75 jaar geleden zijn gebeurd, is België.

Henri1 1 juli 2021 14:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 9717359)

En het Waalse en Vlaamse volk was verraden en in de steek gelaten door haar regering en politici.

En dat de NAZI's zo ver en zo gemakkelijk heel Europa konden veroveren, kwam juist door de laksheid en lafheid van de toenmalige politici.

En het enige land dat nog steeds zit te zeveren over zaken die meer dan 75 jaar geleden zijn gebeurd, is België.

Spijtig dat uw vader een Oostfronter was.

Oostfronters waren verraders, hoe u het nu draait of keert verandert daar niets aan.

Zipper 1 juli 2021 14:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9717350)

maar Degrelle is door de Belgische Staat nooit ter verantwoording geroepen.
Ik vermoed dat die confrontatie te gênant zou zijn geweest.

Zipper 1 juli 2021 14:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 9717359)

2

Henri1 1 juli 2021 14:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 9717366)
maar Degrelle is door de Belgische Staat nooit ter verantwoording geroepen.
Ik vermoed dat die confrontatie te gênant zou zijn geweest.

U stelt het meestal allemaal wat simplistischer voor dan het in werkelijk was.

Zipper 1 juli 2021 14:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9717372)
U stelt het meestal allemaal wat simplistischer voor dan het in werkelijk was.

Ik stel enkel dat de BE-Staat haar belangrijkste collaborateur (hoge SS-Officier en geridderd met het Ijzeren Kruis voor bewezen diensten) niet vervolgd heeft voor zijn gepleegde feiten.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be