Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Iedere Belg krijgt straks digitale portefeuille (https://forum.politics.be/showthread.php?t=261337)

CUFI 21 oktober 2021 12:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9796572)
Na dat onbesuisd trachten energie te winnen met fietsen, is er nog iemand die een probleem heeft dat men zijn identiteit kan aantonen, niet alleen met zijn kaartje met foto, zijn boekje met foto, maar naar keuze ook met zijn smartphone?

Is er al eens iemand teruggekeerd van een reis, en op Zaventem gecontroleerd door de unit computer, gleuf voor identiteitskaart en camera?

Het probleem is dat het ondemocratisch is en bereikt werd door ons te beliegen, vrijheid af te pakken, pesten, chanteren, terroriseren....

Eerst die fascisten veroordelen voor misdaden tegen de mensheid en dan zien of de democratie er nog naar vraagt. Niemand wilt dat Big Brother meer in onze privacy hakt. Eerst transparantie bij de politiek alvorens we hen zulke controle toevertrouwen.

Pandareus 21 oktober 2021 14:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9796081)
Dat we de wetgevers om de x jaren naar huis kunnen sturen, is het maximaal praktisch haalbare.
Al wat daarvan afwijkt, is erger dan dat.

Het is beter dat de overheid ons controleert volgens gestemde wetten, dan dat wij mekaar gaan controleren "in het wilde weg".

Ik denk dat PatrickVE het hier niet helemaal eens mee zal zijn :mrgreen:

patrickve 21 oktober 2021 15:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 9797558)
Ik denk dat PatrickVE het hier niet helemaal eens mee zal zijn :mrgreen:

Zalig om mijn doctrine zo te hebben geïmpregneerd bij mijn waarde toehoorders, dat zij nu in mijn plaats de Blijde Boodschap brengen :-)

Universalia 23 oktober 2021 05:44

Naast de digitale portefeuille ook dit nog blokletterde een site van bij onze noorderburen.

Jouw gezicht binnenkort in een EU database?

Uit de tekst:

Citaat:

Europarlementariërs, mensenrechtenorganisaties en rechtsfilosofen maken zich zorgen over de koers van de Europese Commissie op het gebied van biometrische gegevensopslag. De Commissie lijkt namelijk voornemens om het automatisch delen van meer soorten biometrische gegevens tussen lidstaten mogelijk te maken, via een herziening van de ‘Prüm-besluiten’. In het bijzonder wordt gevreesd voor het gebruik van automatische gezichtsherkenning door middel van artificial intelligence (AI), omdat dit grote risico’s op het gebied van privacy met zich meebrengt. Stevenen wij af op een Europa waar je in de openbare ruimte nooit meer anoniem bent voor autoriteiten? En hoe erg zou dat eigenlijk zijn?
Ter info:

Intensivering van grensoverschrijdende samenwerking (Verdrag van Prüm)

De schoofzak 23 oktober 2021 16:33

Dat ze maar eens heel dringend werk maken van een database van vingerafdrukken, gezichtsopnames en nog wat van zo'n dingen, voor elke illegale bij het afleveren van het papierke dat hij moet terugkeren, elke asielzoeker ...

Vlad 28 juni 2022 07:03

De overheid gaat een alternatief voor itsme ontwikkelen.

maddox 28 juni 2022 07:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 9984984)
De overheid gaat een alternatief voor itsme ontwikkelen.

Als dat even goed werkt als alle andere brol die de overheid laat ontwikkelen staan we er mooi op.

kelt 29 juni 2022 05:03

Wel...het is nu duidelijk (ook voor mij persoonlijk..) dat itsme zo een goed concept is dat het geheel begrijpelijk is dat het nu,juni 22,vermoedelijk al de meest gebruikte aanmeldmethode geworden is voor de serieuze websites van overheden en banken....

Die multi-factor aanmeldmethode wordt als zeer veilig beschouwd.

Mijn door de jaren heen ontstaan "grootboek met PINkodes en paswoorden" zal er geleidelijk aan dunner door worden....:oops:

Helaas is het ook een monopoly en vragen ze van de gebruikende organisaties steeds meer centen.

Begrijpelijk dat de overheid ,voor toegang tot haar eigen sites op moderne wijze,ook een alternatief vergelijkbaar met itsme zou willen aanbieden...

Het is wat het is,mijn "grootboek met PINkodes en paswoorden" zal in de sectie PINkodes misschien toch wat minder snel dun worden....

kelt 29 juni 2022 05:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 9798434)
Naast de digitale portefeuille ook dit nog blokletterde een site van bij onze noorderburen.

Jouw gezicht binnenkort in een EU database?

Uit de tekst:

Ter info:

Intensivering van grensoverschrijdende samenwerking (Verdrag van Prüm)

Het is met dat Euro Parlement net als bij alle "onderliggende "Parlementen blijkbaar.Doordat ze met het betonblok van de particratie aan hun been blijven zitten kunnen deze organisaties,die verondersteld zijn ons te vertegenwoordigen,en verondersteld zijn INITIATIEFnemers voor wetgeving te zijn,niet collectief rechtstaan bij BELANGRIJKE zaken (anders dan steun bij geslachtsverandering van naaktslakken bij windmolenparken) en zeggen: STOP...

De "executive branch" kan dan niet anders dan stoppen....

Maar ja.....particratie....:evil:

Vlad 29 juni 2022 16:41

Fuk maai eis. Blijkbaar wil Michel 50 miljoen euro uitgeven om die app te maken terwijl de overheid de grootste aandeelhouder is van itsme ... :rofl:

:drinking:

kelt 29 juni 2022 17:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 9986004)
Fuk maai eis. Blijkbaar wil Michel 50 miljoen euro uitgeven om die app te maken terwijl de overheid de grootste aandeelhouder is van itsme ... :rofl:

:drinking:

Dat lees ik net ook....8O

Ik bedoel,de linkerhand weet niet wat de rechterhand doet...Het is allemaal erg professioneel zeg...die "overheid" van ons...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be