![]() |
Citaat:
|
Citaat:
Maar een emissiebelasting op uitlaatgassen niet. Ook de keuring gaat geen uitlaat vinden. lol. De EV verkoop in NL heeft niet echt een knauw gekregen, de verwachte verdere groei wel. Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het gaat niet over de grootte van de batterij, zoals het bij een auto ook niet over de tankinhoud gaat. |
Citaat:
|
Citaat:
Als ze dat invoeren, dan liefst ingecalculeerd in de slimme kilometerheffing. |
Citaat:
Maar ........ Maar in een bepaald jaar, en dat jaar is niet meer zover verwijdert, heb je de keuze, ofwel nen EV met de nodige BIV en taksen, ofwel den ouwen auto, waarmee je dan bijna nergens meer mee kunt komen (LEZ), |
Citaat:
Maar ........ Maar in een bepaald jaar, en dat jaar is niet meer zover verwijdert, heb je de keuze, ofwel nen EV met de nodige BIV en taksen, ofwel den ouwen auto, waarmee je dan bijna nergens meer mee kunt komen (LEZ), |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Mocht ik er ooit zo een te pakken kunnen krijgen, ... gr. gr.. mijn leeftijd. |
Citaat:
Zelfs a) juridische wetten en b) natuurkundige wetten. |
Citaat:
Een kilometerheffing is alleen maar mogelijk met de huidige stand van zaken qua elektronica. Terwijl de (slimme) km-heffing wel degelijk een uiterst precies, eerlijk, sociaal, economisch middel is. |
Citaat:
En gij kent ook niks van de zetels van mijn suv. Nu, een van mijn heel vroegere auto's was een peugeot 504 break. Die had ook goede, of toch betere, zetels. (noot: stoute collega's noemden mijn auto toen een Turkenbak. Maar toen een van hen eens vroeg of ik voor hem een erfstukje meubel wou vervoeren van zijn grootmoeder naar bij hem thuis, heeft hij mijn toch een volle bak Duvel moeten trakteren, ipv een sixpack.) |
Citaat:
Ik heb daar een paar jaar aan gewerkt destijds. Al die Peugeots zaten goed. De Citroën cx zat het beste. Precies een salon. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Gewicht? Middenklasse plug-in-ICE-SUVs wegen rond de 2 ton en meer. Zelfs een BMW X4 xDrive30d, of gewone diesel SUV weegt 2.010 kg, de M40 versie 2.095 kg, de lichtere pure benzineversies zitten ook tussen 1,9 en 2 ton: https://www.bmw.be/nl/all-models/x-s...s.html#tab-4-0 Zijn buitenafmetingen zijn idem als een Tesla model Y (2.003 kg vandaag). En die weegt in 2023 nog 1.900 kg met de megacasting en infrastructurele 4680-cellen. De diesel of plug-in hybrides zullen niet meer veel gewicht kunnen sparen, het volle adbluevat/-systeem zal wellicht nog eens 10 kg zwaarder worden. De plug-in hybrides (benzines) kunnen eventueel lichter maar hun batterijpacks werden eerder dubbel zo groot vorig jaar. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:19. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be